Gvd Spike, mijn favoriet staat er niet bij.
Muziek uit Afrika : Youssouf N'Dour (West) , Oliver Mtukudzu, Myriam Makeba (zuid), Cheb Mami, Gnawa Diffusion (Noord), maar ook reggae (ook Afrikaans), samba&forró (Braz), folk (VS&Ierland) en new age (ter meditatie). Verder vind ik pop wel OK en mag ik graag luisteren naar betekenisvolle luisterliedjes, wat soms ook onverstaanbare muziek is mooi, zoals de treurige en melancholieke fado, tango, Gregoriaanse muziek ed. etc. enz.
Wereldmuziek noemen ze dat..... dat is wat anders dan die rampestamp waar jullie kids naar luisteren

. Heeel soms is er iets leuks bij, zoals bijv. Aserejé van Las Ketchup, kan ik niet vaak genoeg horen.
Wereldse Espi, die al een aantal malen gedreigd heeft de muziek-pc op de sportschool in elkaar te slaan wegens de rampestamp die er voor de jonge gasten wordt gedraaid... en ook wel eens de buren een oorvijg zou willen geven (de bassen dreunen vaak dwars door het plafond en meerdere kamermuren door).
PS: heel af en toe ben ik ook in de stemming voor klassiek... en golden oldies uit 50-er t/m 70-er jaren gaan er ook goed in.