AndroidHealthClinic

Wat is jullie schouder-schema? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2003
Berichten
4.250
Waardering
5
Welk schema hanteren jullie momenteel voor de schouders? En waar groeien jullie het beste op?

Ik vraag dit omdat ik een beetje aan het expirimenteren ben met m'n eigen schema en ik wel wat voorbeelden kan gebruiken...
 
palms-in press
bent-over single-arm raises
upright rows
behind-neck presses
lateral raises

alles 10-8-6

die lateral raises doe ik nogal licht omdat ik anders last krijg van m'n schoudergewricht

:D
 
Dumbbell Press
Dumbbell Side Raise
Front Raise
Lying one arm lateral Raise
Upright row

Alles 12-10-8-6
 
Originally posted by Big Steve
Dumbbell Press
Dumbbell Side Raise
Front Raise
Lying one arm lateral Raise
Upright row

Alles 12-10-8-6

Doe jij alleen schouders op die dag of lukt het je om daar nog een spiergroep bij te pakken?
 
Front raises ma
Bent over raises di
Side raises vr

Is voor mij een nieuw schema, moet het dus ff afwachten.
Ikzelf vind de Arnie-press erg lekker, iemand die mij kan vertellen wat je daar nou precies mee pakt en welke oefening het zou kunnen vervangen?
 
Originally posted by TongPo


Doe jij alleen schouders op die dag of lukt het je om daar nog een spiergroep bij te pakken?

Ik doe meestal op vrijdag mijn schouders en dan pak ik meteen
mijn buik erbij.
 
Originally posted by Justifire
Front raises ma
Bent over raises di
Side raises vr

Is voor mij een nieuw schema, moet het dus ff afwachten.
Ikzelf vind de Arnie-press erg lekker, iemand die mij kan vertellen wat je daar nou precies mee pakt en welke oefening het zou kunnen vervangen?

ik denk niet dat je je schouders voldoende belast met iedere dag slechts één oefening te doen

???

wat is arnie-press? behind-neck press?
 
Goed gezien :)
Ik mag altijd Arnie zeggen van mijn grote vriend Arnold :D

ff ontopic, denk je dat ik te weinig oefeningen doe voor schouders?
Pak 3*8 front raises samen met borst.
Pak 3*8 bent over raises met rug.
pak 4*8 side raises + 1*30sec static hold.
Als ik me borst en me rug train belast ik me schouders ook al aardig lijkt mij.
Schouders zijn toch snel overtraint?
En nog info over de arnold press?
 
ik pak altijd de schouders op een aparte dag.. merk dat ze dan veel beter groeien dan als ik ze verdeel.

En eigenlijk zijn al me schouder training vrij anders. Varieer heel veel met supersets, triple sets enzo.
Meestal doe ik voor elke groep 2 oefeningen van 3 sets.
Varieer met deze oefeningen.

Posterior:
Dumbbell press
Military press
Ez bar front raise
dumbbell front raise
machine press
military press

laterial:
cable side raise
db side raise
upright row
L raise

En voor de anterior pak ik meestal de reverse butterfly en de bent over cable cross raise, maar vaak ook bent over row naar de schouders toe.
 
front plate raises
side bent laterals
dumbbellpres
 
dumb press 1 opwarm en 3 sets
sitting lateral raise 3 sets
bend lateral raise 3 sets
lateral one arm raise staand 3 sets
db shrugs 3 sets

mn schouders liggen achter tov de rest dus ben vooral op de wijdte aan t werken. pakte voorheen op Kales advies bij borst mn zij en vorkant schouders en bij de rug de achterkant en shrugs en is me op zich wel goed bevallen. Maar ga nu weer ff over op schouders op een dag
 
Originally posted by dandyman
dumb press 1 opwarm en 3 sets
sitting lateral raise 3 sets
bend lateral raise 3 sets
lateral one arm raise staand 3 sets
db shrugs 3 sets

mn schouders liggen achter tov de rest dus ben vooral op de wijdte aan t werken. pakte voorheen op Kales advies bij borst mn zij en vorkant schouders en bij de rug de achterkant en shrugs en is me op zich wel goed bevallen. Maar ga nu weer ff over op schouders op een dag
Ja shrugs zit in me rugschema :)
Dus toch stiekem wel genoeg oefeningen?
Mijn schouders groeien imo lekker.
 
Originally posted by -Ma3stro-
ik pak altijd de schouders op een aparte dag.. merk dat ze dan veel beter groeien dan als ik ze verdeel.
Ik verdeelde de schouders eerder ook over de week, maar op aanraden van (ik dacht) Robin ben ik ze op 1 dag gaan trainen en dat bevalt me veel beter..
 
Originally posted by Justifire

Ja shrugs zit in me rugschema :)
Dus toch stiekem wel genoeg oefeningen?
Mijn schouders groeien imo lekker.

had ik ook eerts en vind ik in weze ook fijner. maar doe nu biceps en rug op een dag en zijn al 5 oefeningen dus zodoende een goede verdeling
 
Nou weet ik nog niet wat die Arnold press doet?
 
Ik verdeel wel schouders onder twee dagen. Dwz achterkant schouders samen met rug en voorkant/zijkant samen met triceps.

Dumbbell press ( 10-8-6)
Upright rows (8-8-6)
Front raises (8-6)
Lateral raises (12-10-8)...soms met kabel soms gewichten. De ene keer cheatstyle, andere keer strikt...

Dumbbell row (8-8-8)
Shrugs (12-10-10)
Lage pulley (stang wel hoger naar boven trekken, richting schouders) (10-8-8)
 
Lage pulley (stang wel hoger naar boven trekken, richting schouders) (10-8-8)

dit is toch een upright row of zie ik dat verkeerd? enne geen bend over lateral?
 
Ik verdeel ze al jaren, en het bevalt mij en een hoop anderen prima. Vooral de meer gevorderde trainee heeft meer baat bij een split, omdat aan de ene kant meer gewicht gebruikt kan worden, maar aan de andere kant er veel minder kans op overbelasting is. Beide zaken die een betere groei tot gevolg hebben.

Lat.kop, bij armen. -Lateral rais: 3*8-4 (cheatstyl), 2*12-10 (ultra strickt), 1* max (static hold)

Ant.kop, bij borst. -Supinating front raises: 3*8-4 (cheatstyl), 2*12-10 (ultra strickt), 1* max (static hold)
Soms vervang ik op borstdag de inclinepress voor powerpress wat ook meer de nadruk legt op de ant.kop ipv de pec.

Post.kop, bij rug. -Bend-over raises: 3*8-4 (cheatstyl), 2*12-10 (ultra strickt), 1* max (static hold)
 
Back
Naar boven