Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web -app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie vereist momenteel toegang tot de site met behulp van de ingebouwde safari-browser.
Originally posted by Esperantisto
Doel: betere fietser worden door sterker, sneller en lichter te worden. Sterker via KT, sneller via oefenen op trapfrequentie en lichter door dieet.. waarmee ik hopelijk geen spiermassa verlies.
Espi
Originally posted by Kris
Hoi Espi,
Ik denk niet dat je op trapfrequentie hoeft te trainen om sneller te worden op de fiets. Alle toppers hebben een trapfrequentie van rond de 100 omwentelingen per minuut.
Of train je ook voor korte sprintjes? Dan gebruik je tijdelijk meer witte spiervezels (en de roze in anaerobe 'modus'). Je optimale vermogens leverantie bij anaerobe energieleverantie ligt op een hoger toerental.![]()
Originally posted by Kris
Hoi Espi,
Ik denk niet dat je op trapfrequentie hoeft te trainen om sneller te worden op de fiets. Alle toppers hebben een trapfrequentie van rond de 100 omwentelingen per minuut. Dat is omdat dan de vermogens leverantie voor de meeste mensen optimaal is (afhankelijk van spiervezelsamenstelling roze/rood). Deze trapfrequentie van 100/min kan iedereen halen. Hoeveel vermogen je uiteindelijk levert bij die frequentie licht aan je aerobe systeem. Als je nou geen versnellingen op je fiets had dan heeft trainen op trapfrequentie wel nut.
Of train je ook voor korte sprintjes? Dan gebruik je tijdelijk meer witte spiervezels (en de roze in anaerobe 'modus'). Je optimale vermogens leverantie bij anaerobe energieleverantie ligt op een hoger toerental.![]()
Originally posted by Diver2000
Toen ik wedstrijden reed trainde ik de hele winter op souplesse. Op 130 of meer omwentelingen per minuut. Een goede fietser wordt je als je kan rijden op souplesse ipv kracht. Kracht is gauw op maar je kan weer herstellen als je op souplesse verder kan rijden.