MuscleMeat

Wat is mijn doel? (1 bezoeker)

Wat is mijn doel?

  • Ik train regelmatig, ik eet 3 keer per dag normale voeding, supplemten of eiwitpoeders gebruik ik ni

    Stemmen: 18 17,0%
  • Ik train regelmatig, drink wel shakjes maar echt eten zoals een bodybuilder doe ik niet.

    Stemmen: 27 25,5%
  • Ik train regelmatig, eet zoals een bodybuilder, neem alle supplementen die werken, maar blijf van al

    Stemmen: 50 47,2%
  • Ik train hard en intensief, eet, slaap en eet zoals een echte bodybuilder. Een paar lichte kuurtjes

    Stemmen: 9 8,5%
  • Ik train hard en intenief, eet, slaap en eet zoals een echte bodybuilder. Training is het allerbelan

    Stemmen: 2 1,9%

  • Totaal stemmers
    106

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Esperantisto


Hoi Kris

Nou, trainen op trapfrequentie heeft wel degelijk zin, omdat ik de neiging heb de fietssnelheid enorm te laten zakken als er geen haast meer bij is..


Wie niet :D

Op fietsvakanties echter, rijd ik superlangzaam.. dat ergert me zelf enorm.. voor het grootste deel lag dat naast motivatie ook aan te slechte voeding.

Ik denk dat de meeste lichamen protesteren bij iets wat ze niet gewend zijn. De hele dag fietsen ineesn poeh!! Bovendien wil je ook wel van je vakantie en het uitzicht genieten toch ;)

Maar goed.. het streven is om rond 90-95 rpm als vaste trapsnelheid te hebben, die je bij wijze van spreken zowat bewusteloos kunt handhaven.... Het scheelt al enorm dat ik nu eindelijk op 165 mm cranks zit voor mijn korte pootjes en ook dat ik nu lekkere clipless pedalen heb (Speedplay Frogs ipv knieverwoestende SPDs)

Mooie frequentie. Dat scheelt namelijk ook in de knieen. Hoe lager de trapfrequentie hoe hoger de kracht (bij een gelijke fietssnelheid) en hoe meer je knieen lijden.

Hier in Arnhem heb ik in ieder geval alle 7 versnellingen van mijn fietsje nodig. Vroeger had ik maar 1 of 3 versnellingen op mijn fietsen en ik trapte regelmatig mijn trappers scheef of een ketting doormidden (al 3 keer gehad :( ). Gelukkig doen mijn knieen het nog :)

EDIT: excuses aan Geoffke voor het zo vreselijk off topic gaan :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Damn zeg...ik vind dat er best een groot aandeel mensen is die hierop gestemd hebben:
"Ik train regelmatig, drink wel shakjes maar echt eten zoals een bodybuilder doe ik niet. "

Is omdat je dan gewoon zo wilt...of eigenlijk niet helemaal weet hoe je dit moet aanpakken??? (dat laaste lijkt me beetje overbodig met de info hier, maar goed)
 
tja, daar heb ik ook op gestemd.. het is namelijk zo dat ik niet weet welke supplementen als typisch voor BB-ers worden beschouwd. Ik slik heel wat supplementen maar dat zijn allemaal vitaminen en mineralen en allerlei spullen dat met afvallen zou helpen..
bijv. kelp en vezels (dieet), vitamine en vit C (vit) , St. Johanneskruid (winterdepressie), glucosamine en kalk (voor botten; tegen gewrichtspijn).
Heb ook weipoeder.. maar binnenkort krijg ik hopelijk (als het niet in de post verloren is gegaan) glutamine in bezit.. dat is dus iets meer BB_achtig.
En TKD is toch ook typisch voor BB-ers? Ik voel me trouwens geen BB-er hoor.. ben gewoon een dikke fietster met redelijk veel spiermassa.
 
Zo groot en zo sterk mogelijk worden. Met af en toe een periode ertussen waar ik in "goede"vorm er bij loop (lees hier zomers).
Kuur nu nog niet, maar zie dit wel in de toekomst gebeuren.
 
Mijn doel is 90 kg met 8%

Ben nu 77 kg met 13%

Ik wil dit bereiken met 2 junkdagen in de week (meestal alcoholische dranken op deze dagen)

Ben benieuwd
 
Originally posted by Esperantisto
tja, daar heb ik ook op gestemd.. het is namelijk zo dat ik niet weet welke supplementen als typisch voor BB-ers worden beschouwd. Ik slik heel wat supplementen maar dat zijn allemaal vitaminen en mineralen en allerlei spullen dat met afvallen zou helpen..
bijv. kelp en vezels (dieet), vitamine en vit C (vit) , St. Johanneskruid (winterdepressie), glucosamine en kalk (voor botten; tegen gewrichtspijn).
Heb ook weipoeder.. maar binnenkort krijg ik hopelijk (als het niet in de post verloren is gegaan) glutamine in bezit.. dat is dus iets meer BB_achtig.
En TKD is toch ook typisch voor BB-ers? Ik voel me trouwens geen BB-er hoor.. ben gewoon een dikke fietster met redelijk veel spiermassa.

Maar dat is juist wat ik níét met voeding bedoel...dat zijn supplementen.
 
Ja, maar de vraag werd verkeerd gesteld.. je kunt dus wel eten als een bodybuilder, maar geen supplementen pakken als creatine, glutamine of zo.. en wat is eten als een bodybuilder eigenlijk..
Mijn TKD/CKD is wel heel typisch voor BB-ers en ook speciaal voor het cutten van BB-ers ontwikkeld. Alleen omdat ik een beginner ben en mezelf jarenlang heb ondervoed qua eiwitten (en de goede vetten) groei ik waarschijnlijk op dat dieet.. in ieder geval ga ik ongelooflijk hard vooruit qua spierkracht.. ik val bijna achterover van verbazing hierover..
 
Originally posted by Esperantisto
Ja, maar de vraag werd verkeerd gesteld.. je kunt dus wel eten als een bodybuilder, maar geen supplementen pakken als creatine, glutamine of zo.. en wat is eten als een bodybuilder eigenlijk..
Mijn TKD/CKD is wel heel typisch voor BB-ers en ook speciaal voor het cutten van BB-ers ontwikkeld. Alleen omdat ik een beginner ben en mezelf jarenlang heb ondervoed qua eiwitten (en de goede vetten) groei ik waarschijnlijk op dat dieet.. in ieder geval ga ik ongelooflijk hard vooruit qua spierkracht.. ik val bijna achterover van verbazing hierover..

Wel, de voeding van een bb'er is niet gebasseerd op supplementen...
8 maaltijden per dag, met een minimum aan 40g eiwit per keer, voeding voor de training, voeding vlak na de training, voeding 45min. na de training... Dat is eten zoals een bb'er. Glutamine, creatine vind ik maar rotzooi eigenlijk... Juist multivit. en mineralencomplex, en mijn wheypoeder natuurlijk, en... genoeg hormonen. :D Dan kom je er wel . Hahaha
 
Mijn doel is groot "natuurlijk" worden.
Af en toe wat creatine, amino, shake en mulivit.

Ik ben nu 98 kg arm omvang 48cm. En daar kan nog wel wat bij.
 
kg en % noemen maakt niet veel uit. Als je die bereikt hebt ga je toch gewoon weer door naar de volgende halte. Mijn doel van de zomer was van 82 naar 90kg, zit nu op 92 en had er iets meer van verwacht. dat doel heb ik nu al weer bijgesteld naar 95kg - 10%, maar eenmaal daar zal het wel weer 100kg worden.
De meesten van ons willen groot worden.
 
Originally posted by Jefro
kg en % noemen maakt niet veel uit. Als je die bereikt hebt ga je toch gewoon weer door naar de volgende halte. Mijn doel van de zomer was van 82 naar 90kg, zit nu op 92 en had er iets meer van verwacht. dat doel heb ik nu al weer bijgesteld naar 95kg - 10%, maar eenmaal daar zal het wel weer 100kg worden.
De meesten van ons willen groot worden.

Zeer mee eens.

denk dat als je je huidige doel bereikt hebt, je toch weer een nieuw doel gesteld hebt.
 
Originally posted by Robin
Damn zeg...ik vind dat er best een groot aandeel mensen is die hierop gestemd hebben:
"Ik train regelmatig, drink wel shakjes maar echt eten zoals een bodybuilder doe ik niet. "

Is omdat je dan gewoon zo wilt...of eigenlijk niet helemaal weet hoe je dit moet aanpakken??? (dat laaste lijkt me beetje overbodig met de info hier, maar goed)
Ik ben één van diegenen die dat gestemd heeft. Ik zat te twijfelen tussen dat en het antwoord wat 1 stapje 'hoger' was .. Ik slik nl. niet alle supplementen die maar mogelijk zijn (geen creatine, glucosamine etc., alleen vitamines, mineralen en st Janskruid), neem wel wei-eiwit/glucose, eet 6x per dag en schoon, en veel eiwit, maar ik neem best wel eens een wijntje, en met kerst bijv. eet ik gewoon mee (laat wel echt vette troep en de zoete zooi - die ik niet eens lekker vind - staan). Ik zit ook 'slechts' op 125% van mijn energiebehoefte, heb een tijdje 140% gedaan, maar vond dat te belastend. Dat ik op deze manier niet zoveel groei als dat zou kunnen zonder AS, neem ik op de koop toe. Het is en blijft een hobby :) en mensen in mijn omgeving vinden me nu al gek genoeg ;)
 
Laatst bewerkt:
Ook ik heb gestemd op het eet niet als een bodybuilder maar gebruik wel suplementen. Mijn doel is om volgend jaar juli ( 1 jaar nadat ik begonnen ben) zo'n 95 kg weeg met een BF van 8-12%.

Ik eet niet als een bodybuilder omdat ik blij ben dat ik net 20 kg afgevallen ben en ik was niet van plan om dat volgend jaar weer te doen, zo makkelijk is het nu ook weer niet. Ik zit wel boven mijn normale caloriebehoefte met 10 tot 20 %. Ik hoef niet zo supergroot te worden maar ik wil wel gespierder worden.

Ik gebruik eiwit shakes omdat ik veel te weing eiwitten binnen kreeg, normaal zo'n 50 gram per dag. Omdat ik geen ei en vis lust ( en geen kilo's kip per dag kan betalen ) neem ik eiwitshakes en ik groei nu wel langzaam maar zeker, in augustus 85kg met 15 %bf afgelopen maand 90kg met 15 %bf. Dit is voor mij groei genoeg, met dit tempo ga ik mijn doel waarschijnlijk wel halen.
 
Is kipfilet niet veel goedkoper dan eiwitshakes? Kilo's per dag zijn niet nodig, hoor!
 
1 bakje kwark a 500 gr per dag is al 55 gr eiwit...
 
Ik heb denk ik een ander merk kwark, ik kom aan 35gr per bakje. Maar ik bedoelde eigenlijk dat als je aan de eiwitbehoefte wil komen van zo'n 2 a 3 gram per kilo dan moet ik toch aardig wat kip en kwark eten. Ik eet zo'n 300 gram kipfilet per dag en 2 bakken kwark dan zit ik aan zo'n 160 gram, dan nog 2 shakes erbij dan zit ik aan de 230-240 gram.

Als ik die resterende grammen met kip aan moet vullen zit ik aan een halve kilo per dag, dat is toch 3 pleuro. Als je het dan met eiwitshakes bijvult valt het wel mee, en anders gaat de kip me ook de keel uithangen. Een 2 bakken kwark per dag is al een geworstel aan het eind van de week, dan ben ik het helemaal zat en verheug me op zaterdag en/of zondag om eens uit de band te springen:D
 
Originally posted by wateengedoe2
Is kipfilet niet veel goedkoper dan eiwitshakes? Kilo's per dag zijn niet nodig, hoor!

!00% zeker weten van niet!! Reken maar eens uit hoeveel je kwijt bent voor kipfillet(voor 30-40gr eiwit). En dan hoeveel voor een shake (30-40gr eiwit). Dat scheeld...veel! Als jij voor +- €0,60 zoveel kipfillet kan halen om aan die 30-40gr eiwit te komen... :nope:
 
Originally posted by Robin


!00% zeker weten van niet!! Reken maar eens uit hoeveel je kwijt bent voor kipfillet(voor 30-40gr eiwit). En dan hoeveel voor een shake (30-40gr eiwit). Dat scheeld...veel! Als jij voor +- €0,60 zoveel kipfillet kan halen om aan die 30-40gr eiwit te komen... :nope:

Kilo kipfilet in de reclame kost eurotje of 4,50.
Weet niet exact wat daar in zit, ca. 25 per 100 gram. Is dus 250 gram per kilo.voor 45 eurocent dus 25 gram, dus dan red je het wel.
 
Kijk wel wat voor filet je heb. Vaak is de goedkope ingewaterd, wat betekend dat bij verhitting je de helft maar overhoud
 
Back
Naar boven