Fitness Seller

wat is nou de beste rijst??

Bezoekers in dit topic

kalosse

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
18 okt 2003
Berichten
850
Waardering
9
tja, welke kan ik nou het beste nemen??
 
nou ik weet dat zilvervliesrijst de beste is om te eten vanwege de vezels ,duurt langer voor het verteerd is en vult beter en langer.
zelf wissel ik het af de ene dag zilvervlies de andere basmati die overgens ook de beste is van het witte soort.....
xxxx
 
hoe defineer je beste???
is het beste de meest voedzame?
of degene die het langzaamste wordt opgenomen?
of degene met de meeste eiwitten?
 
is al is een topic over geweest..
 
pak welke je lekker vind...
 
naomi zei:
nou ik weet dat zilvervliesrijst de beste is om te eten vanwege de vezels ,duurt langer voor het verteerd is en vult beter en langer.
zelf wissel ik het af de ene dag zilvervlies de andere basmati die overgens ook de beste is van het witte soort.....
xxxx

zilvervlies de beste?? ben het met je eens dat het 1 van de betere is, maar ik gebruik zelf meergranenrijst. deze rijst bevat het meest complexe koolhydraten van alle rijstsoorten. is wel redelijk prijs, 1,39 euro voor 400 gram
 
liquid_ice zei:
hoe defineer je beste???
is het beste de meest voedzame?
of degene die het langzaamste wordt opgenomen?
of degene met de meeste eiwitten?

voor de eiwitten hoef je het niet te doen vriend, rijst moet je puur selecteren op de kwaliteit van de complexe koolhydraten, niet op eiwitten
 
Latin spirit zei:
voor de eiwitten hoef je het niet te doen vriend, rijst moet je puur selecteren op de kwaliteit van de complexe koolhydraten, niet op eiwitten

Je moet er idd niet op selecteren maar icm bonen krijg je wel een volwaardig aminopatroon/structuur.
Ik heb zelf altijd Basmati rijst, eet veel makkelijker weg dan andere soorten.
 
idd eet de lekkerste rijst of je wilt cutten,dan is bruine mss 't beste. Zelf ben ik dol op ketanrijst, wat hier weinig wordt gegeten, omdat het niet zo bekend is in de supermarkten en in de bb voeding

Hier eenzelfde thread:
[Link niet meer beschikbaar]
 
marcos zei:
idd eet de lekkerste rijst of je wilt cutten,dan is bruine mss 't beste. Zelf ben ik dol op ketanrijst, wat hier weinig wordt gegeten, omdat het niet zo bekend is in de supermarkten en in de bb voeding

Hier eenzelfde thread:
[Link niet meer beschikbaar]
hoi marcos
ik ken het wel en maak er weleen lemper van maar heb het nooit zo geprobeert bij het avond eten
hoe maak jij het dan klaar gewoon net al andere rijst
lijkt me wel lekker.......
xxx
 
Basmati is goed. Smaakt goed en scoort lekker laag op de GI. Ideaal dus.
 
Yummie lemper! :thumbs:

Ik hou 't zelf meestal bij zilvervliesrijst bij de warme maaltijd. Misschien niet de állerbeste, maar wel behoorlijk vezelrijk en niet duur.
 
naomi zei:
hoi marcos
ik ken het wel en maak er weleen lemper van maar heb het nooit zo geprobeert bij het avond eten
hoe maak jij het dan klaar gewoon net al andere rijst
lijkt me wel lekker.......
xxx

kijk eens bij de recepten. Daar heb ik m'n moeders recept staan. Ook staat er hoe je lemper moet maken, alleen krijg ze nooit goed, wordt bij mij een zooitje bij het rollen
 
ik weet hoe ik ze moet maken. maak ze vaker heel lekker heb het van me exschoonmoeder(exvriend is indo)
maar eet jij ketan ook zo met kip als maaltyd??
zo ja hoe kook je het dan want voor lemper moet je het stomen.
 
Ik maak ze zelf niet, m'n moeder kookt 1x per week 3 pakken rijst voor de hele week, rollen ze op als hapjes en stoppen ze in de vriezer zonder kip of iets dergelijks. Daarbij stoomt ze die idd ook dacht ik. Daar bak ik zelf idd wat kipfilet bij of ik experimenteer met wat gesmolten kaas op rijst.

Die lempers heb ik ook altijd in de vriezer als ik snel wat eiwit moet binnen krijgen.
 
Back
Naar boven