Fitness Seller

Wat is nou te zwaar? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ingmar131313

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
9 apr 2008
Berichten
17
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
84kg
Ey allemaal

Ik ben 15 jaar (bijna 16)
Er word altijd gezegd dat trainen niet je groei kan belemmeren als je het maar niet te zwaar doet.
Maar wat is nou te zwaar??

Ik wil massa trainen
Ik doe meestal het zwaarste gewicht waarmee ik 10-10-8-6 reps mee kan doen.

Ma rug ,schouders,

di rust

wo borst ,biceps

do rust

vrij triceps buik,

za. benen

Is dit te zwaar??
 
oke ,dus als je de oefening goed kan blijven hanteren dan zal het je groei niet belemmeren?

Ik ben nu 1.74 zou wel graag 1.80 willen halen denk je dat nog lukt?
Ik weet dat het bij iedereen anders is maar hoeveel groei je nog ongeveer na je 16e?
 
Over je groei heb je helaas zelf geen controle.

Maar zolang j geen overtraining doet, kan het geen kwaad.
Ik zou misschien een rippetoe, billstarr of starting strenght(maar je wint er ook massa mee) gaan doen, werkt altijd in het begin.
Nu zal je waarschijnlijk veel isolatieoefeningen doen die je geen stap vooruit helpen.
 
ok tnx all ik weet genoeg
 
ff over dat groeien..
ik las van de week een topic over groeien/te klein zijn e.d. bij de gezondheid en uiterlijk sectie, las daar dat je tot je 21e kan blijven doorgroeien.
aangezien jij 174 bent bij 15 jaar hoef je maar een cm te groeien per jaar om die 180 van je te halen, moet wel lukken volgens mij he;) zou ik me geen zorgen overmaken en gewoon lkkr doortrainen
 
Tip die ik je geef : verwaarloos je benen in godsnaam niet en train die 2 keer per week . Squat en deadlift .
 
oke ,dus als je de oefening goed kan blijven hanteren dan zal het je groei niet belemmeren?

Ik ben nu 1.74 zou wel graag 1.80 willen halen denk je dat nog lukt?
Ik weet dat het bij iedereen anders is maar hoeveel groei je nog ongeveer na je 16e?

Ik weet niet of je je groeispurt al gehad hebt, maar ook al is dat zo, dan groei je toch nog met een centimetertje per jaar door tot je 18-21e. Op mijn 14e was ik al 1.96 en nu groei ik nog steeds zo'n centimeter per jaar door. Dus jij zult die 1.80 wel halen, denk ik.
 
verschilt heel erg per persoon ik groeide tot net wat na me 16 en daarna geen ene cm meer.
 
oke maar jij bent ook al 1.86 :)
 
Back
Naar boven