AndroidHealthClinic

Wat is Rippetoe? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Weet af en toe niet wat ik hier moet geloven wat de mensen schrijven. Dus vandaar een serieuze reactie.
Ik weet niet zeker dat je ons begrijpt. Wat jij zei over training bij jongeren is onzin en Omnipotent dacht dat je beter wist.
 
Nou, ik hoopte het wel, maar wist het niet zeker aangezien iemand hier een vraag stelt om info in te winnen.
 
Haha! Sorry zag niet dat we al een pagina verder waren, dus reageerde op de verkeerde.
maar hoopte dat die vraag niet echt serieus zou zijn.
 
Haha! Sorry zag niet dat we al een pagina verder waren, dus reageerde op de verkeerde.
maar hoopte dat die vraag niet echt serieus zou zijn.
Ik hoopte dat je antwoord niet echt serieus was:p
 
Watte? dat van dat jochie die 13 -15 jaar is? Hoop dat je toch meer verstand hebt.
 
Watte? dat van dat jochie die 13 -15 jaar is? Hoop dat je toch meer verstand hebt.

ik lees overal dat dit een fabeltje is, ik heb het fabeltje zelf nog nergens gezien. kun jij een link geven van een medisch artikel dat dit bewijst ofzo?
 
Moet dat perse?? Kun je dat niet nagaan? Dat je b.v bepaalde pezen te veel op spanning zet zodat b.v een kop niet goed meer in de kom zit, en daar dus later last van gaat krijgen. En waarom denk je dat bij iedere (goede)sportschool je op z'n minst 17-18 moet zijn wil je aan krachttraining mogen doen.
 
Watte? dat van dat jochie die 13 -15 jaar is? Hoop dat je toch meer verstand hebt.

Geef mij dan maar eens een serieuze studie die aantoont dat krachttraining bij jongeren ongezond is.

Wat is het verschil tussen een jongen die in de gym wat gewichtjes gaat heffen en een boerenzoon die zijn vader helpt met hooi op de kar te leggen of kannen melk te zeulen? En wat dan met voetbal? Zowat alle kinderen gaan vanaf hun 6 jaar op voetbal, terwijl die de sport is met relatief de meeste blessures.


je hoeft mij niet te geloven, maar lees dan wel ff het volgende artikel:
[Link niet meer beschikbaar]
 
Moet dat perse?? Kun je dat niet nagaan?
Ja, dat kan je nagaan, door onderzoek.
Dat je b.v bepaalde pezen te veel op spanning zet zodat b.v een kop niet goed meer in de kom zit, en daar dus later last van gaat krijgen.
En waarop baseer je dat? Eigen intuïtie is geen wetenschap.
En waarom denk je dat bij iedere (goede)sportschool je op z'n minst 17-18 moet zijn wil je aan krachttraining mogen doen.
Omdat de meeste sportscholen niet de nodige begeleiding kunnen geven, en dan maar liever geen risico's nemen.
 
Moet dat perse?? Kun je dat niet nagaan? Dat je b.v bepaalde pezen te veel op spanning zet zodat b.v een kop niet goed meer in de kom zit, en daar dus later last van gaat krijgen. En waarom denk je dat bij iedere (goede)sportschool je op z'n minst 17-18 moet zijn wil je aan krachttraining mogen doen.

dan doe je de verkeerde oefeningen, of je voert ze verkeerd uit. ook als je volwassen bent kan je blessures kreigen. spanning op pezen krijg je volgens mij meer bij sporten als turnen en daar beginnen ze al met 6 jaar mee.
 
Precies door onderzoek. De krachttraining hoef idd niet perse slecht te zijn maar de risico's zijn zeker aanwezig dat je er op latere leeftijd last mee kunt krijgen.
En hoe zwaarder je dan gaat hoe slechter het kan uitpakken, en je weet zelf dat je erg in de verleiding komt om zwaarder te gaan.
Wist jij b.v dat je sleutelbeen pas ongeveer op jou leeftijd helemaal volgroeid is? En toch komt er veel kracht op te staan tijdens trainingen.
En misschien heb je gelijk wat betreft de sportscholen, het zullen dubbele redenen zijn waarschijnlijk.
En het heeft niks te maken met "verkeerde" oefeningen doen of ze verkeerd uitvoeren (da's altijd niet goed) en turnen kan ook erg slecht zijn
veel van die turners hebben op latere leeftijd gewrichtsproblemen.
 
Precies door onderzoek. De krachttraining hoef idd niet perse slecht te zijn maar de risico's zijn zeker aanwezig dat je er op latere leeftijd last mee kunt krijgen.
Risico's zijn er in elke sport. Onder goede begeleiding is krachttraining zeer veilig.

En het heeft niks te maken met "verkeerde" oefeningen doen of ze verkeerd uitvoeren (da's altijd niet goed) en turnen kan ook erg slecht zijn
veel van die turners hebben op latere leeftijd gewrichtsproblemen.
En Dat is turnen. gewichtheffen is zelfs op topniveau één van de meest blessurevrije sporten.
 
hoe kan spiergroei de groei van botten belemmeren? bb is juist goed voor je sleutelbeen imo. bejaarden zijn moeilijk ter been omdat ze te weinig bewegen.
 
Oh! je wilt en direct al de term "Bodybuilding" aan geven? Is krachttraining dan nog niet genoeg voor zo'n jochie? En zei al, het hoeft niet slecht te zijn, maar kan makkelijk anders uitpakken. Je kunt namelijk de groeischijven "beschadigen" in het skelet.
En ga jij maar eens kijken bij topturners hoe hun banden en pezen eraan toe zijn. Die zijn op erg jonge leeftijd begonnen en op latere leeftijd 30-35 jaar zijn hun gewrichten toch vaan een heel stuk losser als zou moeten.
En wou je over bejaarden beginnen? Wat hebben die er mee te maken? veel van die mensen vinden lichamelijk actief zijn op latere leeftijd een hele opgave. Dus doen ze minder tot niks actiefs meer.
 
Oh! je wilt en direct al de term "Bodybuilding" aan geven? Is krachttraining dan nog niet genoeg voor zo'n jochie? En zei al, het hoeft niet slecht te zijn, maar kan makkelijk anders uitpakken. Je kunt namelijk de groeischijven "beschadigen" in het skelet.
Dat kan bij alle sporten, en zelfs bij spelen gebeuren.

Wie geeft er de term bodybuilding aan trouwens?

En ga jij maar eens kijken bij topturners hoe hun banden en pezen eraan toe zijn. Die zijn op erg jonge leeftijd begonnen en op latere leeftijd 30-35 jaar zijn hun gewrichten toch vaan een heel stuk losser als zou moeten.
Krachtsport en turnen zijn 2 verschillende dingen.
 
Oh! je wilt en direct al de term "Bodybuilding" aan geven? Is krachttraining dan nog niet genoeg voor zo'n jochie? En zei al, het hoeft niet slecht te zijn, maar kan makkelijk anders uitpakken. Je kunt namelijk de groeischijven "beschadigen" in het skelet.
En ga jij maar eens kijken bij topturners hoe hun banden en pezen eraan toe zijn. Die zijn op erg jonge leeftijd begonnen en op latere leeftijd 30-35 jaar zijn hun gewrichten toch vaan een heel stuk losser als zou moeten.
En wou je over bejaarden beginnen? Wat hebben die er mee te maken? veel van die mensen vinden lichamelijk actief zijn op latere leeftijd een hele opgave. Dus doen ze minder tot niks actiefs meer.

Turnen is dan ook wel een pak belastender kwa schok belasting...
 
@ niekmh. Mijn instructeur gaf mij bij mijn eerste schema direct 16 sets biceps en borst, en slechts 8 sets rug. Resultaat: overbelasting biceps en schouderproblemen door disbalans push en pull. Als dit niet idioot is.

Maar dat bewijst niet dat elke instructeur slecht is en niks weet;)
 
Back
Naar boven