XXL Nutrition

wat is schadelijker: drugs of anabolen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mars zei:
Idd ik word zo ontzettend moe van lui die kritiek hebben op juice en zich wel elk weekend de tiefus inzuipen.

Dit weekend nog had ik een discussie met iemand erover en dat laaide nogal hoog op. Ik had op een gegeven moment 4 man tegen me die allemaal vonden dat anabolen troep was. En allemaal stonden ze allemaal met minimaal hun 6e biertje in hun hand (en het was pas half 12).
Ik begrijp niet dat AAS in zo'n verschrikkelijk kwaad daglicht staat?! Iedereen die er VEEL over leest en leert, VOORDAT hij/zij ermee begint en er dus naar alle waarschijnlijkheid VERSTANDIG mee omgaat, is toch beter bezig dan iemand die zich zoals Mars zegt elk weekend de 'tiefus' inzuipt?

Die opmerkingen zijn echt mooi: 'je lul verschrompelt', 'je lichaam gaat er kapot aan', 'je wil altijd maar meer'. Dat waren de opmerkingen die tegen AAS gebruikt werden. Het mooie is echter dat als IK dronken ben, mijn lul ook niet meer onder controle heb, mijn lichaam de volgende dag ook niet goed aanvoelt en ik ook alleen maar weer wil drinken zodra ik de eerste paar achterover heb geslagen.
 
konijn1984 zei:
ik had een tijdje geleden een discussie met drugsgebruikers over wat schadelijker voor je zou zijn, hun vonden anabolen schadelijker en mij leek drugs schadelijker.

wat is jullie mening daarover en met drugs bedoel ik echt hardcore drugs (coke, xtc ghb, lsd, speed etc)
Natuurlijk is drugs (met name speed, coke, etc) vele malen schadelijker en vooral verslavender wat een lichaam uiteindelijk kan slopen. Anabolen kunnen een lichaam niet slopen, tenzij je 20 weken na elkaar 150 mg dbol per dag slikt.
 
Recreatieve drugs en bollen niet te vergelijken, voor beide geldt: overdaad schaad.
 
Daarom moet je discussies over juice gewoon vermijden.
Het is hetzelfde als dat je met een nazi in discussie gaat over waarom een huidskleur er wel of niet toe doet.

Wat ik wil zeggen, het leidt beide tot niets.
 
Laatst bewerkt:
Marky zei:
LSD en GHB doen lichamelijk vrijwel niets met je qua schadelijkheid. GHB schijnt zelfs bij een Winstrol kuur een toegevoegde waarde te hebben omdat je meer groeihormoon aanmaakt.

niet alleen tijdens een winstrol-kuurtje, ook zonder a.s zorgt GHB voor een verhoogde afgifte groeihormoon :D
 
Je kan dit niet vergelijken AAS heeft invloed op dingen waar p-drugs geen invloed op hebben. Het is maar waar je je schade aan je lichaam erger vind. Als je aan mensen vraagt wat zou je liever zijn blind of doof dan krijg je ook verschillende antwoorden. Ik vind dat je hier geen eenduidig antwoord op kan geven.
 
Nou.. dit weekend is er bij mij in de buurt iemand overleden aan een over dosis coke..

Dus vind ik dat schadelijker...En de persoon die er bij was hebben ze nog net kenne redden..
 
Idd laten gewoon eerlijk zijn beide zijn slecht voor je! Van drugs weet ik weinig maar AS is en blijven medicijnen die voor bepaalde ziektebeelden zijn ontwikkeld! En BBérs nemen deze dan ook nog in veel hogere doseringen dus ja.....!!!

Maar idd dit is een eindeloze discussie!
 
t is maar net hoe je t bekijkt...

Stel dat je drugs in een zelfde hoeveelheid zou nemen en net zo lang achter elkaar als dat een gemiddelde kuur duurt. (toch weekje of 6 - 8 voor een beetje kuur toch?) k vraag me af wat er dan nog van je over is....
 
Ruff-E zei:
Kan je dat misschien toelichten?

Testosterone gebruik in effectieve maar niet te hoge dosis vervangt gewoon endogene testosterone niveaus zonder noemenswaardige verschuivingen in het normaal functioneren, en is dus perfect gezond te gebruiken. Boldenone in relatief hoge dosis zorgt voor een normale testosteron spiegel, dus mogelijk met zelfde uitkomst.

Van testosterone is nagenoeg bewezen dat het langdurig veilig kan gebruikt worden, van boldenone is dat niet gestaafd.
 
Als je vraagt aan druggebruikers: "wat is het schadelijker, drugs of anabolen?" Dan zullen ze natuurlijk anabolen aanwijzen als het slechtste omdat ze het of niet kennen of omdat het niet in hun plaatje past.

Vraag je hetzelfde aan BB'ers dan zullen ze meestal drugs aanwijzen of beide omdat ze nog niet zelden meer verstand hebben dan druggebruikers.

In België vallen anabolen trouwens onder de drugwetgeving.
 
Lichamelijk (dan bedoel ik afbraak van weefsel, dus ook spiermassa) valt het mee. Alleen zijn de dingen eromheen hetgeen wat je opbreekt. In een 'down' periode erna heb je gewone een sterke trek (met name met coke, speed en heroine) en je motivatie om ook maar iets te doen is gewoon verdwenen. Je ziet van alles minder het nut in, dus ook van het trainen. En vaak wordt zelfverzorging en je omgeving (relaties, werk) verwaarloosd.
 
Na een kuur heb je toch ook een soort ' kater' ? h...

Ik ben het eens met rebel. Wij schreeuwen dat 'hun (party-)drugs' slechter zijn dan 'de onze', maar het is appels met peren vergelijken. Ene kant heb je coke, xtc, heroine, lsd, noem maar op; allerlei middelen met zowel lichamelijk (spierafbraak, schade aan je spijsverteringstelsel, leverschade) als 'geestelijk' (de schade in je hersenen die downheid, verslaving etc.) serieuze gevolgen.
Aan de andere kant hebben we het over spullen die allemaal afgeleiden zijn van testosteron, met voor ons bekende maar heel andere gevolgen dan ' hun' drugs. Bovendien is er een middenweg, ghb, ephedrine, cafeine, dachten jullie daarvan?

je KUNT 150mg dboll niet vergelijken met 150mg mdma. Evenmin de gebruikte hoeveelheden, duur of de wijze waarop.

Zolang er geen studie is gedaan met vergelijkbare proefpersonen met 1 groep die:
2x 13 weken per jaar 800mg as spuit iedere week en een groep die zeg 20keer per jaar iedere zaterdag 4 pillen wegtikt, blijft het gissen.

We kunnen blijven gissen naar die dingen die slechts wetenschappelijk aantoonbaar (zouden kunnen) zijn, daarom blijft iedereen maar wat roepen in zijn voordeel.

Wat ik wil zeggen; je kunt bijdehand tegen je zuipende vrienden blijven beweren dat je gezond bezig bent en weet wat je doet, maar je kunt het evenmin staven als zij!!
 
konijn1984 zei:
ik had een tijdje geleden een discussie met drugsgebruikers over wat schadelijker voor je zou zijn, hun vonden anabolen schadelijker en mij leek drugs schadelijker.

Laat me raden.....op Partyflock? :rolleyes:


konijn1984 zei:
wat is jullie mening daarover en met drugs bedoel ik echt hardcore drugs (coke, xtc ghb, lsd, speed etc)

Ik mis ALCOHOL in je rijtje.

Jaarlijks gaan er meer mensen kapot aan alcoholmisbruik dan aan wat volgens de wet wel onder harddrugs valt. Daarnaast tast alcohol meerdere organen tegelijk in je lichaam aan als bep. andere middelen.
 
Hehe, ben een verhaal aan het typen over Lowlands 2005. Ben ook tot de ontdekking gekomen dat alcohol echt wel harddrugs is.
Gram per gram zijn drugs echt wel ongezonder als a.a.s. Onder bepaalde omstandigheden kunnen a.a.s. zelfs gezond zijn, het zijn origine medicijnen.
 
Marky zei:
LSD doet lichamelijk ook niets, maar kan een zeer heftige ervaring geven die geestelijk hard aankomt!
LSD kan je lichamelijk zeer hard slopen. LSD blijft je gehele leven in je bloed zitten en de kans op een bad trip is je gehele leven aanwezig. In de vorm van stress, andere verslavingen of visuele veranderingen kan het lichamelijk best veel schade aanbrengen
 
Enigste redenen waarom alcohol niet onder de opiumwet valt, is omdat het praktisch overal maatschappelijk aanvaard is, en omdat de de overheid er meer accijns op kan pakken als bv een legale vorm van xtc of iets dergelijks.

Stel dat de overheid een gecontroleerde vorm van xtc verkoop in smartshops toelaat; kan men de prijs niet hoog genoeg maken omdat iedereen het alsnog in de illegale sfeer blijft kopen.

Per tablet zou men hooguit n 25-50 eurocent accijns kunnen pakken, omdat de prijs niet boven de 2-3 euro per stuk kan uitkomen.

Tja....op alcohol ligt dat ietsje anders.

Goed voorbeeld is pure ethanol (96%). 1 liter kost in Belgie tussen de 25 en 40 euro. 1 liter kost in Nederland ruim 50 euro.

Het verschil is de accijns. ;)
 
Marky zei:
En heroine doet vrijwel niets, je zou dagelijks kunnen chinezen zonder dat je er lichamelijk aan ten onder gaat. Alleen je wordt goed ziek erna (lijkt op een zware griep) en die gaat weg zodra je weer gebruikt. En je wilt continue in die roes blijven.


Heroine doet wel degelijk iets, het zorgt ervoor dat je weerstand zo laag is dat je snel ziekten onder de leden hebt en daarbij komt ook nog eens dat je moeilijk weer beter wordt.
Een simpele verkoudheid kan jaren duren!!!
 
Laatst bewerkt:
Loo zei:
het is allebei ****ed up bij onverstandig gebruik.

al leg je bij drugs veel eerder het lootje (overdosis)

Ow ja? Zet jij maar eens een beetje te veel slin dan. Reken maar dat je het dan zwaar hebt...
 
dennis999 zei:
dit is nou echt een zinloze discussie, waarin iedereen weer naar zichzelf toe redeneert.
zinloos dus.....

Volledig mee eens!

Zelfde vraag als 'wat is schadelijker: zon of zonnebank'.
Hangt af van hoeveel watt de lampen zijn, hoe lang je in de zon ligt, of je een zonnecreme gebruikt, zoja welke factor enz. Maar wat wel vast staat: van allebei kan je huidkanker krijgen.
 
Back
Naar boven