AndroidHealthClinic

wat is schadelijker: drugs of anabolen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Yzord zei:
LSD kan je lichamelijk zeer hard slopen. LSD blijft je gehele leven in je bloed zitten en de kans op een bad trip is je gehele leven aanwezig. In de vorm van stress, andere verslavingen of visuele veranderingen kan het lichamelijk best veel schade aanbrengen
onzin.
Als je al labiel bent klopt het enigzins. maar als je labiel van aard bent moet je sowieso ver van drugs blijven.
 
Je kan ook later in je leven labiel worden ;)
 
Het kan wel ja.
Als je van jezelf al labiel bent of als je de drugs met wagonladingen tegelijkertijd naar binnen schuift voor een flinke periode achter elkaar (een jaar of meer ofzo).:D
 
Als je eens iets recreatiefs wil gebruiken kun je het het beste bij een joint of ghb of evt wat lsd houden.

Van die 3 is GHB lichamelijk gezien het minst schadelijk, gevolgt door lsd en de wiet.
 
ik gebruik recreatief crack, 20 pijpjes per dag, is dat schadelijk?
 
Lauw zei:
ik gebruik recreatief crack, 20 pijpjes per dag, is dat schadelijk?

Maar nee. Waar haal je dat vandaan?
 
Lauw zei:
ik gebruik recreatief crack, 20 pijpjes per dag, is dat schadelijk?

Welnee man, als ik naar mn moeder kijk, die kan er nog steeds prima onder functioneren.

Ikzelf ben met de crack opgehouden, mn familie en mn vriendin konden het niet langer aanzien hoe ik mn lichaam prostitueerde aan mooie, jonge en rijke weduwen.
 
Lauw zei:
ik gebruik recreatief crack, 20 pijpjes per dag, is dat schadelijk?

Je mocht willen dat je die luxe had.
 
Yzord zei:
LSD kan je lichamelijk zeer hard slopen. LSD blijft je gehele leven in je bloed zitten en de kans op een bad trip is je gehele leven aanwezig. In de vorm van stress, andere verslavingen of visuele veranderingen kan het lichamelijk best veel schade aanbrengen
Bron? Enige wat er kan optreden is een flashback, maar dat is een geheugen effect en niet lichamelijk. LSD zelf is binnen 72 uur uit je bloed. Probleem van de meeste illegale drugs is dat er bij de synthese stoffen vrijkomen die zorgen voor onzuiverheden in het eindproduct. Dit is bij LSD een zeer lage hoeveelheid omdat de normale dosis LSD zeer laag is. Bij bijvoorbeeld MDMA synthese is dat veel hoger, de afvalstoffen daarvan worden dan ook opgeslagen in je lichaam. Overigens zonder psychotrope nawerking.

Iemand met aanleg voor psychoses kan beter van LSD afblijven, dat is vragen om problemen. Maar bij normaal gebruik zullen er weinig problemen optreden na het gebruik van LSD, mythes over bad trips en zwaar geflipte gebruikers ten spijt. Natuurlijk gaat het wel eens mis, maar dat gebeurt ook met een spacecake of met XTC gebruik. Het ligt meer aan de gebruiker dan aan het middel.
 
Leviathan zei:
Stel dat de overheid een gecontroleerde vorm van xtc verkoop in smartshops toelaat; kan men de prijs niet hoog genoeg maken omdat iedereen het alsnog in de illegale sfeer blijft kopen.

Per tablet zou men hooguit n 25-50 eurocent accijns kunnen pakken, omdat de prijs niet boven de 2-3 euro per stuk kan uitkomen.

Niet waar, want 75% van de tabletten die op de zwarte markt verkocht worden bevatten te weinig MDMA. Soms tot 3 maal te weinig. De manieren om MDMA te maken zijn ook veelvuldig, afhankelijk daarvan ontstaan verschillende racemische mengsels met betere of minder goede effecten.

Als je een tablet op de markt kan brengen die garandeert dat er zoveel inzit als dat je zegt dat er inzit, op een gecontroleerde herhaalbare manier gemaakt, ga je die makkelijk kunnen verkopen voor 5-6 euro per tablet. Want zo gaat het op de zwarte markt ook. De echt goede krijgen een betere naam, en worden al snel verhandeld voor 7-8 euro het stuk. Want als je van je andere er 3 moet nemen, lig je ook aan 9 euro.
 
http://www.camh.net/pdf/lsd_dyk.pdf

The use of LSD can result in long-term effects in one-time and regular users of the drug. Possible negative effects are "flashbacks" of the drug experience, as well as prolonged anxiety, depression or psychosis. These reactions usually decrease over time, and end within a few months after LSD was last taken, but may continue for years.

"Flashbacks" are the spontaneous and unpredictable replay of an aspect of the LSD trip, occurring some time after the initial effects of the drug have worn off. Visual or emotional experiences that were originally seen or felt while under the influence of LSD are re-experienced. Flashbacks usually last only a few seconds or minutes, but may happen over and over again. Only some people who take LSD have flashbacks, but frequent users of the drug are said to be at greater risk. Flashbacks may be triggered by smoking marijuana or drinking alcohol, or by emotional stress, fatigue or meditation.

Depression or anxiety may follow a "bad trip." Psychosis may develop after using LSD, although it is thought that this reaction may be more likely to occur in people with latent or underlying mental health problems.
 
Een hoop ellende aangaande bad trips met diverse middelen kan overigens worden voorkomen. Er moet in ieder geval geen combi worden gemaakt met andere drugs en het gebruik van MAO-remmers moet worden vermeden. Dit geld dan voor middelen die werken op de release van serotonine zoals XTC. Tevens moet je met MAO-remmers ook bepaalde voeding vermijden die tyramine bevat zoals rode wijn, kaas, gefermenteerd voedsel. Het risico op het serotonine syndroom is te groot.

Daarom kun je het beste vrij nuchter beginnen als je al drugs gaat gebruiken, zelf consumeerde ik meestal vrij lichte kost voordat ik begon en dronk voor de rest alleen water. Medicijnen, zeker anti depressiva die dus gebaseerd zijn op MAO-remmers moet je gewoon vermijden.
 
EricR zei:
Een hoop ellende aangaande bad trips met diverse middelen kan overigens worden voorkomen. Er moet in ieder geval geen combi worden gemaakt met andere drugs en het gebruik van MAO-remmers moet worden vermeden. Dit geld dan voor middelen die werken op de release van serotonine zoals XTC. Tevens moet je met MAO-remmers ook bepaalde voeding vermijden die tyramine bevat zoals rode wijn, kaas, gefermenteerd voedsel. Het risico op het serotonine syndroom is te groot.

Daarom kun je het beste vrij nuchter beginnen als je al drugs gaat gebruiken, zelf consumeerde ik meestal vrij lichte kost voordat ik begon en dronk voor de rest alleen water. Medicijnen, zeker anti depressiva die dus gebaseerd zijn op MAO-remmers moet je gewoon vermijden.

Alcohol drinken VOOR XTC doet het effect ervan afnemen. Is dus zoiezo geen slim idee hoor. Combineren is altijd een slecht gedacht, en dat van die MAO's gaat op voor alle drugs hoor, 99% ervan werkt door de release te verhogen of reuptake te remmen van een monoamine.
 
Yzord zei:
http://www.camh.net/pdf/lsd_dyk.pdf

The use of LSD can result in long-term effects in one-time and regular users of the drug. Possible negative effects are "flashbacks" of the drug experience, as well as prolonged anxiety, depression or psychosis. These reactions usually decrease over time, and end within a few months after LSD was last taken, but may continue for years.

"Flashbacks" are the spontaneous and unpredictable replay of an aspect of the LSD trip, occurring some time after the initial effects of the drug have worn off. Visual or emotional experiences that were originally seen or felt while under the influence of LSD are re-experienced. Flashbacks usually last only a few seconds or minutes, but may happen over and over again. Only some people who take LSD have flashbacks, but frequent users of the drug are said to be at greater risk. Flashbacks may be triggered by smoking marijuana or drinking alcohol, or by emotional stress, fatigue or meditation.

Depression or anxiety may follow a "bad trip." Psychosis may develop after using LSD, although it is thought that this reaction may be more likely to occur in people with latent or underlying mental health problems.
Dat zegt niks over het in je bloed blijven zitten van LSD. Zoals ik al aangaf het is een geheugen effect.

Er staat tevens dat het zeer waarschijnlijk is dat bad trips en latere problemen voorkomen bij mensen die al onderliggende mentale problemen hebben. Nou is dat altijd moeilijk in te schatten, maar in principe zal die groep bij gebruik van welk middel dan ook in de problemen komen. Dat is niet LSD gerelateerd.
 
Vraagje aan Bigcat, hoe heet die stof die vrijkomt bij de synthese van de meeste drugs? Een afvalstof doel ik dan op, die tevens wordt opgeslagen in je vetcellen. Had er ooit een interessant boekwerk over, die stof zou op lange termijn voor meer problemen zorgen dan het eigenlijke gebruik van de drugs zelf.
 
EricR zei:
Een hoop ellende aangaande bad trips met diverse middelen kan overigens worden voorkomen. Er moet in ieder geval geen combi worden gemaakt met andere drugs en het gebruik van MAO-remmers moet worden vermeden. Dit geld dan voor middelen die werken op de release van serotonine zoals XTC. Tevens moet je met MAO-remmers ook bepaalde voeding vermijden die tyramine bevat zoals rode wijn, kaas, gefermenteerd voedsel. Het risico op het serotonine syndroom is te groot.

Daarom kun je het beste vrij nuchter beginnen als je al drugs gaat gebruiken, zelf consumeerde ik meestal vrij lichte kost voordat ik begon en dronk voor de rest alleen water. Medicijnen, zeker anti depressiva die dus gebaseerd zijn op MAO-remmers moet je gewoon vermijden.

Lijkt me logisch dat je drugs altijd goed doordacht moet gebruiken, zeker als het om een eerste keer gaat. Een kameraad van me is een redelijke paddo gebruiker en heeft ondertussen ook de combi met MAO remmers geprobeerd. 8 uur lang keihard trippen. En idd: dan moet je erg goed oppassen met wat je eet.
voor mijn eerste en enige paddotrip heb ik geteerd op geroosterd wit brood. Ging prima. (je denk toch niet aan honger of zo :D) Water heb ik ook niet aan gedacht tijdens de trip (tenminste niet om het te drinken...)
 
Ligt er natuurlijk aan in welke mate je ze gebruikt. is moeilijk te zeggen wat schadelijker is.
 
Big Cat zei:
Niet waar, want 75% van de tabletten die op de zwarte markt verkocht worden bevatten te weinig MDMA. Soms tot 3 maal te weinig.

In de US en Canada zeker. Hier in NL absoluut niet!

Ik heb de laatste maanden pillen zien rouleren die allemaal tussen de 140 en de 190mg mdma bevatten. Deze zijn veelvuldig door het TNO geanalyseerd.

Dan praat ik over zuivere mdma, geen andere nevenproducten.

De laatste 2 tabs die ik heb laten opsturen waren respectievelijk 85mg en 158mg mdma. Die van 85mg wordt gezien als een normale dosering volgens de maatstaven van het CAD, maar is voor gebruikersnorm een eind onder de maat.

Die dingen kosten dan ook geen drol vergeleken met de hoger gedoseerde tabletten.

Big Cat zei:
De manieren om MDMA te maken zijn ook veelvuldig, afhankelijk daarvan ontstaan verschillende racemische mengsels met betere of minder goede effecten.

Dat klopt, verschil in synthese heeft te maken met de gebruikte basisstof of uitgangsstof. De kwaliteit heeft verder ook erg veel te maken met de kennis en kwaliteiten van de 'cook'.

En ook hoeveel tijd een lab ervoor neemt om 'schone' mdma te produceren. Een stap meer of minder scheelt een hoop tijd voor zo'n lab, maar scheelt ook een hoop in de kwaliteit van het eindproduct. Met als gevolg een mogelijk mengsel van mono amiden en di amiden.
 
EricR zei:
Dat zegt niks over het in je bloed blijven zitten van LSD. Zoals ik al aangaf het is een geheugen effect.
Hoe verklaar je dan dat ik niet ben geaccepteerd als bloeddonor? Hun gaven aan kleine sporen van lsd in mijn bloed te hebben gevonden en volgens hun blijft dat je leven lang in het bloed zitten. Ik wil je gerust geloven, maar een bron welke jouw verhaal ondersteunt zou ik fijn vinden.
 
Back
Naar boven