wel de beste trainingsmethode is geen trainingsmethode...
er moet natuurlijk een rode draad lopen doorheen je trainingen, en hangt af van je doelen. maar over't algemeen geloof ik er sterk in dat je je trainingen regelmatig moet afwisselen en soms iets volledig anders moet doen.
verder zijn er in mijn ogen geen "beste trainingsmethodes" alleen, betere en slechtere. ze hebben allemaal hun pro's en con's (sommige wat meer con's dan pro's maar goed, bad training is still better than no training at all)
je kan ook moeilijk die trainingsmethodes opnoemen, want trainingsmethodes zijn vooral een commerciële benaming ofwel een soort stempel voor 'zo trainen die mensen'.
zo heb je dus de "hit" methode (die ik persoonlijk bij de slechtere bereken, doch dit terzijde. briljante commerciële keuze, dat wel) met al haar aanverwante zoals heavy duty. verder heb je nog de Weider principles, die gewoon een samenraapsel is van verschillende methodes waar Joe dan zijn naam aan heeft gegeven. in powerlifting heb je dan vooral ook nog WSB (westside barbell) wat een goede trainingsmethode is, 3x3 etc etc...