MuscleMeat

wat is zijn de beste Trainingsmethoden?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
op welke manier en hoe trainen jullie het beste?
en graag effe uitleg dr by als die optie aanwezig is...
:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wel de beste trainingsmethode is geen trainingsmethode...

er moet natuurlijk een rode draad lopen doorheen je trainingen, en hangt af van je doelen. maar over't algemeen geloof ik er sterk in dat je je trainingen regelmatig moet afwisselen en soms iets volledig anders moet doen.

verder zijn er in mijn ogen geen "beste trainingsmethodes" alleen, betere en slechtere. ze hebben allemaal hun pro's en con's (sommige wat meer con's dan pro's maar goed, bad training is still better than no training at all)

je kan ook moeilijk die trainingsmethodes opnoemen, want trainingsmethodes zijn vooral een commerciële benaming ofwel een soort stempel voor 'zo trainen die mensen'.

zo heb je dus de "hit" methode (die ik persoonlijk bij de slechtere bereken, doch dit terzijde. briljante commerciële keuze, dat wel) met al haar aanverwante zoals heavy duty. verder heb je nog de Weider principles, die gewoon een samenraapsel is van verschillende methodes waar Joe dan zijn naam aan heeft gegeven. in powerlifting heb je dan vooral ook nog WSB (westside barbell) wat een goede trainingsmethode is, 3x3 etc etc...
 
Het beste is denk ik periodisatie, je trainingsintensiteit afwisselen en ook je split. Dat kan er dus op neer komen dat je af en toe HIT traint, dan volume, dan zus dan zo.... Dus gewoon (ongeveer)6 weken iets doen en dan (ongeveer)6 weken iets anders
 
maar met welke principes?

Originally posted by frietbakker
Het beste is denk ik periodisatie, je trainingsintensiteit afwisselen en ook je split. Dat kan er dus op neer komen dat je af en toe HIT traint, dan volume, dan zus dan zo.... Dus gewoon (ongeveer)6 weken iets doen en dan (ongeveer)6 weken iets anders

dat ik om de 6 weken moet veranderen wis ik al maar met welke principes/methodes??
 
Ik vind zelf dat je geleidelijk aan de dingen moet veranderen omdat je anders het overzicht op je progressie kwijt bent, dus geleidelijk aan een setje erbij/eraf, wat reps verhogen/verlagen, oefeningtje hier en veranderen.... etc... dat soort dingen....
 
Daar heb ik een heel simpel antwoord op : de beste trainingsmethode is : die wa het beste voor jou werkt!! Dat ondervind je alleen door zoveel mogelijk te proberen en eens je zegt ja daar groei ik mee gelijk onkruid blijf je best daar (voor altijd VIND IK) af en toe de reps en 1 of 2 oef veranderen! Zo heb ik het gedaan! Train nu al bijna een jaar hetzelfde schema, gewoon ander rep schema's en groei zeer goed en het is elke dag nog een uitdaging!!!
 
Massa-schema's, defenitie-schema's etc... geloof er niet echt in. Iedereen gaat anders op bepaalde schema's. Anders was het makkelijk geweest, iedereen aan het schema van ronnie coleman.

Zolang je vooruit gaat met je schema en je er lekker bij voelt moet je hem aanhouden, heb je dat niet gooi hem dan om om je lichaam weer een prikkel te geven, verhoog of verlaag je reps eens ga eens wat vaker toppen of juist supersetten.

Ikzelf doe nu een schema die Randy Volgelzang me verteld heeft: Dropsets

Het komt erop neer dat je de 3 sets die je in je oefening doet nu in 1 set propt door bv met bankdrukken 12 reps te maken dat je er geen 13e achteraan ken doen, vervolgens wat gewicht afgooid en 10 reps maakt, uiteindelijk nog een keer verlichten met 8x.

Je bent ook een stuk sneller klaar met je training + je krijgt een pomp van hier tot tokiyo

groeten,
Ferdi
 
Laatst bewerkt:
een pomp nodig hebben om te groeien, ik geloof er niet echt in... :D

't is goed voor af en toe, maar ik zou er geen gewoonte van maken.
 
Originally posted by Spike
een pomp nodig hebben om te groeien, ik geloof er niet echt in... :D

't is goed voor af en toe, maar ik zou er geen gewoonte van maken.


Ben ik het mee eens, het is volgens mij niet als je nu geen pomp voelt of geen pijn voelt de dag erna dat je slecht getraind hebt! Het geeft je mentaal wel het gevoel dat je goed getraind hebt! Maar zeker niet panikeren als je geen spierpijn voelt erna!
 
Originally posted by Spike
een pomp nodig hebben om te groeien, ik geloof er niet echt in... :D

't is goed voor af en toe, maar ik zou er geen gewoonte van maken.

Neen, misschien niet.. Maar een pomp kan wel bijdragen tot de efficientere groei van spieren. Maar dat is een andere topic.. ;)
 
dat tweede lijntje was over die dropsets :D sorry was blijkbaar niet duidelijk :D (dus gn gewoonte maken van dropsets)
 
Originally posted by Bracke


Neen, misschien niet.. Maar een pomp kan wel bijdragen tot de efficientere groei van spieren. Maar dat is een andere topic.. ;)
Leg uit! Hier ben ik wel benieuwd naar.
 
Originally posted by frietbakker

Leg uit! Hier ben ik wel benieuwd naar.

Uit interrese of uit "ikgahettegendeelbewijzenwantikweethetbeter" ?
 
Interrese natuurlijk, maar als ik het ergens niet mee eens ben laat ik het wel weten! We zijn hier om de discusieëren, etc, niet om alles voor waar aan te nemen.. IK ben hier niet om gelijk te krijgen......
 
Originally posted by frietbakker
Interrese natuurlijk, maar als ik het ergens niet mee eens ben laat ik het wel weten! We zijn hier om de discusieëren, etc, niet om alles voor waar aan te nemen.. IK ben hier niet om gelijk te krijgen......

Xcuses voor mn wantrouwigheid, maar heb ergens gehoord dat er mensen op dit forum zijn die je voor de gek durven houden..
(NOTE: geen smiley)

Wel, de pump draagt niet direct bij tot spiergroei.. Net zoals allerhande factoren kan het wel indirect een invloed hebben op de spiergroei.. Wat is de pump? Wel... Kort en simpel uitgelegd zijn alle bloedvaten in je spieren op dat moment uitgezet.. Er zit extra bloed in je spieren, vandaar dat opgepompte gevoel.. Naar het schijnt stroomt er 10x meer bloed door je spieren tijdens een pomp dan zonder.. Dat heeft voordelen.. De spieren hebben een betere toevoer van voedingsstoffen, zuurstof en een betere afvoer van afvalstoffen, koolstofmonoxide, e.d.. Meer voedingsstoffen = meer fuel.. Meer fuel = meer power.. Meer power = meer gewicht.. Meer gewicht lijdt niet steeds tot meer spiergroei, maar wanneer we spreken van efficient powergebruik, kunnen we er wel meer spierstimulans aan toeschrijven..

:study:
 
In dat opzicht ben ik het met je eens, bovendien voelt het alsof je king kong bent met die pomp! Wat weer voor extra motivatie zorgt, wat er weer voor zorgt dat je nog harder wilt trainen, wat er weer voor zorgt dat je beter zal groeien dan wanneer je maar slapjes traint. Dus op deze manier draagt ie er ook nog eens bij aan.....
 
Originally posted by frietbakker
In dat opzicht ben ik het met je eens, bovendien voelt het alsof je king kong bent met die pomp! Wat weer voor extra motivatie zorgt, wat er weer voor zorgt dat je nog harder wilt trainen, wat er weer voor zorgt dat je beter zal groeien dan wanneer je maar slapjes traint. Dus op deze manier draagt ie er ook nog eens bij aan.....

Spiergroei...

You got it!! :thumbs:
 
Originally posted by Bracke
Wel, de pump draagt niet direct bij tot spiergroei.. Net zoals allerhande factoren kan het wel indirect een invloed hebben op de spiergroei.. Wat is de pump? Wel... Kort en simpel uitgelegd zijn alle bloedvaten in je spieren op dat moment uitgezet.. Er zit extra bloed in je spieren, vandaar dat opgepompte gevoel.. Naar het schijnt stroomt er 10x meer bloed door je spieren tijdens een pomp dan zonder.. Dat heeft voordelen.. De spieren hebben een betere toevoer van voedingsstoffen, zuurstof en een betere afvoer van afvalstoffen, koolstofmonoxide, e.d.. Meer voedingsstoffen = meer fuel.. Meer fuel = meer power.. Meer power = meer gewicht.. Meer gewicht lijdt niet steeds tot meer spiergroei, maar wanneer we spreken van efficient powergebruik, kunnen we er wel meer spierstimulans aan toeschrijven..

:study:

wel, dan ben ik vooral een voorstander van pomp NA je training tijdens je 'herstel', en niet zozeer tijdens je training. meer bloed = meer voedingsstoffen = sneller en beter herstel

lijkt me ook vrij logisch niet? iedereen zegt dat je maar moet rusten tussen trainingen maar ik ben het daar niet mee eens.
 
en ik vind niet dat ik sterker ben als ik een grote pomp heb hoor, eerder het omgekeerde...
 
Back
Naar boven