MuscleMeat

Wat kan ik doen?

  • Topic starter Namv
  • Startdatum
  • Reacties 10
  • Weergaven 621
  • Volgers 2

Bezoekers in dit topic

Namv

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 sep 2003
Berichten
685
Waardering
0
Ik zit met een probleempje...

Sinds oktober heb ik drie keer bericht gekregen van SDU over het niet betalen van een abonnement op een blad. Ik heb me hier niks van aangetrokken, omdat ik me nooit ergens op geabonneerd heb. Dus dacht ik bij mezelf: laat maar waaien. Vandaag kreeg ik tot me verbazing nog een aanmaning met de post, waarin stond dat als ik niet binnen 10 dagen zou betalen de vordering uit handen gegeven wordt aan een incassobureau en ik dus voor de overige kosten zal opdraaien plus de kosten van het abonnement.

Nou heb ik SDU opgebeld voor opheldering, en gevraagd dat ze een kopie van de factuur konden sturen die ik schijnbaar zou hebben opgestuurd. Eenmaal de factuur gelezen te hebben, zie ik dat het niet in mijn handschrift geschreven is. Ook staat op deze kopie alleen mijn naam, email adres en telefoonnummer zonder handtekening.

Kan SDU daadwerkelijk iets ondernemen, zodat ik echt voor de kosten opdraai? Want dit is eigenlijk toch niet normaal, dat in principe zomaar iemand jou kan abonneren op iets zonder dat jij daar toestemming voor geeft....
 
nee zonder handtekening gaan ze niet veel kunnen doen, zou te makkelijk zijn om mensen te scammen zo
 
ja dat dacht ik dus ook, alleen zij zeggen dat zij wel in hun recht staan, zelfs zonder handtekening.
 
ja dat dacht ik dus ook, alleen zij zeggen dat zij wel in hun recht staan, zelfs zonder handtekening.

Dus moet je zaken niet op hun beloop laten maar actie ondernemen, bellen en een brief schrijven waarin je uitlegd dat jij geen overeenkomst bent aangegaan en dat hetgeen ze hebben niet jouw handschrift is...
 
idd en desnoods dreigen dat je met je verhaal naar de consumentenbond stapt ;)
 
Geen handtekening = geen probleem.

Ze kunnen je niks maken.
 
Geen handtekening = geen probleem.

Ze kunnen je niks maken.

Dat klopt, maar als je zelf helemaal geen actie neemt sta je wel zwakker als het er op aan komt.

Ik werd verrast door de NUON dat een van mijn panden (ik verhuur woonruimte als hobby) niet langer energie van NUON kreeg.
Heb ik gebeld, blijkt er met een telefoonactie die huurder erin geluisd te zijn een contract aan te gaan. Staat op tape en dat geld als handtekening.

De enige manier om er vanaf te komen was dat ik de huurovereenkomst naar de nieuwe energieleverancier moest sturen om te bewijzen dat de huurder all-in huurt en geen recht had een overeenkomst aan te gaan.

Ik had het NUON al gezegd gewoon ongedaan te maken, dat kan dus niet zomaar, ik krijg dan kosten van het NUON, en de huurder kosten voor contractbreuk bij de andere leverancier.

Het systeem is te krom voor woorden, maar juridisch ben je kansloos (in mijn voorbeeld).

Dus: Altijd ff een berichtje sturen om ze te melden dat ze fout zitten en dat je niets getekend hebt. Als er dan al een deurwaarder komt dan kun je die een kopie van die brief geven en dan gaat hij weer uitzoeken hoe het zit.
 
Dat klopt, maar als je zelf helemaal geen actie neemt sta je wel zwakker als het er op aan komt.

Het systeem is te krom voor woorden, maar juridisch ben je kansloos (in mijn voorbeeld).

Dus: Altijd ff een berichtje sturen om ze te melden dat ze fout zitten en dat je niets getekend hebt. Als er dan al een deurwaarder komt dan kun je die een kopie van die brief geven en dan gaat hij weer uitzoeken hoe het zit.
:thumbs:
 
Dat klopt, maar als je zelf helemaal geen actie neemt sta je wel zwakker als het er op aan komt.

Ik werd verrast door de NUON dat een van mijn panden (ik verhuur woonruimte als hobby) niet langer energie van NUON kreeg.
Heb ik gebeld, blijkt er met een telefoonactie die huurder erin geluisd te zijn een contract aan te gaan. Staat op tape en dat geld als handtekening.

De enige manier om er vanaf te komen was dat ik de huurovereenkomst naar de nieuwe energieleverancier moest sturen om te bewijzen dat de huurder all-in huurt en geen recht had een overeenkomst aan te gaan.

Ik had het NUON al gezegd gewoon ongedaan te maken, dat kan dus niet zomaar, ik krijg dan kosten van het NUON, en de huurder kosten voor contractbreuk bij de andere leverancier.

Het systeem is te krom voor woorden, maar juridisch ben je kansloos (in mijn voorbeeld).

Dus: Altijd ff een berichtje sturen om ze te melden dat ze fout zitten en dat je niets getekend hebt. Als er dan al een deurwaarder komt dan kun je die een kopie van die brief geven en dan gaat hij weer uitzoeken hoe het zit.

Ik heb sowieso al gemeld dat ze fout zaten, het drong alleen niet echt tot ze door. En idd zal er actie ondervonden moeten worden voordat ik mijn gelijk krijg. Ik moet er wel bijzeggen dat het om een kleine miezerige 40 euro voor een heel jaar gaat, maar het gaat mij om het principe, dat ik het niet besteld heb.
 
Thuis hebben we ongeveer hetzelfde meegemaakt. Heel veel bullshit gehad om niks, maar niks hoeven te betalen.
Gewoon voet bij stuk houden, druipen ze wel af.

Gewoon weer een manier om je geld af te trochelen.
 
Back
Naar boven