MuscleMeat

Wat kun je laat op de avond eten?

Bezoekers in dit topic

Tomterror

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 nov 2007
Berichten
100
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
87kg
Hallo ik heb een vraagje,

Ik train meestal aardig laat (van 7 tot 9 ong.) en dan wil ik vaak na de training nog wat eten, vaak eet ik een bord brinta en neem ik wat yoghurt, en dan later nog een bak kwark... Maar dit is eigenlijk al aardig laat en ik vroeg me af of dit wel goed is, dat het niet allemaal als vet wordt opgeslagen... vaak ga ik rond half 12 naar bed...

Dus ik kom vaak rond kwart over 9/half 10 weer, dan eet ik nog brinta en yoghurt, en dan vaak om half 11 een bak kwark... kan dit? Of zijn er beter opties om toch nog goede voeding binnen te krijgen...


Alvast bedankt! Groet Tom
 
Dat yoghurt zou ik weghalen, je eet al kwark is veel betere eiwitbron. Ik zou dan als ik jouw was op dat tijdstip gewoon snel een blikje tonijn met zilverliesrijst doen oid.
 
Dat yoghurt zou ik weghalen, je eet al kwark is veel betere eiwitbron. Ik zou dan als ik jouw was op dat tijdstip gewoon snel een blikje tonijn met zilverliesrijst doen oid.


dextrose, whey, tonijn, kwark

Zo doe ik het in de bulk:) ben ook vaak pas 21.30/22.00 klaar met trainen;)
 
Na je training brinta is niet verkeerd hoor, al zijn er ook veel artikelen enz. die aantonen dat carbs na je training niet nodig is. Persoonlijk zou ik zorgen voor wat meer eiwitten na je training, blik tonijn of een 100g zalmfilet eet ik zelf altijd. Daarna douchen en dan voor het slapen nog een bak kwark.

Bij het ontbijt zorgen voor snelle carbs en wat eiwitten, dan na een uur of twee VEEL eiwit :cool: twee keer per dag kwark kan op zich wel, maar beter is het om eiwit uit gevarieerde bronnen binnen te krijgen, dus ook kip/vis/vlees.
 
Na je training brinta is niet verkeerd hoor, al zijn er ook veel artikelen enz. die aantonen dat carbs na je training niet nodig is. Persoonlijk zou ik zorgen voor wat meer eiwitten na je training, blik tonijn of een 100g zalmfilet eet ik zelf altijd. Daarna douchen en dan voor het slapen nog een bak kwark.

Bij het ontbijt zorgen voor snelle carbs en wat eiwitten, dan na een uur of twee VEEL eiwit :cool: twee keer per dag kwark kan op zich wel, maar beter is het om eiwit uit gevarieerde bronnen binnen te krijgen, dus ook kip/vis/vlees.

Precies. Ook nootjes zijn tussendoor een goede bron voor eiwitten en gezonde vetten, vooral walnoten :D
 
Precies. Ook nootjes zijn tussendoor een goede bron voor eiwitten en gezonde vetten, vooral walnoten :D

noten zijn een vet-bron, die moet je niet voor de eiwitten eten.
anders kan je bekant een zak per keer leeg eten
 
Vraag ik me ook eigenlijk af, wil niet te hoog gaan in VP in cleanbulk maar er wordt toch aangeraden snelle koolhydraten na je training te eten. alleen kan ik soms niet slapen van die dextrose, dus daarom soms chocomelk maar VP gaat daarvan wel veel van omhoog :(

Ik volg dit topic wel effe :p
 
noten zijn een vet-bron, die moet je niet voor de eiwitten eten.
anders kan je bekant een zak per keer leeg eten

en dan nog noten zijn plantaardig dus hebben de eiwitten nog geen zin
 
en dan nog noten zijn plantaardig dus hebben de eiwitten nog geen zin
Want eiwitten uit planten zijn geen eiwitten? :rolleyes:

Gewoon vreten savonds, veel carbs (gewone 'langzame'), vetten, eiwitten. Na je training verstook je het toch wel, niet te moeilijk over doen.
 
Want eiwitten uit planten zijn geen eiwitten? :rolleyes:

Gewoon vreten savonds, veel carbs (gewone 'langzame'), vetten, eiwitten. Na je training verstook je het toch wel, niet te moeilijk over doen.

van plantaardige eiwitten groei je niet bra;)
 
dierlijke eiwitten bevatten alle essentiéle aminozuren wat ze ook wel complete eiwitten noemen, daar in tegen bevatten plantaardige eiwitten dat niet ( met uitzondering soja ) omdat ze niet de nodige leucine lysine etcetc bevatten
 
dierlijke eiwitten bevatten alle essentiéle aminozuren wat ze ook wel complete eiwitten noemen, daar in tegen bevatten plantaardige eiwitten dat niet ( met uitzondering soja ) omdat ze niet de nodige leucine lysine etcetc bevatten
Ik weet niet wie jou dit heeft wijs gemaakt maar je zit ernaast. Er bestaan ook vegetarische powerlifters en bodybuilders ;)
 
maaltijd na je training is belangrijk.. gewoon een volle maaltijd nemen dus

zelf neem ik havermout ipv rijst/pasta, fkkkkn lekker
 
Ik train ook al tijd tot 22.00-22.30 en ga vaak direct erna slapen, ik neem gewoon men shake (30 gram) na de training en een pot kwark van 500 gram. Lijkt mij voldoende...
 
Dat yoghurt zou ik weghalen, je eet al kwark is veel betere eiwitbron. Ik zou dan als ik jouw was op dat tijdstip gewoon snel een blikje tonijn met zilverliesrijst doen oid.

Waarom is kwark een veel betere eiwitbron dan yoghurt ?
 
Omdat er in kwark veel meer eiwit zit. Je kan natuurlijk ook anderhalve liter yoghurt weggieten ipv 500 gr kwark.
 
Gewoon een goede maaltijd eten met carbs/eiwit/vet, na je training is dit belangrijk. Daarnaast is het een fabeltje dat je carbs allemaal omzet in vet tijdens je slaap, niet intrappen. Een goed bord brinta of havermout is prima, tijdens je slaap verbrand je ook nog een 650 kcal dus die lekkere portie langzame carbs helpen catabole staat vermijden.

Bij de brinta een goede portie eiwit, aantal eieren en melk bijv. (of natuurlijk gewoon een warme maaltijd) en vlak voor je gaat slapen nog een bakje kwark met evt. een handje noten. Als je zo laat traint moet je erop letten dat je goed eet en niet op half lege maag in slaap valt.
 
Omdat er in kwark veel meer eiwit zit. Je kan natuurlijk ook anderhalve liter yoghurt weggieten ipv 500 gr kwark.

Sinds wanneer is meer automatisch ook beter?

Ik heb weleens iets gelezen dat teveel eiwit de prestaties negatief kan beinvloeden...

Naar mijn weten is het aminozurenpatroon van yoghurt en kwark identiek dus dat kwark beter is dan yoghurt is bullshit in mijn ogen.
 
Back
Naar boven