AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (9 bezoekers)

  • Topic starter Harfst
  • Startdatum
  • Reacties 175K
  • Weergaven 6M
  • Volgers 1.251

Bezoekers in dit topic

  • als je een neger als buurman hebt veranderd je perspectief vanzelf
     
    laat mij raden, jullie zijn zeker ook voor zwarte piet hè!!!!!

    Ik wil er vanaf, ik wil Krampus terug. Lijkt me veel leuker dan Zwarte Piet. Schmink mij dan maar zwart, dan ga ik wel met een zweep de straten leegvegen. Gewoon keihard, zoals in de germaanse tijden.... Wodan op zijn paard door de hemel rijdend en de zwarte raven luisterend aan de schoorsteen. En dan krampus die even de jonge dames komt stelen en de mannen met de zweep geeft.
     
    En maak zelf regelmatig grappen over klein zijn en een beetje scheel kijken.... Zelfspot noemen ze dat.... :roflol:
     
    als je een neger als buurman hebt veranderd je perspectief vanzelf
    Even serieus, in mijn omgeving donkere mensen die tegen zijn en die het allemaal neit boeiend vinden.

    Het weghalen van stereotypen uit slavernijtijd lijkt me prima, snap best dat mensen dat niet leuk vinden, dus geen oorbellen, dikke lippen en dommetje spelen. Maar een andere vorm zou toch prima moeten zijn. Dat hele feest is een soort mengelmoes van diverse heel oude rituelen, gemengd met minder oude zaken.

    Zwarte piet als figuur is al veel ouder dan de Nederlandse slavernij trouwens. Van Sint uit Myra, moorse slavenhalers (in de zak naar spanje, kinderen werden van de kust gestolen, jawel de 'slaaf' is ook slavenhaler), krampus, wodan en zijn twee raven, in turkije heeft hij weer een andere vorm. Het is allemaal heel oud en ik zou zeggen; laat het feest wel doorgaan en pas het een beetje aan aan de tijd. Maar verwar het ook niet met 'blackfacen' want dat is ook niet eerlijk - mensen schminkten zich al zwart voordat er hier zwarte mensen gezien werden... of mischien zelfs al voordat de mensen hier een lichte huid kregen....
     
    Even serieus, in mijn omgeving donkere mensen die tegen zijn en die het allemaal neit boeiend vinden.

    Het weghalen van stereotypen uit slavernijtijd lijkt me prima, snap best dat mensen dat niet leuk vinden, dus geen oorbellen, dikke lippen en dommetje spelen. Maar een andere vorm zou toch prima moeten zijn. Dat hele feest is een soort mengelmoes van diverse heel oude rituelen, gemengd met minder oude zaken.

    Zwarte piet als figuur is al veel ouder dan de Nederlandse slavernij trouwens. Van Sint uit Myra, moorse slavenhalers (in de zak naar spanje, kinderen werden van de kust gestolen, jawel de 'slaaf' is ook slavenhaler), krampus, wodan en zijn twee raven, in turkije heeft hij weer een andere vorm. Het is allemaal heel oud en ik zou zeggen; laat het feest wel doorgaan en pas het een beetje aan aan de tijd. Maar verwar het ook niet met 'blackfacen' want dat is ook niet eerlijk - mensen schminkten zich al zwart voordat er hier zwarte mensen gezien werden... of mischien zelfs al voordat de mensen hier een lichte huid kregen....

    ja zal wel
     
    Ja vroeger was iedereen zwart.
    Ik ben nog steeds zwart van binnen, i love soul, chicken, chickys, weed, rum, en ik kan de hele dag, de hele week lui op een bank liggen. En dat zijn dan ook gelijk al mijn goede eigenschappen.
    Als tatta, let ik op de regels, gedraag ik me verantwoordelijk, kom op tijd op mijn werk en ga netjes te laat naar huis.
     
    Ja vroeger was iedereen zwart.
    Ik ben nog steeds zwart van binnen, i love soul, chicken, chickys, weed, rum, en ik kan de hele dag, de hele week lui op een bank liggen. En dat zijn dan ook gelijk al mijn goede eigenschappen.
    Als tatta, let ik op de regels, gedraag ik me verantwoordelijk, kom op tijd op mijn werk en ga netjes te laat naar huis.

    jij wilt gewoon een dikke negerlul
     
    Jij hebt mij door hè, duurde wel lang vandaag :roflol: Ik dacht jij komt elk moment met mijn marokkanen grapjes uit het moppentopic maar nada.
    Ik lig al op bed slaap half maar dacht dit zou een potentiële rel kunnen worden. Dus dat wil ik niet missen. Maar toen viel het kwartje:p. En ik ga slapen :heart:
     
    maar dat is een mongool?
    Jij maakt grappen over een individu en noemt iemand een mongool. Persoonlijk vind ik dat kwetsender dan wanneer je een hele groepering belachelijk maakt. Ik snap niet dat iemand zich persoonlijk aangevallen voelt als het een grap over een nationaliteit, volk, ras, geloof etc. gaat en het dan wel oké vindt om een persoon een mongool te noemen.
     
    Een Mongool is een inwoner van Mongolië.
     
    Back
    Naar boven