XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (12 bezoekers)

  • Topic starter Harfst
  • Startdatum
  • Reacties 175K
  • Weergaven 6M
  • Volgers 1.251

Bezoekers in dit topic

  • Er zijn toch wel crossfitinnen waar ik graag naar kan kijken (er was een grapje dat CF vrouwen een mooi getraind vrouwenlichaam geeft, en mannen ook) en ze hebben training zonder apparaten onder de aandacht gebracht.

    Daardoor hebben meer gyms nu (meer) racks (maar zijn er ook meer mensen die ze willen gebruiken, een wankel evenwicht) en andere vrije gewichten.
    Was niet serieus. Heb niet iets tegen crossfit, hooguit tegen kracht uit de beweging of gewrichten halen
     
    Ik ben wel benieuwd hoe lang de gemiddelde CrossFit carrière duurt. En dan bedoel ik niet de absolute top, dat zijn mensen met (voor CrossFit) elite genetics, dus niet gevoelig voor blessures (survival bias).
     
    Was niet serieus. Heb niet iets tegen crossfit,
    De overdreven nadruk op metcon, overal wedstrijdjes van maken, het risico van kwalitatief mindere beweging en een gebrek aan endurance vind ik minder.

    Aangetekend dat ik nog nooit in een box ben geweest.
    Ik ben wel benieuwd hoe lang de gemiddelde CrossFit carrière duurt. En dan bedoel ik niet de absolute top, dat zijn mensen met (voor CrossFit) elite genetics, dus niet gevoelig voor blessures (survival bias).
    De top traint dan ook heel anders dan degene die een paar keer per week een uurtje zweet in een box.

    Laatst hoorde ik dat de top voor evenementen vaak een beetje gaat cutten, want dan ben je meer en langer in beeld en dat is niet noodzakelijk beter voor de prestaties, maar wel voor de sponsoring.

    Het zal wel afhangen van de kwaliteit van de trainer, de persoonlijkheid van de CF-er en de sfeer in de box.
     
    Ik ben wel benieuwd hoe lang de gemiddelde CrossFit carrière duurt. En dan bedoel ik niet de absolute top, dat zijn mensen met (voor CrossFit) elite genetics, dus niet gevoelig voor blessures (survival bias).
    in deze gehele sport-tak duren de carrières vaak niet zo lang :)
     
    in deze gehele sport-tak duren de carrières vaak niet zo lang :)
    Mwah, dat verschilt, beetje afhankelijk van de trainingsmethode. Genoeg bodybuilders/powerlifters/strongman met een carriere van 15+ jaar.

    De aard van CrossFit maakt denk ik het vrij lastig om dit op een duurzame manier te beoefenen. Na je 30e is het vragen om problemen.
     
    in deze gehele sport-tak duren de carrières vaak niet zo lang :)

    Conclusion:
    Our findings suggest that CrossFit training is relatively safe compared with more traditional training modalities. However, it seems that those within their first year of training as well as those who engage in this training modality less than 3 days per week and/or participate in less than 3 workouts per week are at a greater risk for injuries.
     
    Hoezo? Een serieuze crossfitter lijkt me niet alleen maar WOD’s te doen, integendeel.
    Even nuance dan: Het is wel mogelijk. Binnen het CrossFit spectrum kun je heus wel op een goede manier trainen.

    Maar er zijn ook voldoende onderdelen met hoge impact en vaak slechte techniek, die voor (ongetrainde) gewrichten en spieren niet goed zijn. En mijn indruk is dat veel cross fitters die onderdelen wel doen.
     
    Even nuance dan: Het is wel mogelijk. Binnen het CrossFit spectrum kun je heus wel op een goede manier trainen.

    Maar er zijn ook voldoende onderdelen met hoge impact en vaak slechte techniek, die voor (ongetrainde) gewrichten en spieren niet goed zijn. En mijn indruk is dat veel cross fitters die onderdelen wel doen.
    Dan trainen ze verkeerd, iemand die meerkamper wilt worden laat je ook niet gelijk alle losse onderdelen doen in een training.
     
    Laatst bewerkt:
    Wellicht binnekort uit huis .. op mezelf wonen. Geen idee of het slim is, maar het gaat zeker deuren openen
    Waarom zou het niet slim zijn? Dat is het slimste wat je kunt doen. Het enige nadeel is dat je wat minder geld over houdt, maar dat zou ik met een gerust hart x100 willen missen voor al die vrijheden die je ervoor terugkrijgt. Als je er gewoon voor zorgt dat je genoeg geld hebt gespaard en geen zwerver inkomen hebt dan zou dat geen probleem moeten vormen.

    Ik snap ook echt niet dat sommige mensen hier eerst een auto kopen voordat ze op zichzelf gaan wonen.
     
    Bij crossfit zit t m vaak in de kwaliteit van de trainers. Veel crossfit trainers laten hun trainees helaas maar een beetje aanmodderen, elke training lekker kapot gaan, doen niet aan personalisering van schema's, etc. Zeker in een wijdvertakte sport als crossfit waarbij je in heel veel dingen een beetje goed moet zijn is dat potentieel problematisch. Ik ken ook wel trainers die wel degelijk heel serieus er mee bezig zijn en ook begrijpen wat ze moeten doen om iemand beter te maken.
     
    Bij crossfit zit t m vaak in de kwaliteit van de trainers. Veel crossfit trainers laten hun trainees helaas maar een beetje aanmodderen, elke training lekker kapot gaan, doen niet aan personalisering van schema's, etc. Zeker in een wijdvertakte sport als crossfit waarbij je in heel veel dingen een beetje goed moet zijn is dat potentieel problematisch. Ik ken ook wel trainers die wel degelijk heel serieus er mee bezig zijn en ook begrijpen wat ze moeten doen om iemand beter te maken.
    Eigenlijk zou iemand eerst een goede basis gewichtheffen en/of turnen moeten hebben.

    Dat "van alles een beetje kunnen" leidt misschien wel tot te weinig expertise bij de gemiddelde trainer om het echt goed over te brengen. Kun je ook niet verwachten. Maar van wie zou je eerder een handstand willen leren? Een turntrainer of een CrossFit trainer? En een snatch? Liever van iemand met jaren ervaring in gewichtheffen.
     
    Eigenlijk zou iemand eerst een goede basis gewichtheffen en/of turnen moeten hebben.

    Dat "van alles een beetje kunnen" leidt misschien wel tot te weinig expertise bij de gemiddelde trainer om het echt goed over te brengen. Kun je ook niet verwachten. Maar van wie zou je eerder een handstand willen leren? Een turntrainer of een CrossFit trainer? En een snatch? Liever van iemand met jaren ervaring in gewichtheffen.
    Liever van iemand die ervaring heeft in de oefening en in het aanleren ervan aan anderen.

    "Een goed paard is nog geen goed ruiter," of zoiets.
     
    6XFHSLU.jpg
    after-gym-dogs-comparison-body-building-powerlifting-strongman-crossfit.jpg
     
    Eigenlijk zou iemand eerst een goede basis gewichtheffen en/of turnen moeten hebben.

    Dat "van alles een beetje kunnen" leidt misschien wel tot te weinig expertise bij de gemiddelde trainer om het echt goed over te brengen. Kun je ook niet verwachten. Maar van wie zou je eerder een handstand willen leren? Een turntrainer of een CrossFit trainer? En een snatch? Liever van iemand met jaren ervaring in gewichtheffen.
    Kan je één sport noemen waarbij een turn achtergrond geen toegevoegde waarde is?

    Edit: dat een trainer weet hoe het moet, wil nog niet zeggen dat hij het ook goed kan overbrengen en iemand kan helpen met zijn zwakke plekken. Dat is echt wel een kunst apart, die bij een sport zoals crossfit, makkelijk onderschat kan worden.
     
    Laatst bewerkt:
    Back
    Naar boven