- Waardering
- 14.428
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 95kg
- Vetpercentage
- 18%
Ja alleen ik ben bijna 30, we gaan niet nu een 'instapwoning' kopen. Als we nu een woning kopen is het voor minimaal 10 jaar en ook een huis waar het gezin gesticht zou worden.Buiten het feit dat je kapitaal begint op te bouwen (Eigen Woning is nog steeds een goede spaarpot), is de eerste Eigen Woning vooral je toegangskaartje tot de markt van koopwoningen.
Aan de ene kant heb ik moeite met scheefwoners, want ze houden plekken bezet die niet voor hen zijn bedoeld. Aan de andere kant zit het systeem zo vast en is het inmiddels zo verrot dat veel mensen moeilijk anders kunnen.
Lopen jullie niet de kans dat je langzamerhand een meer marktconforme huur moet gaan betalen?
Ik snap je wbt scheefwonen, en als ik voor €400k hier in de buurt een gezinswoning met een tuin, schuur voor de motor en 4 slaapkamers kon kopen zouden we ook graag weggaan. Alleen dat huis wat ik nu beschrijf kost hier 700-800k.
Ik heb een paar jaar echt krom moeten liggen om dit huis te houden toen ik alleen kwam te staan en door corona naar 1600 bruto pm ging. Ik had eigenlijk terug moeten gaan naar mijn moeder maar ik wist dat ik dit huis nooit meer zou krijgen en het uiteindelijk(in deze situatie) heel voordelig zou worden. Daar hebben we nu het voordeel van.
Ja dat wel, maar het blijft sociaal dus de max is kaal €870 uit mijn hoofd. Ze mogen het veel verhogen maar dat is geen verplichting, ze kunnen nogsteeds gewoon de normale jaarlijkse verhoging doorvoeren.
In juli gaan ze voor 2025 weer de verhoging doorvoeren die voor het eerst voor beide onze full time jaarsalarissen meerekend, ik ben dan inderdaad heel benieuwd wat het gaat worden.