XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (32 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Die 3 serie ging volgas niet naar zijn 5, dus de top heeft nooit boven de 200 gelegen :o

    Zondag komt er een nieuwe (2e hands) automaat in en deze winter reviseer ik mijn eigen automaat wel. Ga er niet van uit dat met 500+ newtonmeter die automaat het lang uithoudt :o

    En wat is het probleem nu dan aangezien jij nooit boven de 250 nm uit zult komen.
     
    Ga er niet van uit dat met 500+ newtonmeter die automaat het lang uithoudt
    Wat is het doel precies? De tijden die ik noemde zijn van een M3 CSL, en die heeft tussen de 350-380 Nm bij ± 1300 kg. Had je niet een 320 gekocht? Is het dan waard om die helemaal te verbouwen? Of had je wellicht beter kunnen doorsparen voor een 330i of nog een stapje meer? Voor je het weet stop je er geld in en of je het nou echt beter maakt..
     
    Als je een e46 hebt met 500 nm zul je een gechipte 330d ofzo moeten hebben.
    Maar jou kennende zal het wel gewoon een afgeragte 316i zijn waarschijnlijk.
     
    Wat is het doel precies? De tijden die ik noemde zijn van een M3 CSL, en die heeft tussen de 350-380 Nm bij ± 1300 kg. Had je niet een 320 gekocht? Is het dan waard om die helemaal te verbouwen? Of had je wellicht beter kunnen doorsparen voor een 330i of nog een stapje meer? Voor je het weet stop je er geld in en of je het nou echt beter maakt..

    Ik heb een 330cd met 280 pk ongeveer
     
    Als je een e46 hebt met 500 nm zul je een gechipte 330d ofzo moeten hebben.
    Maar jou kennende zal het wel gewoon een afgeragte 316i zijn waarschijnlijk.
    bmw logo is 200nm extra begrijp dat dan dyno meetbaar ^^
     
    Als je een e46 hebt met 500 nm zul je een gechipte 330d ofzo moeten hebben.
    Maar jou kennende zal het wel gewoon een afgeragte 316i zijn waarschijnlijk.
    Screenshot_20180625-225458.png
    Screenshot_20180625-225427.png


    :dunno:
     
    Ik snap niet precies waarom je de nieuwprijs van een eeuwen oude auto hier post?
     
    Die zit zeker standaard al richting de 400Nm. Ik zat hele tijd aan benzine te denken. Maar wat is je doel precies?

    Niks speciaals, genoeg vermogen. Paar kleine technische mankementjes en paar kleine roest plekjes op sierstrip en motorkap welke aangepakt moeten worden, verder is die roest vrij.

    Mystic blue en Cinnamon m sport interieur

    Heb niet echt een doel, zat te kijken naar een nieuwe polo en toen kwam ik deze tegen tijdens random rond neuzen.

    Wa verzekerd is die ongeveer net zo duur per maand als de polo allrisk verzekerd.

    Onderhoud is wel iets duurder maar kan groot deel zelf doen, daarentegen heb ik zo weinig voor de auto betaald dat ik gewoon in principe geen afschrijving heb.

    Dus mijn doel was gewoon over tijd van 3 jaar niet meer geld kwijt te zijn dan aan een polo 6r.
     
    Die 330cd kan, mits in goede staat, een heerlijke rijdersauto zijn. Alleen om die in goede staat te vinden en te houden is een uitdaging. Schakelen gaat ook best zwaar zeker lol.
     
    Kun je wel mooi mee naar de Mac Donalds meeting 's avonds met dat ding, ben je zeker weten de baas daar :cool:
     
    Die 330cd kan, mits in goede staat, een heerlijke rijdersauto zijn. Alleen om die in goede staat te vinden en te houden is een uitdaging. Schakelen gaat ook best zwaar zeker lol.

    T is een automaat :p

    En deze is in goede staat, carrosserie is roest vrij, alles werkt.. had alleen wat schakelproblemen en stuurproblemen. Dus voor 400 euro een nieuwe automaat, 100 euro voor 2e hands stuurhuis, 60 euro aan transmissie olie, 200 euro aan random onderdelen en 250 euro montage kosten zou die weer goed moeten zijn.

    Dan nog even die paar steenslag plekjes laten fixen voor 250 euro en ik zou nog steeds geen drol betaald hebben voor die auto :roflol:
     
    T is een automaat :p

    En deze is in goede staat, carrosserie is roest vrij, alles werkt.. had alleen wat schakelproblemen en stuurproblemen. Dus voor 400 euro een nieuwe automaat, 100 euro voor 2e hands stuurhuis, 60 euro aan transmissie olie, 200 euro aan random onderdelen en 250 euro montage kosten zou die weer goed moeten zijn.

    Dan nog even die paar steenslag plekjes laten fixen voor 250 euro en ik zou nog steeds geen drol betaald hebben voor die auto :roflol:
    Ah oke had gedacht dat jij wel voor de handbak zou gaan. :p Waarom diesel, betere staat/ minder afgeragd?

    Voor 10k meer had de eigenaar een M3 gehad.
     
    Hij moet steeds verder rijden om zijn reputatie voor te zijn.
     
    • Like
    Waarderingen: Vonk
    Back
    Naar boven