Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (23 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Tis echt niet erger als vroeger
     
    Dit is fietsen in lichte weerstand?
    500call in wat voor tijd?

    Als jij 15km in 30min kan fietsen met zo'n hartslag neem ik mijn petje af.
    crosstrainer dus ja in 30 min weerstand is 16 ...529 Kcal vanmorgen met hbm gem. 116 4,9km
    en nee dat doe ik je niet na hoor 15km in 30min ik vind alleen het verschil in Kcal verbranden zoveel vandaar mijn reaktie
     
    crosstrainer dus ja in 30 min weerstand is 16 ...529 Kcal vanmorgen met hbm gem. 116 4,9km
    en nee dat doe ik je niet na hoor 15km in 30min ik vind alleen het verschil in Kcal verbranden zoveel vandaar mijn reaktie
    Als ik bij de gym crosstrainer op 25 zet zwaarste weerstand haal ik nog geen 500 in 30min. En elke machine geeft wat anders aan :p. Die dingen neem ik met een korrel zout. Maar ik fietse nu op een behoorlijk lichte weerstand 130/140 W dacht ik
     
    Als ik bij de gym crosstrainer op 25 zet zwaarste weerstand haal ik nog geen 500 in 30min. En elke machine geeft wat anders aan :p. Die dingen neem ik met een korrel zout. Maar ik fietse nu op een behoorlijk lichte weerstand 130/140 W dacht ik
    Verschillende training (voor mij op hartslag dus vetverbranding) met verschillende apparaten is moeilijk te vergelijken idd ..ik weet niet hoeveel watt..ik zal morgen kijken voor de fun
     
    De kat is terug bij haar baasje.
    Haar baasje was dolgelukkig maar het beestje bleef precies liever hier, ik ga haar toch missen :( maar ze woont niet zo ver van hier dus binnenkort kruist ze waarschijnlijk weer terug mijn pad.

    Als je zoveel hebt met katten haal je er toch een uit het asiel, die zitten er vol mee. Kat beter leven, jij blij.
     
    Als je zoveel hebt met katten haal je er toch een uit het asiel, die zitten er vol mee. Kat beter leven, jij blij.
    Ik heb zelf nog eentje maar we waren ondertussen eraan gehecht geraakt
     
    ik sta op de crosstrainer met ruim 500Kcal met een gem. hbm 116...wat doen wij anders?.....Weerstandverschil denk ik?
    Netjes man. 500 kcals an sich in een half uur op de crosstrainer is te doen, maar dan heb je een goeie conditie en doe je waarschijnlijk HIIT? Overigens is 1000 kcals per uur wel echt veel en ik kan bijna niet geloven dat je dat met een hartslag van 116 BPM haalt. Een marathonloper haalt dit enkel met een veel hogere hartslag. Vroeger haalde ik wel eens 600 in een halfuur, maar dat zat ik echt wel close to VO2max, dus veeeel hoger dan 116 BPM.
    Om 2 personen met elkaar te vergelijken, moet je eigenlijk de individuele hartslagzones weten. Daarnaast heeft leeftijd, lengte/gewicht, VP en BF etc. ook een zeer grote invloed op je energieverbruik. Doorgaans zou dit deels ook wel zichtbaar moeten worden in je hartlag.
     
    Zo. Na drie weken bergen wandelen en klimmen inde alpen vandaag weer getraind. Ondanks hoogteconditie viel het toch een beetje tegen. Ik kon nog wel de laatste training herhalen, maar deed serieus even zeer. De basisconditie is verbeterd, maar als je 6 uur in de hoogte wandelt en wat stijgt gaat mijn hartslag nooit boven de 140....Vooral HIIT was pittig; hartslag 171 had ik al een tijdje niet gezien...

    Maargo3ed, nog even gebruik maken van de rode bloedlichaampjes en paar vrije dagen om goed te herstellen.

    Bonus: een dikke bak Lindahls vanille met een bak aardbeien en frambozen. Eiwitten + extreem lekker!
     
    Netjes man. 500 kcals an sich in een half uur op de crosstrainer is te doen, maar dan heb je een goeie conditie en doe je waarschijnlijk HIIT? Overigens is 1000 kcals per uur wel echt veel en ik kan bijna niet geloven dat je dat met een hartslag van 116 BPM haalt. Een marathonloper haalt dit enkel met een veel hogere hartslag. Vroeger haalde ik wel eens 600 in een halfuur, maar dat zat ik echt wel close to VO2max, dus veeeel hoger dan 116 BPM.
    Om 2 personen met elkaar te vergelijken, moet je eigenlijk de individuele hartslagzones weten. Daarnaast heeft leeftijd, lengte/gewicht, VP en BF etc. ook een zeer grote invloed op je energieverbruik. Doorgaans zou dit deels ook wel zichtbaar moeten worden in je hartlag.

    Hoe accuraat zijn die calorietellers op die machines nou? De een weegt 80 of 70 of 120 en lengte varieert ook. Nou traint Bosco55555 met een eigen hartslagmeter?dus die kan je instellen. Maar die op de sportschool neem ik met een korrel zout. Maar dat is wel een verdomd lage hartslag.
     
    Hoe accuraat zijn die calorietellers op die machines nou? De een weegt 80 of 70 of 120 en lengte varieert ook. Nou traint Bosco55555 met een eigen hartslagmeter?dus die kan je instellen. Maar die op de sportschool neem ik met een korrel zout. Maar dat is wel een verdomd lage hartslag.
    Als je niet eens lengte/leeftijd/gewicht kunt opgeven, kun je die resultaten zo in de prullenbak gooien.
    Meeste horloges met hartslagmeters, geven een aardige indicatie. Hierin moet je dan wel je geslacht/lengte/leeftijd/gewicht opgeven. Idealiter ook je postuur en BF.
    Als je echt nauwkeurig wilt weten, vind ik VO2-max test (inclusief zones e.d.) de enige accurate manier.
     
    Werd er vroeger trouwens wel fatsoenlijk Nederlands getypt? Ik ben gestopt met verbeteren (en maak zelf ook wel eens een foutje), maar bij enkele forumleden zit ik toch bij iedere post m'n tenen weer te krommen als de dt-fouten, als-/dan-fouten en 'hun' als onderwerp structureel gemaakt/toegepast worden in iedere post.
     
    Hoe accuraat zijn die calorietellers op die machines nou? De een weegt 80 of 70 of 120 en lengte varieert ook. Nou traint Bosco55555 met een eigen hartslagmeter?dus die kan je instellen. Maar die op de sportschool neem ik met een korrel zout. Maar dat is wel een verdomd lage hartslag.

    Niet accuraat. Een apple watch is wellicht nog het beste (bodyweight/hartslag en calibratie met andere acitiviteiten), en er is best veel meetwerk aan vooraf gegaan. Maar het zijn allemaal inschattingen op basis van grote groepen. Overigens is een BMR berekening dat ook, net als het medicijn dat de arts jou voorschrijft voor aandoening x. Het werkt over het algemeen goed, maar voor jou persoonlijk? waarschijnlijk wel.

    Zelfde met dit soort dingen. Als je niets van gewicht en max heartrate kan intikken is het weinig waard. Natuurlijk kan dat ding wel meten hoeveel vermogen je genereert.
     
    Werd er vroeger trouwens wel fatsoenlijk Nederlands getypt? Ik ben gestopt met verbeteren (en maak zelf ook wel eens een foutje), maar bij enkele forumleden zit ik toch bij iedere post m'n tenen weer te krommen als de dt-fouten, als-/dan-fouten en 'hun' als onderwerp structureel gemaakt/toegepast worden in iedere post.

    Over twintig jaar is 'hun' standaard nederlands. Ik denk zelfs dat dt fouten ooit niet meer bestaan, net zoals we nu ook geen/nauwelijks naamvallen meer gebruiken (behalve dus bij hun/hen, wiens, zijn, hem, haar etc.) en dat maakt het meteen moeilijk.
     
    Over twintig jaar is 'hun' standaard nederlands. Ik denk zelfs dat dt fouten ooit niet meer bestaan, net zoals we nu ook geen/nauwelijks naamvallen meer gebruiken (behalve dus bij hun/hen, wiens, zijn, hem, haar etc.) en dat maakt het meteen moeilijk.
    Hoe his het met jou nieuw wagen? Heb hun baas over brug gekome.
     
    Back
    Naar boven