XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (32 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Werd er vroeger trouwens wel fatsoenlijk Nederlands getypt? Ik ben gestopt met verbeteren (en maak zelf ook wel eens een foutje), maar bij enkele forumleden zit ik toch bij iedere post m'n tenen weer te krommen als de dt-fouten, als-/dan-fouten en 'hun' als onderwerp structureel gemaakt/toegepast worden in iedere post.

    Zullen wij dat express doen? Bij veel woorden weet ik het ook niet dan raadpleeg ik Google nog even. En zelfs dan is het nog niet foutloos. Wat voor de een peanuts is dat is voor een ander heel lastig he.
     
    Over twintig jaar is 'hun' standaard nederlands. Ik denk zelfs dat dt fouten ooit niet meer bestaan, net zoals we nu ook geen/nauwelijks naamvallen meer gebruiken (behalve dus bij hun/hen, wiens, zijn, hem, haar etc.) en dat maakt het meteen moeilijk.
    Hun is bezittelijk voornaamwoord en wordt daarnaast enkel gebruikt als meewerkend voorwerp zonder voorzetsel. Dit heeft dus niet heel veel met naamvallen te maken. Ik zeg toch ook niet 'mijn heb vandaag lekker getraind'. Samengestelde woorden is ook zoiets wat constant fout gaat (dt-fouten is bijvoorbeeld één woord).
    Je noemt 'zijn', maar ook dat is een bezittelijk voornaamwoord en heeft dus niets met naamvallen te maken. Als dt-fouten worden geaccepteerd, zou je werkwoorden waarvan de stam niet op een 'd' of 't' eindigt in de tweede of derde persoon enkelvoud dus ook niet meer conform 'stam + t' vervoegen? ???
    Dus: 'hij doe dat' i.p.v. 'hij doet dat'? Lijkt mij apart. Ik denk overigens dat 'hun' als onderwerp op termijn inderdaad geaccepteerd gaat worden.
     
    Niet accuraat. Een apple watch is wellicht nog het beste (bodyweight/hartslag en calibratie met andere acitiviteiten), en er is best veel meetwerk aan vooraf gegaan. Maar het zijn allemaal inschattingen op basis van grote groepen. Overigens is een BMR berekening dat ook, net als het medicijn dat de arts jou voorschrijft voor aandoening x. Het werkt over het algemeen goed, maar voor jou persoonlijk? waarschijnlijk wel.

    Zelfde met dit soort dingen. Als je niets van gewicht en max heartrate kan intikken is het weinig waard. Natuurlijk kan dat ding wel meten hoeveel vermogen je genereert.
    Ik weet niet wat zo'n Apple watch exact doet, maar ik zou een degelijk sporthorloge zoals bijvoorbeeld een Garmin/TomTom/Polar adviseren.
     
    Ik denk overigens dat 'hun' als onderwerp op termijn inderdaad geaccepteerd gaat worden.

    Ik hoop van niet.
    Ik denk wel dat dergelijke "constructie" (i.e. 'hun' gebruiken als onderwerp van een zin) vaker voorkomt in NL dan in BE. Tenminste, dat is de indruk die ik heb.
     
    Ik weet niet wat zo'n Apple watch exact doet, maar ik zou een degelijk sporthorloge zoals bijvoorbeeld een Garmin/TomTom/Polar adviseren.

    Ik heb een apple watch en het ding is aardig accuraat. Sterker nog, hij blijkt de beste in hartslagmeting van alle smartwatches. Ding kan zelfs een 1 kanaals ecg maken. En dat doet hij ook als je hartslag raar doet, hij belt als het nodig is zelf de ambulance.

    Maargoed. Voor mijn gebruik is hij meer dan voldoende. Daarnaast werkt spotify erop, kan ik ermee zwemmen, hiken, fietsen. Strava of whatever; allemaal zonder gedoe.

    https://www.alphr.com/fitness-track...atch-has-the-most-accurate-heart-rate-monitor Hij was twee jaar al geleden al op 91%, beste op de borstband na. Kortom; goed genoeg, zeker omdat je hem dus wel bijna altijd draagt.
     
    • Like
    Waarderingen: BB_
    Hun is bezittelijk voornaamwoord en wordt daarnaast enkel gebruikt als meewerkend voorwerp zonder voorzetsel. Dit heeft dus niet heel veel met naamvallen te maken. Ik zeg toch ook niet 'mijn heb vandaag lekker getraind'. Samengestelde woorden is ook zoiets wat constant fout gaat (dt-fouten is bijvoorbeeld één woord).
    Je noemt 'zijn', maar ook dat is een bezittelijk voornaamwoord en heeft dus niets met naamvallen te maken. Als dt-fouten worden geaccepteerd, zou je werkwoorden waarvan de stam niet op een 'd' of 't' eindigt in de tweede of derde persoon enkelvoud dus ook niet meer conform 'stam + t' vervoegen? ???
    Dus: 'hij doe dat' i.p.v. 'hij doet dat'? Lijkt mij apart. Ik denk overigens dat 'hun' als onderwerp op termijn inderdaad geaccepteerd gaat worden.

    Jawel; hun is genitief. https://nl.wikipedia.org/wiki/Saksische_genitief En dat is een naamval.

    En over dt, ja, het doet pijn aan je ogen (mijne in ieder geval) maar bijna altijd is de betekenis niet veranderd. Natuurlijk zijn er uitzonderingen; maar de taal wordt er nauwelijks minder effectief van.
     
    • Like
    Waarderingen: BB_
    Ik denk Dadt didt op een niet wetenschappelijk forum over bodybuilding allemaal geen fluit uitmaakt zolang we elkaar maar begrijpen en ik ga mijn spelling zeker niet aanpassen om een paar omhoog gevallen taalnazi’s te plezieren :cool:

    Al begrijp ik dat voor personen die veel bezig zijn met taal (formele mails, typen, verslagen of boeken schrijven, leerkrachten) al de fouten opvallender zijn als voor de gemiddelde mens en dat dit vervelend is.

    Maar dat is eigenlijk hun probleem
     
    Laatst bewerkt:
    Bewijs dat ik train/aanwezig ben. :)

    50kg ohp :). 1x
    Deadlift tot 140 :)

    20190806_080018.jpg
     
    Laatst bewerkt:
    Netjes man. 500 kcals an sich in een half uur op de crosstrainer is te doen, maar dan heb je een goeie conditie en doe je waarschijnlijk HIIT? Overigens is 1000 kcals per uur wel echt veel en ik kan bijna niet geloven dat je dat met een hartslag van 116 BPM haalt. Een marathonloper haalt dit enkel met een veel hogere hartslag. Vroeger haalde ik wel eens 600 in een halfuur, maar dat zat ik echt wel close to VO2max, dus veeeel hoger dan 116 BPM.
    Om 2 personen met elkaar te vergelijken, moet je eigenlijk de individuele hartslagzones weten. Daarnaast heeft leeftijd, lengte/gewicht, VP en BF etc. ook een zeer grote invloed op je energieverbruik. Doorgaans zou dit deels ook wel zichtbaar moeten worden in je hartlag.
    Ik hou het ook op max 30min maar wel 4x/wk het houd mn vetverbranding hoog en ik blijf fit idd..mn gewicht daalt heel langzaam hooguit 0,5-1kg/mnd
     
    Wakker geworden met spierpijn in mijn pecs.
    Heerlijk
     
    • Like
    Waarderingen: BB_
    Hoe accuraat zijn die calorietellers op die machines nou? De een weegt 80 of 70 of 120 en lengte varieert ook. Nou traint Bosco55555 met een eigen hartslagmeter?dus die kan je instellen. Maar die op de sportschool neem ik met een korrel zout. Maar dat is wel een verdomd lage hartslag.
    hartslag op het apparaat idd...een goede indicatie voor jezelf als je op vetverbranding traint...ik dus...dat je niet buiten adem geraakt, je moet kunnen blijven praten haha, want anders dan train je op duurtraining/conditie, vetverbranding is op kruissnelheid dus 3/4 max hartslag, voor mij dus 120 hbm
     
    • Like
    Waarderingen: BB_
    Back
    Naar boven