MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (37 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Ik ga je benen trainen, dagje vrij. Net voor de laatste maal bij de kaakchirurg geweest.
     
    Goede punten. Die labels word ik ook moe van idd. Tegenwoordig zitten in elke klas wel een aantal dislectischen, ADHD-kinderen, autisten etc. Gewoon les geven zoals vroeger is er amper meer bij.

    Mensen krijgen graag een label om hun kleine gebreken te verantwoorden. Het is gemakkelijker om te zeggen dat je kind licht adhd heeft en daardoor soms onhandelbaar is ipv het deftig op te voeden zodat het zijn manieren kent. Leerkrachten zijn hierdoor jammer genoeg veel te veel bezig met dat soort bullshit.
     
    • Like
    Waarderingen: BB_
    Want vroeger was de manier van lesgeven beter?
    Het niveau op de basisschool en voortgezet onderwijs was in ieder geval hoger en de prestaties waren beter. Wat dat betreft is het al 20 jaar of langer een glijdende schaal, volgens de inspectie (zie o.a. Staat van het Onderwijs 2016/2017). Kwaliteitsverschillen nemen tevens verder toe.
     
    Het niveau op de basisschool en voortgezet onderwijs was in ieder geval hoger en de prestaties beter.
    Ja? Heb je daar cijfers van? Voor zo ik het weet zijn er juist steeds meer hoger opgeleide mensen.
     
    Wavano, hoelang ben jij al docent? 20 jaar? :D
     
    Ja? Heb je daar cijfers van? Voor zo ik het weet zijn er juist steeds meer hoger opgeleide mensen.
    Er is toch ook de discussie gaande dat de eisen door de jaren heen lager zijn geworden? Op de school waar ik vorig jaar lesgaf, kwam dit in ieder geval vaker naar voren...
     
    Ja? Heb je daar cijfers van? Voor zo ik het weet zijn er juist steeds meer hoger opgeleide mensen.
    Het klopt dat er meer hoger opgeleiden zijn. Dit komt met name door vrouwen. Vroeger was het meer iets voor de man om te studeren, tegenwoordig studeren meer vrouwen af.

    Voorbeeld:
    Elk jaar maken we met de Staat van het Onderwijs een foto van het onderwijs in Nederland. Die foto levert nog steeds een positief beeld op.

    Maar op langere termijn zien wij een ander beeld. Zo zijn de afgelopen twintig jaar de gemiddelde resultaten van Nederlandse leerlingen in het funderend onderwijs geleidelijk teruggelopen. Deze en andere ontwikkelingen in het onderwijs heeft de Inspectie van het Onderwijs beschreven in De Staat van het Onderwijs 2018.
     
    Ik wou dat ik nu in groep 8 zat, jezus wat een leraressen lopen er tegenwoordig rond.
     
    Wavano, hoelang ben jij al docent? 20 jaar? :D
    4,5 jaar, maar toevallig zijn we op onze school bezig met een kanteling wat betreft de visie op onderwijs. We zitten al twee jaar in een traject waarin we hebben onderzocht wat wij nou echt goed onderwijs vinden. Het onderwijs van vroeger vergeleken met het onderwijs van nu. Het onderwijs van vroeger sluit totaal niet aan op wat de huidige maatschappij vraagt.
     
    Ik wou dat ik nu in groep 8 zat, jezus wat een leraressen lopen er tegenwoordig rond.
    pics.jpg
     
    Back
    Naar boven