MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (30 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Ik ga dit jaar de loterij winnen en ga nooit meer iets doen. Ik stop met trainen en ga de hele dag sapjes drinken op het strand
     
    Als je er langzaam aan went is niet werken denk prima te doen, wat denk je BB_?
    Lijk me niets aan en als je zelf niet bereid bent een bijdrage aan de maatschappij te leveren, waarom zou de maatschappij jou dan wel moeten helpen? Omdat we dat ethisch vinden?
     
    Topsporters moeten heel veel 'rusten'. Ik ken er - ja, dat is af en toe best saai is mij verteld.

    Soms denk ik ook wel eens dat ik me graag wat meer zou vervelen, maar geloof toch niet dat dat te veel zou moeten zijn. Weet niet of ik zonder werken zou kunnen als ik de loterij zou winnen bijvoorbeeld. Jij?
    Te veel verveling komt over het algemeen de resultaten/prestaties niet ten goede en een bepaalde mate van werkdruk is optimaal. Niet te veel, niet te weinig.
     
    Je kan toch een bijdrage leveren zonder te werken.
     
    Nee. Wordt ook niet geadviseerd. Winnaars van grote bedragen moeten eerst leren te bevatten wat en hoeveel ze gewonnen hebben. Daar is ook begeleiding voor.

    Ik zou best een paar leuke reizen weten te maken, ik heb een paar lange-afstand wandeltochten die ik nog wil maken, paar wrakduiken die ik zou willen maken (en nog wat extra cursussen voor de juiste diepte), paar restaurants die ik zoud willen bezoeken... Maar ik vermoed dat ik dan toch een eigen zaakje zou beginnen in een of ander.... sportschooltje, er valt niet heel veel meer in te verdienen, maar winst maken hoeft toch niet meer....
     
    Ik zou 20 jaar van mijn leven geven voor 3k per maand.
    En waar moet dat geld dan vandaan komen. Ik begrijp niets van mensen die het lekker lijkt geld binnen te harken zonder er wat voor te doen. Bedenk je dat anderen, hard werkenden , daarvoor opdraaien; doorgaans niet de rijksten die het wel kunnen missen.
     
    Bij een miljoen of 8 is dat alleen al aan vermogensheffing richting de 400k.
    Dat klopt. Maar dat vermogen is wel opgebouwd, hopelijk met werk. Natuurlijk is het niet eerlijk verdeeld, maar een uitkering is m.i. niet bedoeld voor mensen die lui zijn en ik heb het ook niet zo op mensen die leven op de zak van hun rijke ouders .
     
    Back
    Naar boven