XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (32 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Hoe oud ben je? En nooit meer werken, hoeveel zou je dan elke maand willen besteden tot aan je 80-85e?
    22, geen flauw idee wat ik dan zou willen besteden maandelijks. Gemiddeld 25k maandelijks lijkt me n mooi bedrag.
     
    22, geen flauw idee wat ik dan zou willen besteden maandelijks. Gemiddeld 25k maandelijks lijkt me n mooi bedrag.
    Dan heb je in NL al gauw 25-30 miljoen nodig. Als je 80+ wordt. Bij 5k is dat grofweg 6 miljoen.
     
    Ik denk dat niet iedereen het over hetzelfde praat. Ik zou prima mijn dagen door kunnen komen zonder "werk" in de zin van een dienstverband of als ondernemer. Dat betekent niet dat ik dan alle dagen geen zak zou uitvoeren, maar als ik zoveel geld heb dat ik niet meer zou hoeven te werken dan zou ik me echt niet meer druk maken om mijn inkomen uit werk. Dus zou ik gewoon doen wat ik op dat moment leuk vind om te doen.
     
    Ik denk dat niet iedereen het over hetzelfde praat. Ik zou prima mijn dagen door kunnen komen zonder "werk" in de zin van een dienstverband of als ondernemer. Dat betekent niet dat ik dan alle dagen geen zak zou uitvoeren, maar als ik zoveel geld heb dat ik niet meer zou hoeven te werken dan zou ik me echt niet meer druk maken om mijn inkomen uit werk. Dus zou ik gewoon doen wat ik op dat moment leuk vind om te doen.
    Soms twijfel ik hier trouwens zelf ook wel aan hoor, want een mens wil vaak alleen maar meer en meer en meer, maar ik heb nu ook niet de drive om carriere te maken en meer te gaan verdienen.
     
    Dat klopt. Maar dat vermogen is wel opgebouwd, hopelijk met werk. Natuurlijk is het niet eerlijk verdeeld, maar een uitkering is m.i. niet bedoeld voor mensen die lui zijn en ik heb het ook niet zo op mensen die leven op de zak van hun rijke ouders .

    Veel vermogen is opgebouwd met het werk van anderen. Erfenissen, eigenaarschap. Daarna levert het alleen maar meer op. Als je meer opbouwt dan je uitgeeft is het helemaal kassa.

    Daarom zou vermogen boven bepaald niveau zwaarder belast moeten worden en sparen tot zeg 500.000 euro vrijgesteld. Erfbelasting behoort daarom wat mij betreft ook significant te zijn, boven bepaalde niveaus.

    Een succesvol ondernemer mag best rijk worden en genieten van het verdiende geld, vaak door heel hard werken verdiend. Ik heb wat meer moeite met erfenissen, ookal zijn die al eens belast. Als we willen dat mensen voor goed gedrag beloond worden moet werken minder zwaar belast zijn dan erven en rendementen behalen. Ook een beetje het probleem wat ik heb met partijen als FvD en PVV, ze roepen dit soort dingen ook wel, tegelijkertijd willen ze meer loon en minder belasting voor mensen op modaal niveau.... right... Mensen op dat niveau gaan van alles rechts van D66 er enorm op achteruit.

    Mij maakt het verder niet zo veel uit. Ik red me wel, sterker nog, die rechtse partijen zijn voor mijn portemonee prima. Maar ik zie toch wel veel mensen die niet goed kunnen rekenen tegen zichzelf stemmen. Overigens wil ik liever niet wonen in een soort USA - waar de meeste mensen in essentie arm en schuldoverladen zijn, ze hebben de illusie rijk te zijn,maar kunnen niet naar de dokter en hun kinderen kunnen geen studie betalen.

    Ik ben ook geen fan van uitkeringen die zo hoog zijn dat werken niet loont, in veel gevallen zou ik zeggen dat de uitkeringsinstantie het restant uitkeert nadat de vaste lasten betaald zijn, huur, GWL, zorgverzekering...
     
    Ik denk dat niet iedereen het over hetzelfde praat. Ik zou prima mijn dagen door kunnen komen zonder "werk" in de zin van een dienstverband of als ondernemer. Dat betekent niet dat ik dan alle dagen geen zak zou uitvoeren, maar als ik zoveel geld heb dat ik niet meer zou hoeven te werken dan zou ik me echt niet meer druk maken om mijn inkomen uit werk. Dus zou ik gewoon doen wat ik op dat moment leuk vind om te doen.

    Ik denk dat veel mensen zich niet realiseren dat het niet hebben van regelmaat of doelen in het leven niet bij mensen past. Wij zijn geevolueerd om in leven te blijven, 'werken' dus. Als je helemaal niets doet, dan ga je toch raar gedrag vertonen. Zie maar hoe (kinderen van) zeer rijkemensen ontsporen.
     
    Uitkeringtrekkers werken ook/dragen ook iets bij, namelijk belastinggeld herinvesteren in de economie.
     
    Ik denk dat veel mensen zich niet realiseren dat het niet hebben van regelmaat of doelen in het leven niet bij mensen past. Wij zijn geevolueerd om in leven te blijven, 'werken' dus. Als je helemaal niets doet, dan ga je toch raar gedrag vertonen. Zie maar hoe (kinderen van) zeer rijkemensen ontsporen.
    Klopt, maar regelmaat binnen een 24/7 systeem waar de huidige samenleving inpropt zit past niet bij mij.
     
    Ik denk dat veel mensen zich niet realiseren dat het niet hebben van regelmaat of doelen in het leven niet bij mensen past.
    Eens.
    Als je helemaal niets doet, dan ga je toch raar gedrag vertonen. Zie maar hoe (kinderen van) zeer rijkemensen ontsporen.
    En toch ontsporen er velen niet. Ik denk ook niet dat je automatisch kunt aannemen dat rijke ouders zomaar alles geven. Hangt misschien ook af waar het vermogen vandaan komt..Hoe denk je dat veel rijken rijk zijn geworden. Niet met niks doen. Meesten zullen dit ook doorgeven aan kids. Natuurlijk stoppen ze wat toe en gaan bepaalde zaken makkelijker. Vanzelfsprekend. Maar als papa en mama 50 of meer miljoen hebben is dat denk ik doorgaans geen vrijbrief als kind om niks te doen.
     
    • Like
    Waarderingen: BB_
    Klopt, maar regelmaat binnen een 24/7 systeem waar de huidige samenleving inpropt zit past niet bij mij.

    In zekere zin ook niet bij mij. Maar tijdens een paar survivaltrips (waarin je dus een paar weken met de natuur meeleeft) kwam ik er achter dat je toch vanzelf iets gaat doen. Werken hoort er bij. En als je dan meekan in het ritme van de natuur voelt dat heel goed (beter dan werken van 9-17). Opstaan uit je bivakzakje of gebouwde shelter als de zon opkomt, in de avond als het donker wordt. Tussendoor water, hout(vuur), eten, zaken als touw, stenen werktuigen maken en organiseren.... en dan hadden wij het nog luxe....
     
    Eens.

    En toch ontsporen er velen niet. Ik denk ook niet dat je automatisch kunt aannemen dat rijke ouders zomaar alles geven. Hangt misschien ook af waar het vermogen vandaan komt..Hoe denk je dat veel rijken rijk zijn geworden. Niet met niks doen. Meesten zullen dit ook doorgeven aan kids. Natuurlijk stoppen ze wat toe en gaan bepaalde zaken makkelijker. Vanzelfsprekend. Maar als papa en mama 50 of meer miljoen hebben is dat denk ik doorgaans geen vrijbrief als kind om niks te doen.

    Ik generaliseerde natuurlijk. Wat ik heb gezien van mensen die echt veel geld hebben verdiend, is toch wel dat als je echt nergens meer op hoeft te kijken er heel snel decadent en soort van asociaal gedrag komt kijken. Tenminste; ik vond dat wel. Dit was 'nieuw geld'.
     
    Klopt, maar regelmaat binnen een 24/7 systeem waar de huidige samenleving inpropt zit past niet bij mij.
    Hoe hou je dat nu dan uit? (fysiek en mentaal, motivatie behouden terwijl je weet dat je eigenlijk iets doet wat je niet zint)
     
    Hoe hou je dat nu dan uit? (fysiek en mentaal, motivatie behouden terwijl je weet dat je eigenlijk iets doet wat je niet zint)
    Ik werk in een 5 ploegendienst met een 10 daags ritme en als je dan een vrouw en 2 kinderen hebt is er geen sprake van enige regelmaat (ok er is een 10 wekelijkse regelmaat) en dat bevalt mij prima.
     
    Ik generaliseerde natuurlijk. Wat ik heb gezien van mensen die echt veel geld hebben verdiend, is toch wel dat als je echt nergens meer op hoeft te kijken er heel snel decadent en soort van asociaal gedrag komt kijken. Tenminste; ik vond dat wel. Dit was 'nieuw geld'.
    Ik heb wel excentriekelingen gezien ja.
     
    Back
    Naar boven