AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (27 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Ben wel benieuwd naar hoe men erover denkt. (Overigens warne het in dit geval kruidnoten, welke door veel mensen ten onrechte pepernoten worden genoemd; de échte (bakkers)pepernoten zie je helaas bijna niet meer met Sinterklaas).

    Uit een eerdere opiniemeting is gebleken dat ca. 80% van de respondenten vindt dat strooigoed te vroeg in de winkels ligt:
    Moet gewoon het gehele jaar in de winkel liggen, buiten de feest periodes dan eventueel zonder een sinterklaas/staf/kerstoom/whatever erop. Die dingen zijn gewoon lekker :)
     
    Santa Claus? Beetje hetzelfde idee.
    Ja okay maar ga natuurlijk voor de taai taai poppetjes, chocolade letters, kruid nootjes. Dat kennen ze hier helemaal niet. Zal eens een brief naar de Noordpool sturen en die Santa ff vragen of hij er niet misschien iets voor voelt. Kunnen z'n elves de plaats van zwarte piet overnemen. Tenminste geen gedonder :D
     
    • Like
    Waarderingen: BB_
    Dit zegt mij niet zo veel, maar aan de jury te zien is het in eider geval een programma van de NPO, dus zal het inhoudelijk misschien wel oké zijn en hout snijden.
    Het lagerhuis:) discussie debat programma?
     
    • Like
    Waarderingen: BB_
    Ja okay maar ga natuurlijk voor de taai taai poppetjes, chocolade letters, kruid nootjes. Dat kennen ze hier helemaal niet. Zal eens een brief naar de Noordpool sturen en die Santa ff vragen of hij er niet misschien iets voor voelt. Kunnen z'n elves de plaats van zwarte piet overnemen. Tenminste geen gedonder :D
    M'n vader stuurt elk jaar een pakketje naar m'n oom en tante in Griekenland. :P
     
    Het ging om kruidnoten.
    Ja, reageerde ik ook al. Het valt mij vaker op dat veel mensen kruidnoten pepernoten noemen (en pepernoten aan het uitsterven zijn).
     
    Het ligt altijd (nou ja, zeker al meer dan tien jaar) de laatste week van augustus in de supermarkt.

    Klaag je soms ook over de gulden die een euro is geworden? 😋
    Appels en peren dit. Overigens zie ik de Euro niet bepaald als vooruitgang.

    Misschien mijn post met toelichting nog eens lezen.
     
    M'n vader stuurt elk jaar een pakketje naar m'n oom en tante in Griekenland. :P
    Yoooo, je brengt me daar ff op een idee. Denk dat ik die brief naar Santa maar ff laat hangen. Telefoontje naar m'n ouders geeft meer garantie :)
     
    Ja, reageerde ik ook al. Het valt mij vaker op dat veel mensen kruidnoten pepernoten noemen (en pepernoten aan het uitsterven zijn).
    En pepernoten zijn pas echt lekker.
     
    Zie dat jullie niet echt blij zijn met de euro, ik heb daar nou helemaal geen last van. Het enige waar ik last van heb is wat die stomme Brexit teweeg heeft gebracht.
     
    Zie dat jullie niet echt blij zijn met de euro, ik heb daar nou helemaal geen last van. Het enige waar ik last van heb is wat die stomme Brexit teweeg heeft gebracht.
    Merken jullie daar nu al veel van (buiten van op tv ofzo, in het echte leven, financieel)
     
    En pepernoten zijn pas echt lekker.
    Vroeger had je ook:
    - Borstplaat
    - Suikerbeest
    - Muizen en kikkers
    - Chocoladesigaretten
    En natuurlijk marsepein (nu nog steeds wel). Bovenstaande producten zie je steeds minder of bijna niet meer.

    Ik vond het juist altijd wel leuk dat ik met Sinterklaas dat soort dingen kreeg, die de rest van het jaar niet verkrijgbaar waren. Dat geeft er een speciaal karakter aan en meer het idee van luxe goederen. Nu was ik thuis ook niet echt verwend v.w.b. snoepen, dat maakt dingen juist extra bijzonder. Tegenwoordig worden, althans, mijn bescheiden mening, kinderen vaak veel te veel verwend en krijgen ze maar van alles qua snoep e.d. En het dan gek vinden dat 50% van de bevolking overgewicht heeft en een groot deel van de kinderen gaatjes en een verrot gebit. De consumptiemaatschappij slaat wel een beetje door. Misschien was het in sommige opzichten niet eens zo slecht dat men vroeger nog echt moest werken voor brood op de plank en men zich luxegoederen (qua etenswaren) niet altijd kon veroorloven, maar enkel met bijzondere gelegenheden. Natuurlijk is nu veel relaxer en fijner leven, maar veel mensen beschikken niet over de discipline zich in te houden.
     
    Zie dat jullie niet echt blij zijn met de euro, ik heb daar nou helemaal geen last van. Het enige waar ik last van heb is wat die stomme Brexit teweeg heeft gebracht.
    Op de lange termijn profiteert GB er wellicht nog wel van, maar de wijze waarop het is gegaan is niet ideaal nee. Idealiter had er nooit een Euro moeten komen als je het mij vraagt, of enkel een Neuro.
     
    Op de lange termijn profiteert GB er wellicht nog wel van, maar de wijze waarop het is gegaan is niet ideaal nee. Idealiter had er nooit een Euro moeten komen als je het mij vraagt, of enkel een Neuro.
    De euro was afgestemd op de Duitse mark toch? 2,2 als ik het goed heb. Kan me nog wel heugen dat ik altijd een raketje voor 50 gulden cent bij de ijsboer kocht. Toen kwam de euro en wat deden ze? Het raketje kostte nog steeds 50 cent, ja 50 euro cent. WTF!
     
    En pepernoten zijn pas echt lekker.
    pepernoten_recept_stock.jpg
     
    Back
    Naar boven