MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (31 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Natuurlijk is nu veel relaxer en fijner leven, maar veel mensen beschikken niet over de discipline zich in te houden.
    Evolutionair gezien heeft het ook geen meerwaarde om die discipline te hebben.
     
    Kan me nog wel heugen dat ik altijd een raketje voor 50 gulden cent bij de ijsboer kocht. Toen kwam de euro en wat deden ze? Het raketje kostte nog steeds 50 cent, ja 50 euro cent. WTF!
    Weet bewijs dat het menselijk geheugen veel tekortkomingen heeft.
     
    Heb ik het mis dan? Alweer aardig wat jaartjes geleden.
    Iedereen zegt dat altijd over dit soort zaken, ook over patat, bier, cola enz. Eens in de zoveel tijd komt er weet een krant met de juiste cijfers om dat te ontkrachten.
     
    Iedereen zegt dat altijd over dit soort zaken, ook over patat, bier, cola enz. Eens in de zoveel tijd komt er weet een krant met de juiste cijfers om dat te ontkrachten.
    Van het raketje was echt waar hoor.
     
    Dan heeft het weinig meer met Sinterklaas te maken. Er ligt year round al ontzettend veel snoep in de supermarkt (ja, ook gewoon speculaas en chocola) dat het onmogelijk is dat iemand iets te kort komt.

    Bovendien, ik gaf gewoon mijn mening. Ik zelf associeer strooigoed met het Sinterklaasfeest en de sfeer en periode eromheen (het weer wordt weer koud en guur, het wordt vroeger donker en de winkels en straten zijn leuk in de Sinterklaassfeer gebracht, de aankomst met de pakjesboot waar altijd weer iets fout gaat en het mooie van al die kids die nog heilig geloven, de muziek enzo). Het leuke en die associatie gaat er nu een beetje van af, althans, dat vind ik; en ik vind het doorgeslagen en jammer dat het zo duidelijk is dat het alleen maar om commercie en geld gaat en niet meer om het feest en de nostalgie zelf (en het hele idee waar Sinterklaas (Sint Nicolaas van Myra) oorsprongelijk vandaan komt). Er is al genoeg discussie over het hele feest (en de Pieten) dat het leuke er een beetje vanaf gaat helaas.:(

    Natuurlijk hoef je het niet me eens te zijn, maar zo'n 'flikker toch op man'-reactie vind ik nergens op slaan en heeft geen meerwaarde.
    inderdaad de verkoop van snoep is veel te commercieel geworden!!1!1!! het lijkt wel alsof ze zo veel mogelijk snoep proberen te verkopen...
     
    inderdaad de verkoop van snoep is veel te commercieel geworden!!1!1!! het lijkt wel alsof ze zo veel mogelijk snoep proberen te verkopen...
    Vroeger was dat anders, ze verkochten raketjes voor slechts 50cent :trollface:
     
    Dit was ruim voor de euro tijd, er staat geen raketje op, maar die was toen ook geen 50 cent meer.
    1598205690342.jpeg
     
    • Love
    Waarderingen: BB_
    Misschien was ik ook wel te veel aan het klagen. IRL ben ik overigens niet iemand die koop- een eetgedrag van anderen afkeurt, iedereen moet het zelf weten en ik laat mensen wel in hun wara. Immers valt er op mijn eetpatroon ook genoeg aan te merken (wat sommigen dan ook doen) en vind het zelf ook fijn om geen gezeik over m'n eten te krijgen. :P Verder heeft wovano natuurlijk gelijk: kwestie van vraag en aanbod, dat is het gewoon. Men koopt het, dus als je er niet in mee gaat loop je inkomsten mis als leverancier/verkoper.

    Ik ben vaak degene die om sociaal te zijn naar collega's en het gewoon leuk vind de snoeppot op het werk vult, zelfs als ik er zelf niet van eet (wegens bijv. een cut, kaakoperatie of omdat ik even strikt ben, of toen ik vegetari"er was). En dan niet met goedkoop strooigoed, maar de echt goeie choccoladekruidnoten.

    Het is ook een beetje zelfbescherming. Meestal kan ik dingen best beperken, maar die chocoladekruidnoten zijn gewoon te erg. Daar kun je niet één handje van pakken. Zolang de zak dicht is, gaat het goed, maar als je eenmaal gaat eten, onweerstaanbaar. drool::roflol: En dan kan ik het in de supermarkt links laten liggen, totdat de week na 5 december alles ineens voor 50 cent in de schappen ligt; dan denk ik, voor dat geld, kan ik het niet laten liggen. :roflol:
     
    Het is ook een beetje zelfbescherming. Meestal kan ik dingen best beperken, maar die chocoladekruidnoten zijn gewoon te erg. Daar kun je niet één handje van pakken. Zolang de zak dicht is, gaat het goed, maar als je eenmaal gaat eten, onweerstaanbaar. drool::roflol: En dan kan ik het in de supermarkt links laten liggen, totdat de week na 5 december alles ineens voor 50 cent in de schappen ligt; dan denk ik, voor dat geld, kan ik het niet laten liggen. :roflol:
    Heb jij zo weinig discipline? Zwakkeling. :D
     
    Ik houd echt van vanalles, koek, snoep, cake, gebak, ijs, pizza, enz enz. Alleen,,,,ik neem het niet.
     
    Om dit even vanuit de retail te belichten, er zijn een paar redenen waarom ze nu al de winkel in komen.

    De eerste is vrij simpel, het verkoopt.
    Winkeloppervlakte is erg waardevol, als er iets in de winkel staat is dat in de regel het artikel wat op die plek en in die tijd van het jaar het neeste geld op brengt.
    Als mensen het niet zouden kopen is de kans groot dat het er het volgende jaar niet weer staat.

    De tweede is de verkoopweerstand wegnemen door herhaling.
    Mensen denken vaak (dit is vooral erg sterk bij eten en snoep, en dit is veelal onbewust) 'oh lekker maar nu even niet goed voor me" of 'ohja lekker, nu even niet, volgende keer neem ik het mee' ect ect.
    Hoe vaker je een artikel ziet hoe kleiner de kans dat je de koop kan weerstaan, uiteindelijk is de weerstand op je en koop je het.
    Door eind Augustes deze artikelen al in de winkel te hebben verhoog je de omzet in oktober/november.

    De derde reden is ruimte.
    Een kleine supermarkt/HEMA/action ect, verkoopt voor tienduizenden euro's aan sintsnoepgoed.
    Dit kan simpelweg niet allemaal pas in September/Oktober gemaakt worden, dus de productie begint al veel eerder. Maar het is ook niet mogelijk om alles al te produceren en pas in Oktober uit te leveren aan distributiecentra, de producent heeft maar een beperkte opslag.
    Die zelfde beperkte opslag heb je ook in de distributiecentra en in winkels.
    Bij veel winkels moeten artikelen die geleverd worden in grote hoeveelheden meteen de winkel in, omdat er geen opslagruimte is.
    Opslagruimte kost geld, maar leverd niks op, dus hoe minder hoe beter.

    De vierde reden is kerst.
    Dit is ook vooral een opslag verhaal. vanaf 5 December 17:59 is al het sintsnoepgoed effectief waardeloos en staat het vooral in de weg. De winkels gaan dan in 1 dag om van sint naar kerst.
    Je kan begrijpen dat omdat er ook enorm veel kerstsnoepgoed verkocht wordt, winkels het liefst al voor 5 december uitverkocht zijn van hun sint.
    Hoe groter de ruimte tussen kerst en sint hoe beter.
    Mensen zullen ook sneller kerstkransjes kopen als ze in November al uitgekeken beginnen te worden op de pepernoten.
     
    Laatst bewerkt:
    Back
    Naar boven