MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (38 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Mij hoor je er ook niet over, maar heb meer meegemaakt en verantwoordelijkheden gehad dan de gemiddelde Nederlander.

Jij maakt gelukkig veel mee op een dag behalve luiers verschonen.:p
Ik net een hoop stront van de douchevloer van mogen verwijderen.
 
Yes! Vol bloed als ik het goed heb, half litertje. Ben wel benieuwd, weten we meteen of me bloed “goed” is. Weet niet of ze net een beetje verkeerd geprikt hebben of dat het gewoon zo hoort, maar het doet nog “pijn”. Dikke naald ook
Half litertje is meestal volbloed idd, plasma is meer (650cc, iig bij vrouwen) en lig je ook langer in de stoel (bij mij duurde de afname gemiddeld 50 min.).
Dikte van de naald bij screening kan ik me niet meer herinneren, is al meer dan 15 jaar geleden. De naald bij plasma geven is overigens ook geen kleintje omdat ze de rode bloedlichaampjes weer terug je lichaam inpompen...
Hopelijk valt de naald voor de bloeddonatie mee!!
 
dat veel mensen iets doen betekent niet dat het mag. officieel mag je geen bloed geven als je kuurt, ivm gebruik naalden. lijkt me echter niet relevant als je gewoon steriel werkt en geen naalden hergebruikt/deelt etc
Dit.

Een van de voorwaarden voor bloeddonatie is dat je geen drugs hebt gespoten. Tja, als je steriel werkt... Dat is natuurlijk lastig te bepalen...

Jawel, zijn juist veel kurende lui die bloed doneren omdat het bepaalde voordelen heeft voor je waardes(dacht ik)
Maar met goedkeuring van een arts? Of melden die lui het niet en doen ze het alleen maar voor zichzelf? Zelf vind ik dat schandalig...
 
Dit.

Een van de voorwaarden voor bloeddonatie is dat je geen drugs hebt gespoten. Tja, als je steriel werkt... Dat is natuurlijk lastig te bepalen...


Maar met goedkeuring van een arts? Of melden die lui het niet en doen ze het alleen maar voor zichzelf? Zelf vind ik dat schandalig...
Je hebt wel een punt.
Maar langs de andere kant, het bloed word gecontroleerd, gezuiverd en ze verdienen er gruwelijk geld mee terwijl wij denken dat we schenken aan een “goodwill” instantie die mensen “”””helpt””” terwijl het een kei-harde business is.
 
Je hebt wel een punt.
Maar langs de andere kant, het bloed word gecontroleerd, gezuiverd en ze verdienen er gruwelijk geld mee terwijl wij denken dat we schenken aan een “goodwill” instantie die mensen “”””helpt””” terwijl het een kei-harde business is.

gezuiverd? Wtf?
 
Maar met goedkeuring van een arts? Of melden die lui het niet en doen ze het alleen maar voor zichzelf? Zelf vind ik dat schandalig...

ja aan ene kant snap ik dat het schandalig vind, maar die regel is er voor risico op Hepatitus en HIV door viez gebruikte naalden te delen.

Daar is bij een AAS gebruiker natuurlijk helemaal geen sprake van.

Ik heb zelf zo'n 15-20x gegeven maar twijfel om nu weer te gaan, ivm mijn niet natty status.



Maar ik vind het ook wel bijzonder dat homo's per definitie zijn uitgesloten ook als ze gewoon gezond zijn een een vaste partner hebben.
 
gezuiverd? Wtf?
Vóórdat het afgestane bloed gebruikt wordt, wordt dit altijd op een aantal infectieziekten getest, waaronder hiv, hepatitis B, hepatitis C, hepatitis E, syfilis en hemofilie (niet in Nederland). Sinds 1 juli 2013 wordt er in Nederland enkel nog bij nieuwe donors getest op het humaan T-cel lymfotrope virus HTLV[13], deze test wordt niet meer na elke donatie gedaan.

Het afgestane bloed wordt tegenwoordig altijd eerst bewerkt voordat het aan een patiënt gegeven wordt. Het wordt meestal gesplitst in verschillende onderdelen, onder andere de rode bloedcellen, de bloedplaatjes en het bloedplasma. Al deze onderdelen kunnen aan verschillende patiënten gegeven worden, die precies dat onderdeel nodig hebben. Deze bloedonderdelen worden aangeduid met de term "bloedproduct".
(wikipedia)

Het is ook een grondstof voor bepaalde medicijnen en testen.
In veel landen krijg je betaald om je bloed af te geven. Hier laten ze je denken dat je een held bent als je het doet,
(ik ben er wel voorstander van want het heeft natuurlijk wel degelijk zijn belang en nut)
 
ja aan ene kant snap ik dat het schandalig vind, maar die regel is er voor risico op Hepatitus en HIV door viez gebruikte naalden te delen.

Daar is bij een AAS gebruiker natuurlijk helemaal geen sprake van.

Ik heb zelf zo'n 15-20x gegeven maar twijfel om nu weer te gaan, ivm mijn niet natty status.



Maar ik vind het ook wel bijzonder dat homo's per definitie zijn uitgesloten ook als ze gewoon gezond zijn een een vaste partner hebben.

Als het bloed nu gewoon uitgebreid getest werd, dan waren zulke amateuristische risico-inschattingen niet nodig...

Ik ben ook wel benieuwd wat de consequenties kunnen zijn. Er is vast wel eens iemand met HIV/hepatitis die het niet weet maar wel bloed doneert... En dan?

Je hebt wel een punt.
Maar langs de andere kant, het bloed word gecontroleerd, gezuiverd en ze verdienen er gruwelijk geld mee terwijl wij denken dat we schenken aan een “goodwill” instantie die mensen “”””helpt””” terwijl het een kei-harde business is.

Ja er is volgens mij ook wel een verschil tussen België en Nederland.
 
Als het bloed nu gewoon uitgebreid getest werd, dan waren zulke amateuristische risico-inschattingen niet nodig...

Ik ben ook wel benieuwd wat de consequenties kunnen zijn. Er is vast wel eens iemand met HIV/hepatitis die het niet weet maar wel bloed doneert... En dan?



Ja er is volgens mij ook wel een verschil tussen België en Nederland.
Dat zou goed kunnen, ben ik niet zo van op de hoogte. Vroeger zijn er inderdaad heftige schandalen gebeurd door het bloed delen van personen die uiteindelijk hiv+ bleken te zijn. Daarom word nu alles gecontroleerd.
 
Dit.

Een van de voorwaarden voor bloeddonatie is dat je geen drugs hebt gespoten. Tja, als je steriel werkt... Dat is natuurlijk lastig te bepalen...


Maar met goedkeuring van een arts? Of melden die lui het niet en doen ze het alleen maar voor zichzelf? Zelf vind ik dat schandalig...
Ik beantwoord alle vragen altijd eerlijk, kan mij enkel herinneren van vroeger dat je geen bloedtransfusie mocht hebben ondergaan. AAS zijn medicijnen en geen drugs, ik kan mij de vragen niet precies meer herinneren , is jaren geleden.
 
dat veel mensen iets doen betekent niet dat het mag. officieel mag je geen bloed geven als je kuurt, ivm gebruik naalden. lijkt me echter niet relevant als je gewoon steriel werkt en geen naalden hergebruikt/deelt etc
Ik kan mij niet herinneren dat dat op de lijst stond. Wel was een vraag of je een bloedtransfusie hebt ondergaan.
 
AAS gebruik en bloed doneren zou ook niet heel veel uitmaken qua effecten van AAS meen ik gelezen te hebben van Galen

inderdaad, de naald die gebruikt word voor AAS zou niet steriel gebeurd kunnen zijn

tevens doe ik dit onderandere om het hematocrietwaarde omlaag te krijgen, samen met cardio. Ik zou eventueel na doneren kunnen bellen dat ik ziek ben geworden en word het vernietigd
 
  • Like
Waarderingen: BB_
AAS zijn medicijnen en geen drugs
Dat ligt wel iets genuanceerder
Ik kan mij niet herinneren dat dat op de lijst stond.
Ben het wel eens dat bloedbank en dit duidelijker kunnen/moeten maken.
tevens doe ik dit onderandere om het hematocrietwaarde omlaag te krijgen
"Tevens" is denk ik niet het juiste woord hier:p

Voor mij klinkt dat als misbruik maken van de bloedbank die mogelijk niets met jouw bloed kan... Maar zoals gezegd: de regels mogen wel duidelijker, dus ik snap je ook wel.

bellen dat ik ziek ben geworden
Grappig. Bij sommige ziektes is het bloed juist gewenst i.v.m. antistoffen... Dus dan wel bellen dat je HIV hebt:emo:
 
Dat ligt wel iets genuanceerder

Ben het wel eens dat bloedbank en dit duidelijker kunnen/moeten maken.

"Tevens" is denk ik niet het juiste woord hier:p

Voor mij klinkt dat als misbruik maken van de bloedbank die mogelijk niets met jouw bloed kan... Maar zoals gezegd: de regels mogen wel duidelijker, dus ik snap je ook wel.


Grappig. Bij sommige ziektes is het bloed juist gewenst i.v.m. antistoffen... Dus dan wel bellen dat je HIV hebt:emo:
Gewoon bellen over de onbeschermde kontseks van gisteravond
 
Voor mij klinkt dat als misbruik maken van de bloedbank die mogelijk niets met jouw bloed kan... Maar zoals gezegd: de regels mogen wel duidelijker, dus ik snap je ook wel.

Vind misbruik maken wel een groot woord.
Ik ben zelf ook donor, maar vergeet niet dat Sanquin een monopoly heeft op geld verdienen aan vrijwillge donaties van een 'deel van het lichaam' van mensen

Ik wil er niet mee zeggen dat ze slecht zijn als bedrijf, maar er is wel een reden waarom ze maximaal hameren op de goodwil en alle levens die ze redden. :roflol:
 
Vind misbruik maken wel een groot woord.
Ik ben zelf ook donor, maar vergeet niet dat Sanquin een monopoly heeft op geld verdienen aan vrijwillge donaties van een 'deel van het lichaam' van mensen

Ik wil er niet mee zeggen dat ze slecht zijn als bedrijf, maar er is wel een reden waarom ze maximaal hameren op de goodwil en alle levens die ze redden. :roflol:
Ik vind dat iets dergelijks niet in handen moet zijn van een commercieel bedrijf of indien dit wel zo is, dit aan strikte voorwaarden m.b.t. winst en salarissen gebonden moet zijn .
 
Ik vind dat iets dergelijks niet in handen moet zijn van een commercieel bedrijf of indien dit wel zo is, dit aan strikte voorwaarden m.b.t. winst en salarissen gebonden moet zijn .
Het is non-profit en als het een overheidsinstantie was geweest, dan is het in de ogen van de complotdenkers ook weer niet goed.
 
Het is non-profit en als het een overheidsinstantie was geweest, dan is het in de ogen van de complotdenkers ook weer niet goed.
Is het ĂĽberhaupt ooit goed in de ogen van complotdenkers?
Zelf denk ik dat Trump zelf achter zijn positieve coronatest zit, om z'n nederlaag te kunnen ontlopen of te kunnen roepen dat het wegens z'n quarantaine geen eerlijke strijd was.
 
Ik beantwoord alle vragen altijd eerlijk, kan mij enkel herinneren van vroeger dat je geen bloedtransfusie mocht hebben ondergaan. AAS zijn medicijnen en geen drugs, ik kan mij de vragen niet precies meer herinneren , is jaren geleden.

niet waar!!!!

ja ga je niet op in hè
 
Back
Naar boven