Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (28 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Straks nog een keer een appeltaart bakken en hertengoulash met ovengroenten vanavond. Deload en herstelweek betekent ook veel en goed eten 😋
     
    Straks nog een keer een appeltaart bakken en hertengoulash met ovengroenten vanavond. Deload en herstelweek betekent ook veel en goed eten 😋
    Jammer wel dat je het zelf moet doen
     
    Straks nog een keer een appeltaart bakken en hertengoulash met ovengroenten vanavond. Deload en herstelweek betekent ook veel en goed eten 😋
    Ergens ben ik blij dat je hier geen geur kan posten 🤣 maar klinkt heerlijk, genietse!
     
    Vond ik wel bij een kort pittig kapsel passen
    Screenshot_20201010-110851_Facebook.jpg
     
    Zelf heb ik voor woon-studie en woon-werk gelukkig nooit zo ver hoeven te rijden, meestal hoogstens de halve afstand (7 jaar Scheveningen-Leiden; 2 jaar Dokkum-Groningen, 4 jaar Lisse-Den Haag en 2 jaar Lisse-Purmerend). Op het motor-forum.nl zitten ze wel die dagelijks rond de 150km vv rijden, dus stel ook daar eens je vragen. Die gasten zitten wel vaak op een BMW met een grote kuip.

    Wel veel barre natkoude tochten meegemaakt in het voor- en naseizoen, en een enkele keer in de winter, bij uitjes naar de Ardennen. Rij al sinds 1978 motor en ook nog nooit een auto gehad, en lange periodes gekend dat het budget heel laag was (ook als de inkomsten goed waren maar de prioriteiten elders lagen), dus ik denk wel een paar tips te kunnen geven.

    Persoonlijk ben ik vaak meer bezig met bijzaken zoals de juiste kneesliders en kleur coördinatie van helm/leren pak/handschoenen/laarzen, maar mijn ex reed af en toe langs Motoport Hillegom (soort zaak waar ze saaie maar vaak functionele spullen verkopen) en kwam dan thuis met praktische kledingstukken zoals de gevoerde IXS Goretex handschoenen die ik nu al meer dan 5 jaar heb en die nog steeds 100% waterdicht zijn ondanks dagelijks gebruik.

    Naast die volledige waterdichtheid is de manier waarop je de handschoenen draagt, in of over je mouwen, in combinatie met de hoogte van het stuur, bepalend of het water er al dan niet alsnog inloopt. Als de schacht erg ruim is (om goed over je mouwen te passen), krijg je de handschoen vaak niet in de mouw, en andersom. Een ruime of juist krappe mouw geeft het omgekeerde effect. Op mijn vorige motor met vrij lage clipons (Triumph Speed Four) liep de regen vrij snel in die waterproof IXS handschoenen met wijde schacht die ik over de mouw draag, terwijl ze op mijn huidige motor met halfhoog stuur (Triumph Speed Triple) droog blijven als ik mijn ellebogen naar beneden hou. Met een hoger toerstuur zou dat nog mooier passen.

    Omdat ik erg fors ben, ben ik al blij dat ik af en toe iets vind dat überhaupt past, zelfs nu ik tegenwoordig in het duurdere segment kan kopen. Daarom draag ik ook doorrijkleding van anderen af, de motorrijdende vriend van een vrouwelijke collega van mij doet ook aan powerlifting en doneert af en toe een passende 5XL als hij voor zichzelf weer wat nieuws heeft weten te scoren. Daardoor heb ik niet altijd jassen en broeken met gelamineerd Goretex, dat aan de buitenkant zit en geen water opzuigt. Als het waterdichte membraan aan de binnenkant zit zuigt de buitenlaag water op, wordt zwaar en op den duur ook heel koud. Het duurt ook soms langer dan 1 nacht om weer te drogen.

    En de jas moet goed aansluiten bij je nek en lang genoeg zijn (de meeste doorrijbroeken zijn tegenwoordig belachelijk laag gesneden en veel jassen kort zodat de overlap minimaal is) om ook daar geen water door te laten.

    We hebben hier op dit forum ook een motoren topic waar we eventueel dieper op dit soort zaken in kunnen gaan. Edit: hier nu ook.

    Edit: verwarmde handvatten zijn tegenwoordig ook erg populair.
    Dat lijkt me dus echt heerlijk, van die verwarmde handvatten
     
    Dat lijkt me dus echt heerlijk, van die verwarmde handvatten

    Zijn op nieuwe fietsen vaak als standaard accessoire te koop. Maar passen niet bij mijn (ongetwijfeld volledig misplaatste) zelfbeeld.
     
    Diegene die ik ken die deze CBR versies hadden, waren hier altijd tevreden over. Lekker sportieve look en trekt redelijk snel op (en geen irritant geluid:D).
    Helemaal!! Dit was een geweldige machine. Lekker snel en wendbaar, prachtig!
     
    ik moest lachen :roflol:

    Eigenlijk moeten bewaren voor maandag in het kader van monday motivation
     
    Dankje.
    Zeker! Alleen de max. snelheden hier in NL ... Duitsland nog wel oké, circuit staat nog op t lijstje. Maar mag tzt eerst wel weer opnieuw oefenen😂

    Gewoon waze of flitsmeister in de oortjes en je kunt overal knallen hoor :)
     
    Back
    Naar boven