Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (32 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ik ken alvast niemand die het bij 1 pilletje houdt.
Met de comedown hoor je echt niet met kinderen bezig te zijn, maar dat is enkel mijn bescheiden mening.
Als je een kind hebt en daarnaast verantwoordelijk bent in drugs gebruik, bijv kind uit logeren ergens en ouders rijk alleen tot zondagavond zie ik echt 0 probleem. :shrug:

Een zieke kater vind ik net zo min kunnen.
 
Waarom drugsgebruik normaliseren? Er zijn meer redenen te bedenken om het niet te gebruiken behalve kinderen toch? Of ben ik niet stoer omdat ik geen drugs gebruik?
ik zou zeggen ; geef mensen zelf een beetje keuze in hoe ze hun leven verkloten. Ik drink niet/nauwelijks en gebruik geen drugs. ooit geexperimenteer maar dat is meer dan 15 jaar geleden. Alsnog - geef de minder gevaarlijke stoffen gewoon vrij. En laat mensen onder begeleiding van een dokter met AAS werken, ipv badkuipchemicalien waarvan de vervuiling onbekend is en de inhoud vaak ook in hun kont injecteren. Mensen doen het toch wel. Dus dan maar beter gereguleerd. Normaliseren hoef je het niet, criminaliseren geeft precies de verkeerde types een prachtig businessmodel.
 
ik zou zeggen ; geef mensen zelf een beetje keuze in hoe ze hun leven verkloten. Ik drink niet/nauwelijks en gebruik geen drugs. ooit geexperimenteer maar dat is meer dan 15 jaar geleden. Alsnog - geef de minder gevaarlijke stoffen gewoon vrij. En laat mensen onder begeleiding van een dokter met AAS werken, ipv badkuipchemicalien waarvan de vervuiling onbekend is en de inhoud vaak ook in hun kont injecteren. Mensen doen het toch wel. Dus dan maar beter gereguleerd. Normaliseren hoef je het niet, criminaliseren geeft precies de verkeerde types een prachtig businessmodel.
Maar gereguleerd zal duurder zijn dan UG.
 
Ik zie het probleem niet. Alcohol is ook een harddrug, alleen is alcohol maatschappelijk geaccepteerd. Zeker in België rust er een taboe op drugs. Ken genoeg ouders die verstandig omgaan met harddrugs. Kinderen gewoon een weekendje naar opa en oma.
Dit. Alcohol is inderdaad een harddrug. Verder zijn ook niet alle harddrugs hetzelfde. Ik vind het wel een verschil of iemand een keer een pilletje of lijntje op een festival pakt of aan de crystal meth of hero"ine zit.

Daarnaast snap ik de hele discussie hier niet zo. Er wordt nu gesteld of een goede ouders zijn voornamelijk wordt bepaald door iemands (hogere) leeftijd en of iemand wel eens drugs gebruikt. Ik denk dat er hele andere factoren belangrijker zijn die bepalen of iemand een goede vader is. (Daarnaast denk ik dat iemand van 50 met z'n levenservaring over het algemeen z'n kind meer levenswijsheid mee kan geven dan iemand van 20 (een beetje gegeneraliseerd) en het is natuurlijk zwaar overdreven om iemand op z'n 60ste al af te schrijven als een demente rollatorpatient.)
 
Maar gereguleerd zal duurder zijn dan UG.
Vast, denk dat heel veel AAS en drugsgebruikers zouden kiezen voor iets duurder en veilig. Daarnaast zou de markt voor illegale middelen ineens een heel stuk kleiner worden. Dus dan wordt de prijs daar hoger, risico's groter en gewoon lastiger te vinden ook.
 
Dit. Alcohol is inderdaad een harddrug. Verder zijn ook niet alle harddrugs hetzelfde. Ik vind het wel een verschil of iemand een keer een pilletje of lijntje op een festival pakt of aan de crystal meth of hero"ine zit.
Zit er ook niet een verschil tussen een drankje drinken, binge drinken en de hele dag aan de zuip gaan?
Alcohol bestempelen als hard drug is nou niet echt passend.
 
Daarnaast zou de markt voor illegale middelen ineens een heel stuk kleiner worden. Dus dan wordt de prijs daar hoger, risico's groter en gewoon lastiger te vinden ook.
Dan moet het niet alleen in Nederland gereguleerd gaan worden.
 
Zit er ook niet een verschil tussen een drankje drinken, binge drinken en de hele dag aan de zuip gaan?
Alcohol bestempelen als hard drug is nou niet echt passend.
Alles in mate natuurlijk. 2 biertjes zal niet veel doen, maar een kwartje x ook niet.
 
Dit. Alcohol is inderdaad een harddrug. Verder zijn ook niet alle harddrugs hetzelfde. Ik vind het wel een verschil of iemand een keer een pilletje of lijntje op een festival pakt of aan de crystal meth of hero"ine zit.

Daarnaast snap ik de hele discussie hier niet zo. Er wordt nu gesteld of een goede ouders zijn voornamelijk wordt bepaald door iemands (hogere) leeftijd en of iemand wel eens drugs gebruikt. Ik denk dat er hele andere factoren belangrijker zijn die bepalen of iemand een goede vader is. (Daarnaast denk ik dat iemand van 50 met z'n levenservaring over het algemeen z'n kind meer levenswijsheid mee kan geven dan iemand van 20 (een beetje gegeneraliseerd) en het is natuurlijk zwaar overdreven om iemand op z'n 60ste al af te schrijven als een demente rollatorpatient.)
Uiteindelijk is een goede ouder iemand die voldoende echte aandacht en liefde heeft voor zijn kinderen. Denk dat echte aandacht super belangrijk is. En als je daarnaast dan kinderen ook nog een beetje kunt uitdagen en leren om zelf zaken op te pakken, geenslachtoffer te zijn van het leven, dan ben je volgens mij al heel ver. Heeft verder weinig met leeftijd of je middelen gebruik te maken. Alhoewel problematisch gebruik zeker een probleem is - als papa of mama de draad kwijt is is dat echt geen goed voorbeeld voor kinderen. Ik wil echt niet dat mijn kinderen mij ooit dronken meemaken, nu zal dat niet zo snel gebeuren... maar je bent een voorbeeld.... dus je zult je moeten gedragen zoals jij je je kind wilt zien gedragen.

Sterker nog - kinderen die zich misdragen, gedragen zich bijna altijd zo omdat hun ouders zich niet normaal gedragen.
 
Dan moet het niet alleen in Nederland gereguleerd gaan worden.
Dat is een ander probleem natuurlijk. Van mij mag het europees gebeuren..... dat zal wel niet gemakkelijk zijn
 
Dit. Alcohol is inderdaad een harddrug. Verder zijn ook niet alle harddrugs hetzelfde. Ik vind het wel een verschil of iemand een keer een pilletje of lijntje op een festival pakt of aan de crystal meth of hero"ine zit.

Daarnaast snap ik de hele discussie hier niet zo. Er wordt nu gesteld of een goede ouders zijn voornamelijk wordt bepaald door iemands (hogere) leeftijd en of iemand wel eens drugs gebruikt. Ik denk dat er hele andere factoren belangrijker zijn die bepalen of iemand een goede vader is. (Daarnaast denk ik dat iemand van 50 met z'n levenservaring over het algemeen z'n kind meer levenswijsheid mee kan geven dan iemand van 20 (een beetje gegeneraliseerd) en het is natuurlijk zwaar overdreven om iemand op z'n 60ste al af te schrijven als een demente rollatorpatient.)

HE!

1603720587692.png
 
Zo’n 50mg MDMA gaat echt wel wat meer doen dan 2 biertjes.
Dat geeft ook gelijk aan dat er genoeg mensen zijn die per keer dermate weinig alcohol nuttigen dat er amper van een bedwelmende werking sprake is. Andere drugs gebruiken in zo’n lage dosis dat je er zo goed als geen effecten van merkt zal in de praktijk alleen onbedoeld voorkomen.
 
Het is voor mij al zomaar 17 jaar geleden ofzo... ik heb geen behoefte (meer) om dit soort dingen te ontdekken. Maar GHB kwam toen net op en ik heb daar toch wel mensen behoorlijk ver mee zien gaan. Ook te ver...zowel als in te veel gebruik als in verslaafd worden. Ik heb het daarom nooit geprobeerd. Ik vond af en toe een pilletje xtc/mdma leuk genoeg. En ook dat was ik op een gegeven moment zat. Ik ging toen bergen beklimmen enz. en daarbij moet je 100% je aandacht er bij hebben. Heb rond die tijd geleerd mijn kick uit andere zaken te halen (die misschien wel gevaarlijker zijn trouwens).
Voor mij hetzelfde. Heb ook geen behoefte meer aan mdma of speed in ieder geval. Dagen lang brak zijn is het voor mij op deze leeftijd niet meer waard. Wilde alleen even checken waarom iedereen zo verslaafd raakt aan GHB. Zeker omdat ik zelf verslavingsgevoelig ben, maar ik heb het totaal niet. Aanstellerij dus.
 
Voor mij hetzelfde. Heb ook geen behoefte meer aan mdma of speed in ieder geval. Dagen lang brak zijn is het voor mij op deze leeftijd niet meer waard. Wilde alleen even checken waarom iedereen zo verslaafd raakt aan GHB. Zeker omdat ik zelf verslavingsgevoelig ben, maar ik heb het totaal niet. Aanstellerij dus.
dat ghb zo ontzettend verslavend is en verslavender zou zijn dan heroine is ook een behoorlijk hardnekkige fabel. staat op negende plek ofzo in de lijst met middelen. Mocht je het wel zo ver laten komen doordat je er gewoon niet mee om kunt gaan en lichamelijk verslaafd raakt ben je wel fucked
 
Voor mij hetzelfde. Heb ook geen behoefte meer aan mdma of speed in ieder geval. Dagen lang brak zijn is het voor mij op deze leeftijd niet meer waard. Wilde alleen even checken waarom iedereen zo verslaafd raakt aan GHB. Zeker omdat ik zelf verslavingsgevoelig ben, maar ik heb het totaal niet. Aanstellerij dus.
Ik weet niet echt hoe fysiek verslavend het is. Maar ik weet wel dat er een goed aantal hardnekkige GHB junkies zijn. Waarschijnlijk mensen die aan wat er ook beschikbaar is verslaafd zouden worden. In de jaren zeventig was dat heroine, daarna coke, nu GHB.

Er zijn ook mensen die denken verslaafd te zijn aan wiet/thc. Daarvan is allang bewezen dat dat fysiek niet verslavend is. Ik denk dat er heel veel mensen zijn met een ruggengraat van lik mijn reet. Dat zie ik tenminste dagelijks om me heen. Als de geest zwak is.... tsja...
 
Dat zie ik tenminste dagelijks om me heen. Als de geest zwak is.... tsja...
Ja en nee. Verslaving is 50% ook genetisch bepaald schijnbaar. Ikzelf ben ook verslavingsgevoelig en heb dit ook gemerkt bij andere familieleden, maar bij GHB had ik het totaal niet. Zelf niet na het een aantal keer gebruikt te hebben. Bij speed had ik dit wel. Ben ook meer van de uppers sowieso.

Plus hangt het ook vanaf met welke reden je het gebruikt. Als je het gebruikt voor gezelligheid is het anders dan dat je het bijvoorbeeld gebruikt om ergens mee te copen. Speed en of andere uppers maken je veelal ook productiever en daarom werd ik daar wel makkelijk geestelijk afhankelijk van. Waarom moet ik nog deze saaie shit doen als ik x middel kan gebruiken en alles ineens super interessant/leuk wordt. Dan weet je dat je fucked ben.
 
Ja en nee. Verslaving is 50% ook genetisch bepaald schijnbaar. Ikzelf ben ook verslavingsgevoelig en heb dit ook gemerkt bij andere familieleden, maar bij GHB had ik het totaal niet. Zelf niet na het een aantal keer gebruikt te hebben. Bij speed had ik dit wel. Ben ook meer van de uppers sowieso.

Plus hangt het ook vanaf met welke reden je het gebruikt. Als je het gebruikt voor gezelligheid is het anders dan dat je het bijvoorbeeld gebruikt om ergens mee te copen. Speed en of andere uppers maken je veelal ook productiever en daarom werd ik daar wel makkelijk geestelijk afhankelijk van. Waarom moet ik nog deze saaie shit doen als ik x middel kan gebruiken en alles ineens super interessant/leuk wordt. Dan weet je dat je fucked ben.
Er zijn volgens mij best grote persoonlijke verschillen. Voor mij heeft experimenteren met drugs vooral wat zaken uit mijn verleden helpen te verwerken en de wereld wat breder te zien dan alleen vanuit mijn eigen beperkte kokertje. ben blijkbaar niet zo gevoelig voor verslaving, nooit echt 'urge' gehad om iets steeds vaker te doen. Sterker nog MDMA vond ik aardig heftig en daar moest ik echt niet aan denken om dat elke twee weken te doen.
 
Back
Naar boven