AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (30 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Met 50 en zonder te schakelen door de bocht terwijl het erg glad is?
    Oops, pijl zegt rechtdoor, maar waarheen is dan de vraag, er was iets met verder naar voren kijken....

    (En ik was zo content met mezelf dat ik die spiegel gezien had, menselijke hoogmoed, de moeder van alle zonden :roflol: )
     
    Laatst bewerkt:
    Overal gas loslaten.

    Je hebt een vraag toegevoegd, de laatste is remmen en is namelijk geen mogelijkheid om de kruising recht over te steken en de pijl dwingt je daar wel toe.
    Sowieso laat je altijd eerst gas los. Als je tijd hebt om even te rollen en rustig snelheid te minderen is dat prima. Maar als je wilt kun je daarna ook gas bijgeven. Ga je op tijd van het gas heb je altijd tijd om te denken in dit soort situaties.

    Voor dat stoplicht moet je wel remmen als de gladheid het toestaat,maar zeker niet te hard. Door oranje rijden daar is beter dan al draaiend midden het kruispunt op te glijden.

    Mij is altijd verteld dat als het glad is je het beste rustig gas erop kunt houden in een bocht. Ben nog nooit de controle over het stuur verloren.
     
    Hier een paar random situaties:

    1.
    Bekijk bijlage 514146

    2.
    Bekijk bijlage 514147

    3.
    Bekijk bijlage 514148

    4.
    Bekijk bijlage 514149

    Ik ben wel benieuwd naar jullie keuzes. Ik plaats straks wel de antwoorden.
    FF050B99-1C19-4F52-A380-7FD3BD5653C8.jpeg
     
    Sowieso laat je altijd eerst gas los. Als je tijd hebt om even te rollen en rustig snelheid te minderen is dat prima. Maar als je wilt kun je daarna ook gas bijgeven. Ga je op tijd van het gas heb je altijd tijd om te denken in dit soort situaties.

    Voor dat stoplicht moet je wel remmen als de gladheid het toestaat,maar zeker niet te hard. Door oranje rijden daar is beter dan al draaiend midden het kruispunt op te glijden.

    Mij is altijd verteld dat als het glad is je het beste rustig gas erop kunt houden in een bocht. Ben nog nooit de controle over het stuur verloren.
    Het probleem met dit soort vragen is dat je er eerst een aantal onder ogen moet hebben gehad met de antwoorden erbij voor je ze echt goed kunt interpreteren. Bijv wat zegt een groot voertuig in je spiegel, hoe moet je (het gedrag van) mede weggebruikers inschatten enz.
     
    Als je navigatie dan maar zegt de bocht om is er niets aan de hand.
    Hahaha! Rechtdoor is toch met een bocht daaro. Mijn beeld van "erg glad" is waarschijnlijk anders dan wat ze daar bedoelen (van die opnieuw aangevroren ijsplaten die nog niet direct voldoende gestrooid/ingereden zijn. Je weet wel, uit de tijd dat we nog echte winters hadden).

    Spiegel had ik niet op gelet nee, maar was duidelijk dat je die bedoelde 😊
     
    Denk een subtiele hint dat je daar niet moet remmen als je geen vrachtwagen in je kofferbak wilt hebben.
    Ja, maar als het licht op rood springt, jij afwijkt van de rijrichting die de pijl dicteert en dan maar links afslaat waarna je frontaal de tegemoetkomende auto ramt die op dat moment groen licht heeft ben jij de lul.
     
    Ja, maar als het licht op rood springt, jij afwijkt van de rijrichting die de pijl dicteert en dan maar links afslaat waarna je frontaal de tegemoetkomende auto ramt die op dat moment groen licht heeft ben jij de lul.
    Het is oranje dus je hebt wel even tijd. Dus tenzij mensen in de andere rijrichtingen te vroeg vertrekken niets aan de hand.
     
    Het is oranje dus je hebt wel even tijd. Dus tenzij mensen in de andere rijrichtingen te vroeg vertrekken niets aan de hand.
    Je kan nergens uit opmaken hoe lang dat licht al op oranje staat, hij kan net over gegaan zijn van groen of op het punt staan om op rood te springen. Je moet dus echt eerst een aantal van dit soort vragen met de juiste antwoorden onde rogen hebben gehad voordat je ze goed kan beantwoorden.
     
    Het probleem met dit soort vragen is dat je er eerst een aantal onder ogen moet hebben gehad met de antwoorden erbij voor je ze echt goed kunt interpreteren. Bijv wat zegt een groot voertuig in je spiegel, hoe moet je (het gedrag van) mede weggebruikers inschatten enz.
    Het probleem met dit soort vragen is dat je maar enkele seconden hebt om te beslissen. Als je in de auto zit kun je het veel beter inschatten en handelen naar de situatie tegenover voor een computerscherm terwijl je na moet denken over wat het cbr van je wil horen.
     
    Ja, maar als het licht op rood springt, jij afwijkt van de rijrichting die de pijl dicteert en dan maar links afslaat waarna je frontaal de tegemoetkomende auto ramt die op dat moment groen licht heeft ben jij de lul.
    Wegmarkeringen zijn niet zo belangrijk maar als je remt zorgt die vrachtwagen wel dat je de pijl volgt. Ander verkeer mag jou niet meteen rammen omdat ze groen krijgen terwijl de weg nog niet vrij is.
     
    Denk een subtiele hint dat je daar niet moet remmen als je geen vrachtwagen in je kofferbak wilt hebben.

    Ja, maar als het licht op rood springt, jij afwijkt van de rijrichting die de pijl dicteert en dan maar links afslaat waarna je frontaal de tegemoetkomende auto ramt die op dat moment groen licht heeft ben jij de lul.
    Dus is het antwoord iig niet "remmen", maar "gas los" of "niets doen".

    Je zou zeggen dat, logisch gezien, het licht net op oranje is gesprongen, de vraag zal wel neerkomen op hoe ver je de afstand tot de streep inschat in combi met de afstand die het grote zware voertuig nodig heeft om tot stilstand te komen.
     
    Back
    Naar boven