MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (38 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Je vat het op als “als je slim bent kan je niet groot worden”. Dat is niet de bedoeling want dat beweer ik niet.

    Je ziet vaak kleinere gasten die kritiek hebben op de training van grote gasten, omdat ze ergens een artikeltje of een studie gelezen hebben. Het spijt me zeer, en misschien is dit wel een foute denkwijze, maar: als mijn schouders 4 x zo groot zijn als jouw schouders dan ga je mij niet vertellen hoe ik m’n schouders moet trainen. Maakt niet uit hoe slim je bent, maakt niet uit welke studie je gedaan hebt en het maakt ook niet uit hoe fout ik m’n schouders train. Je houdt je kritiek voor je.

    In mijn gym traint een gast die 2 weken geleden Europees kampioen is geworden, zowel bij de superheavyweights als overall.

    Ik zie hem af en toe oefeningen uitvoeren op een manier waarvan ik echt denk van wtf :o Maar er is geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om het te bekritiseren. En dat terwijl ik best wel goed contact met hem heb, maar zoiets doe je gewoon niet.

    In bodybuilding geldt: degene met de grootste bicep / quads / kuiten etc heeft altijd gelijk. Punt uit.
     
    Parket bevestigd aanhouding van Jurgen Conings na klopjacht.
    Bekijk het hier op HLN 👇🏻

    www.hln.be https://external-preview.redd.it/vx...bp&s=db7685262e9b352a4888e547f52a244e2ea2cb9f
    FB_IMG_1621718060336.jpg
     
    In bodybuilding geldt: degene met de grootste bicep / quads / kuiten etc heeft altijd gelijk. Punt uit.
    Debiel argument. Ik hoop dat je dit niet meent want dan ga jij nooit wat worden lol
     
    • Like
    Waarderingen: BB_
    Je vat het op als “als je slim bent kan je niet groot worden”. Dat is niet de bedoeling want dat beweer ik niet.

    Je ziet vaak kleinere gasten die kritiek hebben op de training van grote gasten, omdat ze ergens een artikeltje of een studie gelezen hebben. Het spijt me zeer, en misschien is dit wel een foute denkwijze, maar: als mijn schouders 4 x zo groot zijn als jouw schouders dan ga je mij niet vertellen hoe ik m’n schouders moet trainen. Maakt niet uit hoe slim je bent, maakt niet uit welke studie je gedaan hebt en het maakt ook niet uit hoe fout ik m’n schouders train. Je houdt je kritiek voor je.
    Tot op zekere hoogte begrijp ik dat en snap ik die attitude ook wel, zeker als het om totale noobs gaat die wel even komen vertellen hoe het allemaal zit. Maar toch: ik zit daadwerkelijk in een sport waarin we elkaar verder proberen te helpen en van elkaar proberen te leren. Ik vind mezelf een vrij matige powerlifter maar ik weet wel dat ik op competitief niveau één van de betere benchers ben van Nederland, en toch spreek ik bijna elke dag nog met medelifters die in elk geval zeker niet hetzelfde benchen als ik, over hoe ik mijn techniek en aanpak nog verder zou kunnen verbeteren. Op alle lifts trouwens, maar dus ook op de bench.
    Ik denk dat daar wellicht ook een verschil zit tussen het meer esthetische en het meer prestatiegerichte. In dat laatste geval probeer je toch zoveel mogelijk informatie en inzichten tot je te nemen.

    Ik weet trouwens niet of ik in deze discussie nou 'de kleine gast' ben en wovano de 'grote gast', dat lijkt me dan wel weer enigszins misplaatst. Ik ben in elk geval zwaarder. Laten we weer gewoon ouderwets teruggaan naar 'dikke powerlifter'.
     
    Ik zie hem af en toe oefeningen uitvoeren op een manier waarvan ik echt denk van wtf :o Maar er is geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om het te bekritiseren. En dat terwijl ik best wel goed contact met hem heb, maar zoiets doe je gewoon niet.
    Dan ben ik toch benieuwd, ga jij je oefeningen ook op zijn manier uitvoeren?
     
    Helemaal eens. Valt mij ook op dat lui die wel een goed fysiek hebben nooit betweterig zitten te wijzen op een onderzoek of bepaalde theorie. Die doen gewoon hun ding en weten dat het werkt, of het nou theoretisch onderbouwd is of niet.

    En mensen die verzanden in allerlei onderzoeken vergeten vaak het belangrijkste; gewoon hard trainen en goed eten en op zijn tijd een beetje logisch denken.
    Dit klinkt weer als slap gelul van de gemiddelde bodybuilding coach die te lui is om een boek te lezen . Natuurlijk zijn hard trainen en goed eten belangrijk, maar vergeet niet dat je je fysiek ook deels hebt weten te bereiken door wat je uit een spuitje haalt.

    I.m.o. hebben veel bodybuildingcoaches gewoon weinig verstand van zaken en prediken ze vnl. broscience en voeren ze bij elke vraag 'omdat het voor mij werkt' of 'op basis van ervaring' aan als argument wegens gebrek aan kennis voor een gedegen onderbouwing.

    (Moet de discussie van afgelopen drie pagina's nog even bijlezen.)
     
    Overwegend tegenstrijdig. Ik vond mezelf altijd "voor lul" staan als ik dan iets deed omdat Kees het had gezegd, en dat Jan dan opmerkte dat wat ik deed juist fout was (terwijl ik het dus van Kees had; fictieve namen overigens.)
    Je deed het dus voor Jan Lul?
     
    Toen ik net begon met trainen kreeg ik van een paar brede trainers uit de gym het advies om voor borst dumbbell flyes te doen, met zwaar gewicht en dan zo diep mogelijk te zakken voor een goede stretch. Zo zou je een brede borst krijgen.

    Top advies, inmiddels heb ik daardoor al 10 jaar schouderpijn door een gescheurde supraspinatus.

    Mijn advies; neem niets voor waar aan, ongeacht hoe breed iemand is.
     
    Toen ik net begon met trainen kreeg ik van een paar brede trainers uit de gym het advies om voor borst dumbbell flyes te doen, met zwaar gewicht en dan zo diep mogelijk te zakken voor een goede stretch. Zo zou je een brede borst krijgen.

    Top advies, inmiddels heb ik daardoor al 10 jaar schouderpijn door een gescheurde supraspinatus.

    Mijn advies; neem niets voor waar aan, ongeacht hoe breed iemand is.
    Verklaard wel je huidige fysiek :trollface:
     
    verklaren - Werkwoord 1. (ov) duidelijk maken ♢ Kan iemand mij de werking van dit apparaat verklaren? 2. (ov) een officieel standpunt uitspreken ♢ Het openbaar ministerie verklaarde nog zeker drie maanden met dat onderzoek bezig te zijn.
     
    Toen ik net begon met trainen kreeg ik van een paar brede trainers uit de gym het advies om voor borst dumbbell flyes te doen, met zwaar gewicht en dan zo diep mogelijk te zakken voor een goede stretch. Zo zou je een brede borst krijgen.

    Top advies, inmiddels heb ik daardoor al 10 jaar schouderpijn door een gescheurde supraspinatus.

    Mijn advies; neem niets voor waar aan, ongeacht hoe breed iemand is.
    Dumbell flyes is echt de grootste poep oefening ooit
    Ach bij mij was er iemand die iedereen vertelde hoe goede bicep oefening bankdrukken wel niet was :dunno:
     
    Maar het verklaart wel wat ja. Sommige oefeningen kan ik al jaren niet pijnvrij doen. Zoals bijvoorbeeld bankdrukken. 60+kg flatbench doet teveel pijn. Bij 100+kg incline bench voel ik echter niks.

    Ik kan meer military pressen dan flatbenchen :roflol:
     
    Dumbell flyes is echt de grootste poep oefening ooit
    Ach bij mij was er iemand die iedereen vertelde hoe goede bicep oefening bankdrukken wel niet was :dunno:
    Dumbbell fly heerlijk

    Maar het verklaart wel wat ja. Sommige oefeningen kan ik al jaren niet pijnvrij doen. Zoals bijvoorbeeld bankdrukken. 60+kg flatbench doet teveel pijn. Bij 100+kg incline bench voel ik echter niks.

    Ik kan meer military pressen dan flatbenchen :roflol:
    Dit heb ik zelf ook. Alleen met flat bench voel ik wat in m’n rechterschouder. Geen enkele andere chest oefening last…
     
    Dumbbell fly heerlijk


    Dit heb ik zelf ook. Alleen met flat bench voel ik wat in m’n rechterschouder. Geen enkele andere chest oefening last…

    Idem. Flat bench geeft ALTIJD schouderpijn links, en als ik de bench op 1e incline stand zet is het gelijk weg.
     
    Back
    Naar boven