MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (42 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Tja nu ik aangenomen ben om mensen te fouilleren/visiteren op schiphol wil ik zijn koffer wel bekijken. Vliegt ie weg zonder gear :D
    Zonder versnellingsbak gaat dat vliegtuig niet ver komen.
     
    Zonder versnellingsbak gaat dat vliegtuig niet ver komen.

    Serieuze vraag
    Heeft een vliegtuig eigenlijk een versnellingsbak of iets wat daar op lijkt? Jij hebt toch verstand van die shit?
     
    Serieuze vraag
    Heeft een vliegtuig eigenlijk een versnellingsbak of iets wat daar op lijkt? Jij hebt toch verstand van die shit?
    Ik heb er geen verstand van, maar hangt van het soort motor af dacht ik.
     
    bouncer verdient juist minder. Hier heb je avondtoeslag, nachttoeslag, zaterdagtoeslag, zondagtoeslag, verschuivingstoeslag
    Die uren zou ik dus al nooit willen werken, toeslag of niet.
     
    Serieuze vraag
    Heeft een vliegtuig eigenlijk een versnellingsbak of iets wat daar op lijkt? Jij hebt toch verstand van die shit?
    Jazeker, wel meerdere. Helikopters en turboprops hebben sowieso een gearbox nodig om het toerental van de uitgaande as van de motoren omlaag te brengen en de over te brengen naar de rotorbladen of propellers, maar ook 'gewone' turbofan vliegtuigen hebben meerdere gearboxes om energie naar alle ander systemen over te brengen (pompen, fuel control unit / engine control unit, generators, en alle andere (mechanische en elektrische) systemen. Uiteindelijk leveren de motoren energie om alles binnen het vliegtuig aan te drijven en ook om te zetten naar elektrische energie).

    Hier zie je links de Gearbox van de T56-A-15LFE Engines (4 per vliegtuig) van de Hercules waar ik voor werk (dit zijn al echt oude beestjes, vlogen al in de Vietnamoorlog):
    1630078845674.png
     
    Hou je meer van kantoor tijden? 09:00-18:00 bijv?
    Ik werk van 07u00 tot gemiddeld 17u00, soms iets vroeger gedaan, vaak later en dat doe ik liever dan de nacht ja.
    Weekendwerk vind ik al helemaal kut.
     
    Ik werk van 07u00 tot gemiddeld 17u00, soms iets vroeger gedaan, vaak later en dat doe ik liever dan de nacht ja.
    Weekendwerk vind ik al helemaal kut.
    Ik vind “kut tijden” juist lekkere tijden om te combineren met gym. Als ik klaar ben met werken om 17:00 of 18:00 is de gym al hartstikke vol. Maar als ik bijvoorbeeld om 07:00 klaar ben of om 12:00 of 00:00 heb ik hele gym voor mezelf
     
    Net zoals dreamy1 zegt, werkte vroeger in ploegdienst, had altijd lege gym en weinig verkeer op de baan.

    nu 9:00 tot 17:15 met weekends(1/2), wat me normaal gezien ongeveer 25min kost, kost me nu 45 min naar huis en nog eens 25 min naar de gym tijdens spitsuren. Kom je al gefrustreerd in de gym aan.
     
    Back
    Naar boven