XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

  • Topic starter Harfst
  • Startdatum
  • Reacties 175K
  • Weergaven 6M
  • Volgers 1.251

Bezoekers in dit topic

Is Finland niet reteduur? :p Maat van mij heeft daar op Erasmus geweest.
Zelf ben ik ook van het reizen, vooral voor het eten eigenlijk :D Vind het echt tof om echt local te gaan eten. Meestal cheap, lekker en op de juiste plaatsen zijn de mensen echt vriendelijk dus buiten de echt toeristische plaatsen om.
Geen stress, heerlijk.
Noorwegen qua drank wel.
 
Is Finland niet reteduur? :p Maat van mij heeft daar op Erasmus geweest.
Zelf ben ik ook van het reizen, vooral voor het eten eigenlijk :D Vind het echt tof om echt local te gaan eten. Meestal cheap, lekker en op de juiste plaatsen zijn de mensen echt vriendelijk dus buiten de echt toeristische plaatsen om.
Geen stress, heerlijk.
Vriend van me is Fins (een ekte) en die heeft daar in het noorden een huisje aan een meer.

Mooi land, prachtige natuur, aardige mensen. Ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Hondje = klaar.
IMG20220527105228.jpg
 
Dat weet ik, het lachen was omdat jij je zonder koks-opleiding aardig lijkt te redden. Soms speel ik weleens met de gedachte, maar misschien ben ik meer geschikt voor contact met gasten.

Ik sprak laatst iemand die vertrokken was naar de West om op een van de eilanden te werken als chef, die maakte wel wat meer uren dan jij, maar was iedere zondag vrij, het restaurant was van een Urker.

Als je dan toch naar een eiland moet...
Koksopleiding is overrated. Maar zonder ervaring denk ik wel een pre. Heb je horeca ervaring?

Ik werk opzich al sinds mijn 16e in de horeca dus voor mij is het ook allemaal niet nieuw meer.

Vergeet alleen niet dat het zwaar werk is. Niet iets om te doen tot je pensioen.
 
Laatst bewerkt:
Noorwegen qua drank wel.

Finland niet anders, bereid je ook maar voor op duur eten en drinken vooral in Helsinki. Stappen is wel echt geniaal daar, en niet normaal wat een vrouwen in die clubs.
 
Koksopleiding is overrated. Maar zonder ervaring denk ik wel een pre. Heb je horeca ervaring?

Ik werk opzich al sinds mijn 16e in de horeca dus voor mij is het ook allemaal niet nieuw meer.

Vergeet alleen niet dat het zwaar werk is. Niet iets om te doen tot je pensioen.
Dat heb ik me altijd al afgevraagd, wat gaan al die koks doen na hun 50ste?
 
Dat heb ik me altijd al afgevraagd, wat gaan al die koks doen na hun 50ste?
De ziektewet in :roflol:.

Nee geen idee. Eigen zaak? Kweet dat velen rugklachten en hernia's hebben van de hele dag werken met een verkeerde houding i.c.m. een ongezonde levensstijl. Ik denk dat krachttraining en vooraal veel core werk wel echt basis is om gezond in de keuken te kunnen blijven werken.

Het probleem is niet het vele lopen, lopen is juist goed. Het probleem is lang op 1 plek staan, in dezelgde houding. Na een tijdje gaat je houding verslappen en ga je meer op 1 been staan, voorovergebogen. Funest voor je rug. Denk dat meer dan de helft van de koks rugproblemen heeft.
 
Koksopleiding is overrated. Maar zonder ervaring denk ik wel een pre. Heb je horeca ervaring?

Ik werk opzich al sinds mijn 16e in de horeca dus voor mij is het ook allemaal niet nieuw meer.

Vergeet alleen niet dat het zwaar werk is. Niet iets om te doen tot je pensioen.
Veel verkeerd staan icm lange dagen is slopend idd.

Ik heb geen horeca ervaring, waarschijnlijk doe ik mezelf wel een groter plezier met een leuke kookcursus oid.
 
De ziektewet in :roflol:.

Nee geen idee. Eigen zaak? Kweet dat velen rugklachten en hernia's hebben van de hele dag werken met een verkeerde houding i.c.m. een ongezonde levensstijl. Ik denk dat krachttraining en vooraal veel core werk wel echt basis is om gezond in de keuken te kunnen blijven werken.

Het probleem is niet het vele lopen, lopen is juist goed. Het probleem is lang op 1 plek staan, in dezelgde houding. Na een tijdje gaat je houding verslappen en ga je meer op 1 been staan, voorovergebogen. Funest voor je rug. Denk dat meer dan de helft van de koks rugproblemen heeft.
Meer dan de helft heeft ook drugs problemen
 
Over drugsproblemen gesproken. Ik loop nu op een markt in Bijlmer. Fucking veel cracky's overal.

Wel lekker eten. Zo ff een rotirol ofneen bara hete kip scoren.
 
Meer dan de helft heeft ook drugs problemen
Het is pas een probleem als je er een probleem van maakt :D Maar heb ook veel in horeca gewerkt (lange weekends) en kreeg vaak pep van mijn baas om door te werken. 40h+ werken zonder al te veel pauzes is dat wel handig :roflol:
Coke kregen we pas als de shift erop zat, meeste mensen kunnen coke niet handelen tijdens het werk of hebben te snel te veel zodat je ze niet meer in de zaal kan sturen :p
 
Het is pas een probleem als je er een probleem van maakt :D Maar heb ook veel in horeca gewerkt (lange weekends) en kreeg vaak pep van mijn baas om door te werken. 40h+ werken zonder al te veel pauzes is dat wel handig :roflol:
Coke kregen we pas als de shift erop zat, meeste mensen kunnen coke niet handelen tijdens het werk of hebben te snel te veel zodat je ze niet meer in de zaal kan sturen :p
Coke op het werk... Moet er niet aan denken. Heb t wel eens een keer gedaan met een collega, we hoefden alleen nog 30 mins de keuken schoon te maken. Waren 2 uur bezig. De hele tijd peukies roken, bier drinken, slap ouwehoeren.


Maar pep van de baas is wel leip man. Geen gezonde werkomgeving :roflol:.
 
Back
Naar boven