AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

  • Topic starter Harfst
  • Startdatum
  • Reacties 175K
  • Weergaven 6M
  • Volgers 1.252

Bezoekers in dit topic

Dit kwam ik tegen tijdens het scrollen, het ego is weer gestreeld 😊

Screenshot_20220801-125008_Facebook.jpg
 
Fuck me sideways. Rij terug van werk (op de motor), kom de snelweg af. Rij 100km/h, steekt er eem fucking witte kat over. Scheelde een halve meter. Sta nu langs de kant van de weg ff een peukie roken. Pfff
 
Laatst bewerkt:
Fuck me sideways. Rij terug van werk, kom de snelweg af. Rij 100km/h, steekt er eem fucking witte kat over. Scheelde een halve meter. Sta nu langs de kant van de weg ff een peukie roken. Pfff
Heb zo eens eentje 5m verder in de struiken gekatapulteerd tegen 90 per uur, was nog terug gedraaid om te kijken of ze oke was maar zag niets =(
Gelukkig niets aan de bumper
 
Fuck me sideways. Rij terug van werk, kom de snelweg af. Rij 100km/h, steekt er eem fucking witte kat over. Scheelde een halve meter. Sta nu langs de kant van de weg ff een peukie roken. Pfff
Moet ik toch effe denken aan een tripje 27 jaar terug ... phantasialand waar een show was.
Witte katze --> zwarte katze --> platze katze :roflol:
 
 
Thanks, beetje klein wel 45m2, maar groot genoeg om nog lekker te kunnen onderhouden. ☺️
Klein is relatief. Ik heb een moestuintje op m'n balkon; 6 potten met pepers, 6 potten met tomaten. ;) paar vierkante meter?
Jelly. Kwil ook een moestuin maar heb geen tijd om er 1 te beheren. Komt nog wel in de toekomst :).

Voor chili's zijn dat op die laatste foto? En welk ras tomaten heb je? Staan die buiten of in een kas? Ik teel zelf nu al een jaar of 6/7 tomaten. Jaar of 5 pepers. In potten op het balkon. En kmoet zeggen dat tomaten heel makkelijk kunnen zijn maar tegelijk ook heel tricky. Afhankelijk van het ras, het weer, de tijd die je kan besteden aan verzorging, je locatie en je kennis en ervaring.

In potten op een balkon op 7 hoog heb je bijv. veel minder last van bepaalde ziektes. Desondanks de eerste jaren als noob alsnog flink last gehad van aardig wat plagen en ziektes.
Bladluis, echte meeldauw, valse meeldauw, neusrot, bladvlekkenziekte en helaas ook de meest nasty one; phytophthora.

Voordeel van het balkon is dat je elk jaar verse grond en steriele potten gebruikt. Schimmels zoals phytophthora blijven dus niet een jaar of langer in je tuintje. Nadeel van potten is dat je elke dag water moet geven in de zomer. Op hele warme dagen 2x.
 
Laatst bewerkt:
Klein is relatief. Ik heb een moestuintje op m'n balkon; 6 potten met pepers, 6 potten met tomaten. ;) paar vierkante meter?
Jelly. Kwil ook een moestuin maar heb geen tijd om er 1 te beheren. Komt nog wel in de toekomst :).

Voor chili's zijn dat op die laatste foto? En welk ras tomaten heb je? Staan die buiten of in een kas? Ik teel zelf nu al een jaar of 6/7 tomaten. Jaar of 5 pepers. In potten op het balkon. En kmoet zeggen dat tomaten heel makkelijk kunnen zijn maar tegelijk ook heel tricky. Afhankelijk van het ras, het weer, de tijd die je kan besteden aan verzorging, je locatie en je kennis en ervaring.

In potten op een balkon op 7 hoog heb je bijv. veel minder last van bepaalde ziektes. Desondanks de eerste jaren als noob alsnog flink last gehad van aardig wat plagen en ziektes.
Bladluis, echte meeldauw, valse meeldauw, neusrot, bladvlekkenziekte en helaas ook de meest nasty one; phytophthora.

Voordeel van het balkon is dat je elk jaar verse grond en steriele potten gebruikt. Schimmels zoals phytophthora blijven dus niet een jaar of langer in je tuintje. Nadeel van potten is dat je elke dag water moet geven in de zomer. Op hele warme dagen 2x.

Ja True, het is groot genoeg voor nu, en als je het een beetje bijhoudt is 2x pw 1,5 uur echt prima om er aan te besteden. Nou ben ik wel een neuroot qua onkruid, dat moet zoveel mogelijk weg haha. Ik heb mensen in mijn omgeving die hebben 200m2, dan moet je of heel veel tijd hebben of makkelijker tegen onkruid kunnen, zeker nu met dat weer groeit het super hard!

Qua pepers weet ik niet wat het is, ik heb de zaadjes van een mede moestuinierder gekregen. Dus ik laat me verrassen. Ook van de tomaten geen idee. Die heb ik weer van mijn moeder haha. Maar volgens mij zijn het 3 verschillende soorten. Ze staan in de kas. Hier op het moestuincomplex is het verplicht om de tomaten overdekt te hebben staan ivm ziektes, dus die staan bij mij in de kas, samen met de pepers en de paprika. Voor volgend jaar wil ik graag een snack-komkommer plant in de kas, die kan je hier ge-ent kopen bij de vereniging. Dat lijkt me wel leuk!

Vwbb die ziektes, ja je zult mij ook niet zo snel aardappel zien kweken ivm ziekten idd. We hebben veel last van beestjes, spinselmot bijvoorbeeld op de appelboom, maar ook heel veel naaktslakken. Daar heb ik van die biervallen voor gemaakt, het helpt wel iets, maar het is vooral bidden dat je plant niet wordt opgevreten.

Je zou voor je pkantbakken nog kunnen kijken naar een irrigatie systeem. Ikzelf hou niet van zoveel plastic in mijn tuin, maar je hebt bijvoorbeeld al tuutjes die je op pet-flessen kunt zetten en in de grond kan steken, ikzelf heb olla's ingegraven, het mooie daarvan is dat de wortels van de planten daar heen groeien. Je hebt ook irrigatie systemen met zonnepanelen en dompelpompen maar dat is misschien wat overdreven 😅
 
Back
Naar boven