XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (6 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • MikieB zei:
    Ah dat haal je hier met 2 man en een kind zo'n beetje. Ken er 2 die samen een kind hebben en in de bijstand zitten en die moeten met z'n 3'en rondkomen van 700 euro. Eigen schuld, zijn te lui om te werken maar om het maar ff aan te geven, bijstand wil je echt niet.
    hangt volledig van je situatie af

    Als je in de bijstand zit moet je je volgens mij ook elke dag bepaald tijdstip melden op het gemeentehuis

    big deal, als je werkt moet je je elke dag 10x vroeger melden op je werk en daar 8 uur blijven:roflol:
     
    Was het maar zo'n feest

    Volgens mij moet dat wel, om het zwart bij beunen te voorkomen.

    ---------- Toegevoegd om 13:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:17 ----------

    ik ben ook nederlands :)

    dacht dat het 70% was en dat het steeds minder werd. maar kan et mis hebben.

    Ligt er aan hoe je burgerlijke status is, maar denk dat je in de war zit met ww uitkering.

    70% is voor een alleenstaande ouder in de bijstand
     
    hangt volledig van je situatie af

    Tuurlijk, als jij zwart vanaf je luie reet 10000 euro per maand kunt maken is de bijstand niet zo erg. Ervan uitgaande dat je niet in de bijstand zit omdat je zo'n talent bent zou ik 10 keer liever me om 8 uur melden in de fabriek en me tot 5 uur helemaal de tyfus werken voor het dubbele loon van een bijstandsuitkering.

    Maar dat maakt mij misschien wel de simpele ziel idd.
     
    Bijstand in NL zuigt hard, dacht dat het voor mij (alleenstaand) 677 per maand is.
    Komt daarbij dat ik moet gaan schoffelen of gaan werken bij een bedrijf waar je niet wilt werken (36-40uur pw) zodat ik recht blijf houden op de bijstand.
     
    Tuurlijk, als jij zwart vanaf je luie reet 10000 euro per maand kunt maken is de bijstand niet zo erg. Ervan uitgaande dat je niet in de bijstand zit omdat je zo'n talent bent zou ik 10 keer liever me om 8 uur melden in de fabriek en me tot 5 uur helemaal de tyfus werken voor het dubbele loon van een bijstandsuitkering.

    Maar dat maakt mij misschien wel de simpele ziel idd.

    stel dat je een ambitieloze twintiger bent die thuis woont en hele dag gewoon wat wil rondlummelen en blowen, dan is bijstand ideaal voor jou :)
     
    In NL is dat thuishangen bij jongeren niet vanzelfsprekend.
    Amsterdam kunnen ze 36 uur per week schoenen poetsen voor de uitkering, hier is het buiten schoffelen of fabriekswerk.

    Daarnaast zijn vorige maand 50% van de bijstands aanvragen geweigerd door de gemeente.
    Het is niet meer zo makkelijk om bijstand te krijgen laat staan simpel te houden.
     
    stel dat je een ambitieloze twintiger bent die thuis woont en hele dag gewoon wat wil rondlummelen en blowen, dan is bijstand ideaal voor jou :)

    Dan krijg je geen bijstand, ervan uitgaande dat je ouders een inkomen hebben ;) Wordt ook nog gekeken naar je medebewoners en dergelijke. Daarbij komt nog dat je vrijwilligerswerk moet doen ( niet vrijwillig dus :P ) a al gauw 32 tot 40 uur per week tot je gewoon werk hebt gevonden.

    Zo'n rozenkleur en maneschijn als je op sommige sites over de bijstand ziet is het niet.
     
    Dan krijg je geen bijstand, ervan uitgaande dat je ouders een inkomen hebben ;) Wordt ook nog gekeken naar je medebewoners en dergelijke. Daarbij komt nog dat je vrijwilligerswerk moet doen ( niet vrijwillig dus :P ) a al gauw 32 tot 40 uur per week tot je gewoon werk hebt gevonden.

    Zo'n rozenkleur en maneschijn als je op sommige sites over de bijstand ziet is het niet.

    is bijstand iets anders dan een uitkering? uitkering krijg je toch vanaf dat je ooit 6 maanden gewerkt hebt oid (en dan ontslagen bent) dacht ik?
     
    stel dat je een ambitieloze twintiger bent die thuis woont en hele dag gewoon wat wil rondlummelen en blowen, dan is bijstand ideaal voor jou :)

    Je komt niet zomaar in aanmerking voor de bijstand, je moet dan een aantal keer solliciteren per maand, anders vervalt je recht op bijstand
     
    is bijstand iets anders dan een uitkering? uitkering krijg je toch vanaf dat je ooit 6 maanden gewerkt hebt oid (en dan ontslagen bent) dacht ik?

    Haha jij bedoelt de WW ( WerklozenWet geloof ik ) Daar krijg je idd 70 % van je laatst verdiende loon als je minimaal 6 maand hebt gewerkt. Per 6 maand bouw je geloof ik 3 maand WW op met een bepaald maximum aantal jaren ( 3 geloof ik ). Bijstand krijg je na de WW, dan ben je gewoon ge****t.

    WW hoef je verder niet veel te doen behalve 4 keer per maand invullen dat je ergens gesolliciteerd hebt bij de instantie die over de uitkeringen gaat.
     
    700-900 euro dacht ik, terwijl een loon bij een gewone fabriek niet (ver) boven de 1300 netto uitkomt.

    Dan kunnen die mensen beter een studentenjob doen want dan vangen ze 2 tientjes per uur.

    Bijstand in NL zuigt hard, dacht dat het voor mij (alleenstaand) 677 per maand is.
    Komt daarbij dat ik moet gaan schoffelen of gaan werken bij een bedrijf waar je niet wilt werken (36-40uur pw) zodat ik recht blijf houden op de bijstand.

    Niks mis met werken voor geld toch? Ik snap dat je gewend was aan dat gratis geld, maar het lijkt me nooit verkeerd om er wat voor te doen.
     
    Dan kunnen die mensen beter een studentenjob doen want dan vangen ze 2 tientjes per uur.



    Niks mis met werken voor geld toch? Ik snap dat je gewend was aan dat gratis geld, maar het lijkt me nooit verkeerd om er wat voor te doen.

    €20,- per uur voor de gemiddelde studentenjob? Ivo heb je weer aan de fles gehangen?
     
    sqYo29Q.png


    [Afbeelding niet meer beschikbaar]

    Hahahaha Jezus wat kansloos weer xD
     
    €20,- per uur voor de gemiddelde studentenjob? Ivo heb je weer aan de fles gehangen?

    Dat heb ik uit het wat verdien jij topic. In belgie verdienen studenten 20 euro met een bijbaantje.
     
    Back
    Naar boven