XXL Nutrition

wat maakt een feest goed, en wat maakt het een flop ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hoe ga je dit financieel regelen btw? Best groot risico dat je neemt hoor ;)
 
Geluid en licht kan je niet op de flyer zetten. Dat is belangrijk, maar daar komen mensen pas achter als ze daadwerkelijk op je feest staan. En als dit echt zo goed is dan is dat mooi, dan komen ze volgende keer weer naar je feest en kan je op lange termijn misschien leuke winsten gaan maken.

Mensen komen op een feest af adhv line-up, toegankelijkheid van locatie, toegangsprijs, etc. Disco feestjes enzo zijn er genoeg in de vaste clubs her en der. Je moet gewoon kiezen voor een genre, dan binnen dat genre een goede line-up regelen (heb je het geld niet voor lijkt me zo), dat alles flink gaan promoten. En dan beetje kijken wat voor toegangsprijs kan vragen.
 
Laatst bewerkt:
lol wtf, niemand gaat 10€ voor een feestje betalen als ze voor dat geld in een top discotheek binnenkunnen.. plus security regelen, mensen die willen tappen, en ik denk niet dat er 1 eigenaar van een zaal een 15 jarige serieus gaat nemen
 
lol wtf, niemand gaat 10€ voor een feestje betalen als ze voor dat geld in een top discotheek binnenkunnen.. plus security regelen, mensen die willen tappen, en ik denk niet dat er 1 eigenaar van een zaal een 15 jarige serieus gaat nemen
Niet in amsterdam, en die verhuurder maakt het niks uit als ze dr geld maar van tevorenklrijgt
 
Dit is echt afhankelijk van de leeftijdsgroep.

In zon grote zaal doen clubmuziek/hardcore/hardstyle het altijd wel goed. Ik zou als basis clubmuziek nemen met af en toe hardstyle.. de mogelijkheid om nummers aan te vragen is ook een + zolang t wel normaal blijft qua muziekkeuze.

Zorg voor goede belichting! Lichtshows bijvoorbeeld.

En.natuurlijk veel drank en genoeg vrouwen!
 
Ik zou gewoon justin bieber party doen genoeg jonge meisjes die zouden komen.
 
Dit is echt afhankelijk van de leeftijdsgroep.

In zon grote zaal doen clubmuziek/hardcore/hardstyle het altijd wel goed. Ik zou als basis clubmuziek nemen met af en toe hardstyle.. de mogelijkheid om nummers aan te vragen is ook een + zolang t wel normaal blijft qua muziekkeuze.

Zorg voor goede belichting! Lichtshows bijvoorbeeld.

En.natuurlijk veel drank en genoeg vrouwen!
ik denk dat het clubmuziek/hardstyle/dubstep wordt maar voornamelijk club en als iedereen een beetje lam is de hardstyle en dubstep.
de zaal is btw [Link niet meer beschikbaar] het ziet er niet echt uit als 700 personen of zie ik dit verkeerd? en dit is incl balkon dus als ik dat balkon gwn afzet scheelt dat weer 150 personen en waarschijnlijk rekenen ze het podium ook mee en daar komt alleen de dj dus dat zal ook weer schelen + de lounge hoek scheelt ook weer. dus ik denk dat er zo wel 300 personen afkunnen
 
af en toe wat schuurmuziek er tussen, of latin achtige shit, daar worden de vrouwtjes gek van.
 
af en toe wat schuurmuziek er tussen, of latin achtige shit, daar worden de vrouwtjes gek van.
ziezo, de kans om chicks te hosselen moet er natuurlijk wel zijn.
 
Dit wordt een flop, vrees ik :roflol:

Wanneer gaat je 'feest' door?
 
veels te veel mensen is kudt
 
nee eerste doel is gwn een goed feest neerzetten. ik ben er zelfs voor bereid verlies te maken. maar als ik winst kan maken is dat natuurlijk mooi meegenomen

en waarom als ik vragen mag?
 
Dit wordt een flop, vrees ik :roflol:

Wanneer gaat je 'feest' door?

als er 300 mensen zoiezo komen. ik denk wel dat het gaat lukken nu. 700 was veels te veel maar dat was nog met balkon met podium, zonder zonder lounge hoek en zonder bar. dus dat is allemaal ruimte die weggaat.nu nog een goed systeem om van te voren kaarten te verkopen en 300 kaarten zien kwijt te raken.
 
Eventueel een voorverkoop doen waar je kaarten al iets goedkoper verkoopt ( kan via een facebook pagina, flyers uitdelen waar de mensen dit kunnen halen etc). 10 euro is een redelijke prijs maar wordt er toch al verwacht dat een bekende dj/groep komt.
Miss een speciale actie houden als 2 redbulls kopen is 1 gratis,danseressen, ... . Je hebt zoizo iets nodig waarvan iedereen zegt, dat is nu de reden waarom we naar dat feestje gaan. Muziek zou ik meer naar het commerciële gaan zoals: taio cruz, LMFAO, jason derulo, ... want dit spreekt toch de grootste doelgroep aan.
Qua infrastructuur zou ik zeker wat staantafeltjes zetten & enkele podiums. Een Vip gedeelte kan eventueel ook of anders een lounge hoek met zetels voor het gewone volk. Heb je al meerdere discotheke bezocht voor inspiratie? ;)

En natuurlijk gratis inkom voor alle Dbb leden :D
 
Laatst bewerkt:
Eventueel een voorverkoop doen waar je kaarten al iets goedkoper verkoopt ( kan via een facebook pagina, flyers uitdelen waar de mensen dit kunnen halen etc). 10 euro is een redelijke prijs maar wordt er toch al verwacht dat een bekende dj/groep komt.
Miss een speciale actie houden als 2 redbulls kopen is 1 gratis,danseressen, ... . Je hebt zoizo iets nodig waarvan iedereen zegt, dat is nu de reden waarom we naar dat feestje gaan. Muziek zou ik meer naar het commerciële gaan zoals: taio cruz, LMFAO, jason derulo, ... want dit spreekt toch de grootste doelgroep aan.
Qua infrastructuur zou ik zeker wat staantafeltjes zetten & enkele podiums. Een Vip gedeelte kan eventueel ook of anders een lounge hoek met zetels voor het gewone volk. Heb je al meerdere discotheke bezocht voor inspiratie? ;)

En natuurlijk gratis inkom voor alle Dbb leden :D
thx hier heb ik veel aan

ik ga ff de som neerzetten
ok huur kost 1750
dikke lasershow kost 750
2 groene lasers vanuit de DJ booth de zaal in
2 groene lasers, in iedere truss hoek 1, gericht op het midden van de vloer ( creeer diepte op die manier icm met de 2 op de dj booth... )
2, 3D lasers in de truss
2, 3 kleuren lasers achter in de truss naar voren schijnend
2 x REVO EXPRESS RGBW effect
2 x Tri Phase LED achter DJ o.i.d
qua geluid heb ik 13 KW RMS aan vermogen kost 600 euro

er moet een bar komen (wat zou een goed salaris zijn voor personeel en hoeveel mensen achter de bar zou ik inhuren?)

danseressen lijkt mij ook wel hard moet ik ff naar kijken.

mijn voorlopige kosten zijn dus 3100 euro (dit is excl btw moet ik dat er nog bij betalen of heeft dit weer een aparte regeling?) dus stel ik kan 500 mensen regelen dan heb ik nog een budget van 1900 euro voor de dansers, lounge hoek, personeel van bar, gardarobe en security (mn moeder kent iemand die in security zit en die dit wel goedkoop wilt doen) . dan moet er nog drank gekocht worden en ijs maar dat kost niks en wordt wss nog winst mee gemaakt.

is er niet toevallig een e tickets kan laten maken naast timoco? (is bezig met verbouwing website)
 
thx hier heb ik veel aan

ik ga ff de som neerzetten
ok huur kost 1750
dikke lasershow kost 750
2 groene lasers vanuit de DJ booth de zaal in
2 groene lasers, in iedere truss hoek 1, gericht op het midden van de vloer ( creeer diepte op die manier icm met de 2 op de dj booth... )
2, 3D lasers in de truss
2, 3 kleuren lasers achter in de truss naar voren schijnend
2 x REVO EXPRESS RGBW effect
2 x Tri Phase LED achter DJ o.i.d
qua geluid heb ik 13 KW RMS aan vermogen kost 600 euro

er moet een bar komen (wat zou een goed salaris zijn voor personeel en hoeveel mensen achter de bar zou ik inhuren?)

danseressen lijkt mij ook wel hard moet ik ff naar kijken.

mijn voorlopige kosten zijn dus 3100 euro (dit is excl btw moet ik dat er nog bij betalen of heeft dit weer een aparte regeling?) dus stel ik kan 500 mensen regelen dan heb ik nog een budget van 1900 euro voor de dansers, lounge hoek, personeel van bar, gardarobe en security (mn moeder kent iemand die in security zit en die dit wel goedkoop wilt doen) . dan moet er nog drank gekocht worden en ijs maar dat kost niks en wordt wss nog winst mee gemaakt.

is er niet toevallig een e tickets kan laten maken naast timoco? (is bezig met verbouwing website)

Mij moet je echt niet vragen hoe dit allemaal te regelen, ik spreek gewoon uit ervaring als feestganger. Ik woon overigs in België, dus nl sites ben ik niet bekend mee. Ik zie trouwens dat je leeftijd 15j is, is dit je echte leeftijd? Zo ja en je wilt toch 100% iets organiseren zoek dan in je vriendenkring of via via iemand die bereid is met je samen te werken.

Waarom wil je eigelijk zo graag een feest organiseren? Je moet beseffen dat dit niet op 1,2,3 gepland is & als het een flop wordt, het je een dik pak geld kan kosten.
 
Slecht: te druk/niet druk genoeg/te weinig wijven/muziek te luid/muziek te zacht/ontbreken van lichtshow/lange fille voor drank/te weinig keuze voor drank

Goed: Ontbreken van al het vorige/Goede fit tussen te verwachten muziek en gespeelde muziek

---------- Post toegevoegd Sun 21 Aug 2011 om 00:59 ----------

O en, nu heb ik topic gelezen: vergeet het gewoon OP. Met nul ervaring een feest organiseren is bound to fail. Feest van 700 man vraagt ook enorm veel personeel. (ik zou zeggen minstens 40 man)

Als je er toch nog mee doorgaat, nog laatste tips: regel hamburgerkraam voor buiten. Ga goedkoop personeel hosselen bij jeugdbewegingen, die zijn toch gewoon op schijtfuiven te werken. Nog beter zou zijn u linken aan een jeugdbeweging, want naar een schijtfuif van een organisator waar niemand van gehoord heeft komt niet veel volk op af.
 
Laatst bewerkt:
Ik waardeer je enthousiasme maar dit gaat sowieso falen. Je hebt 0 maar dan ook 0 ervaring.

Ken aardig wat mensen die feesten organiseren, maar die pakken het vele malen beter aan. Naast het feit dat ze al tientallen succesvolle concepten hebben bedacht.

Ik heb geen enkele debiel gezien, die vanuit het niets zoiets gaat opzetten. Laat staan zo'n groot feest in hun eentje organiseren, ze werken minimaal met 4 a 5 man. Buiten promotors, beveiliging, bar en dergelijke.

Tip: Meld je aan bij een crew bij jouw in de buurt om daar als promotor te werken, zo leer je alles vanaf het begin. Als je het dan nog leuk vind, zal je vanzelf wel meer mogen doen.

Tip2: Wil je ondanks je idiote eigenwijsheid toch gaan beginnen, begin klein! Huur een cafe af of iets dergelijks en test daar je concept. Zelf paar keer meegeholpen vanaf het begin, en van eenmalig 100 man is het nu 4x per jaar 300 man.
 
ok **** die shit, had toch al een idee dat het ging falen. kheb geen starterskapitaal, geen bekendheid, niks. ik dacht ik trommel al mn kennissen op en zeg dat ze zoveel mogelijk vrienden moeten meenemen maar dat gaat gwn niet lukken. ik ga wel klein beginnen hartelijk bedankt nog voor alle tips. ga ik gebruiken als ik ooit zo ver kom :p\

deze kan dicht
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven