Fitness Seller

wat mis ik door niet te deadliften?

Bezoekers in dit topic

Vinyard

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
1
Bij het doen van deadlifts kreeg ik van begin af aan het gevoel dat het voor mijn (dus dit geldt lang niet voor iedereen) lijf niet goed was.
Andere gasten hebben m'n techniek wel bijgeschaafd, maar ik hield rugklachten, elleboog die ging kraken.
Ik doe dus geen deadlifts, loop ik nou met bepaalde spiergroepen totaal achter bij de rest van mijn lichaam?
Wat kan ik ter vervanging doen?

Back extensions (machine of een bent over bankje)

Er is geen goede vervanger voor de deadlift.

Oefen met een lege stang totdat je techniek perfect is. :thumbs:

Tis een zeer complete oefening idd en een stomme oefening als back extensions komt niet in de buurt vh effect van deadlifts.
Persoonlijk vind ik deadlifts de koning van de grote 3

en de lekkerste oefening ter wereld :D

Als hij niet goed aan voelt na een poos, en ook als heb je goed geprobeerd dan moet je er gewoon mee kappen.
Wel naar je eigen lichaam blijven luisteren

Het kan zijn dat je eff de techniek onder de knie moet hebben,
als het blijft aan houden gewoon niet gaan doen.

Het is niet zo als je de deadlift niet doet dat je dan geen brede rug krijgt.
Gewoon andere oefeningen zoeken

JOpie

ik durf em niet zwaarder te doen dan 110 kg, ik kan wel zwaarder maar ben bang dat ik blessures krijg....

Moen zei:
Tis een zeer complete oefening idd en een stomme oefening als back extensions komt niet in de buurt vh effect van deadlifts.
Persoonlijk vind ik deadlifts de koning van de grote 3

:thumb:

heeeeerrrllijk

en idd, geen vervanger voor. goed oefenen en niet te zwaar gaan in t begin. rustig opbouwen

id is geen vervanger voor, je wordt er vooral WIJD van!!!

Deadlifts is the number one!!

ok, ik ben overtuigt, vanavond deadliften ;) hehe

Jay Impel zei:
ok, ik ben overtuigt, vanavond deadliften ;) hehe

Op zaterdagavond :eek:
Ik wou dat mijn sportschool dan nog open was, op zaterdag en zondag gaat hij bij ons om 12:00 dicht.

Laatst bewerkt:
Maar om ff on-topic te blijven. Tsja, ik zou het zo nu en dan toch gewoon blijven proberen, het is een kwestie van gewenning. Gewoon extreem licht beginnen en dan komt dat gewicht er zelf wel aan.

Als het echt niet wil, zou je bijv. T-bar rows en andere uitstekende oefeningen kunnen gaan doen. Best mogelijk dat als je over een half jaar een stuk sterker bent in je rug vanwege al deze training het opeens wel lukt. Mijn eerste paar keer deadliften waren ook niet bepaald een succes te noemen.

Op zich zou je lichaam gewoon wel in staat moeten zijn de oefening goed uit te voeren, zonder er last van te krijgen.

En dat te bedenken dat ik deze oefening nooit doe eigenlijk.

Maar zo te zien wordt dit als een hele belangrijke gezien, ok ik ga zorgen dat ik hem onder de knie ga krijgen :D

Hoe kun je er nu wijd van worden, is het geen oefening voor de onderrug?

Deadlift is net zoals bijv. Squat een oefening die meerdere spiergroepen aanspreekt. Dus ook bovenkant rug, maar zelfs ook de buikspieren, benen en onderarmen.

Big Steve zei:
Op zaterdagavond :eek:
Ik wou dat mijn sportschool dan nog open was, op zaterdag en zondag gaat hij bij ons om 12:00 dicht.

ja, ik dacht ff dat het vrijdag was :P hehe

zaterdag zijn ze tot 17:00 bij ons, en zondag tot 21:00

Nou mannen, er is dan een site waar ik een filmpje kan zien van een goede deadlift?
Kijk als ik echt wijd wil worden en dit is de truc, dan oefen ik net zo lang tot ik hem heb. Opgeven is natuurlijk niets voor een weightlifter.

eduardjanssen zei:
Hoe kun je er nu wijd van worden, is het geen oefening voor de onderrug?
Compound oefening, meerdere spieren werken samen om tot een beweging te komen.
Je traint er bijna heel je lichaam mee. Wat ook anabole effecten heeft op alle spiergroepen.

Back
Naar boven