AndroidHealthClinic

Wat moet ik doen ?

Bezoekers in dit topic

RMCAFCA

Novice
Lid geworden
26 jan 2014
Berichten
28
Waardering
1
Lengte
1m85
Vetpercentage
21%
Hallo allemaal,

Ik zit momenteel even met iets waarvan ik nou niet weet of dat het op te lossen is met alleen krachttraining of dat ik echt een redelijk gedeelte van mijn workout moet inplannen voor cardio.

Het is namelijk zo dat ik sinds 2 maanden weer echt fanatiek 4 a 5 x per week naar de sportschool ga en momenteel puur bezig ben met kracht training. Ik heb altijd mijn hele leven al last gehad van zo'n buikje, ben totaal niet dik of dik geweest alleen dat buikje blijft maar aanwezig. Ik verwacht zeker niet dat het inmiddels na 2 maanden al zou zijn opgelost maar het is ook meer dat ik niet weet of dat ik nu juist veel moet cardioën of het ook kan wegwerken met krachttraining.

Ik ben 20 jaar 185 cm lang, weeg 79 kilo en heb een vetpercentage van 15%. Ik hoef niet perse meteen sixpack of alles te hebben want daar komt veel meer bij kijken maar het zou mooi zijn om gewoon eens een platte buik te hebben. Vind om eerlijk te zijn 79 kilo een mooi gewicht aangezien ik heel lang rond de 73 kilo heb gezeten en ook toen had ik dat buikje.

Dus mijn vraag dan uiteindelijk is.. Wat moet/kan ik doen om dat buikje weg te werken, moet ik daarvoor afvallen in gewicht of is het gewicht gewoon prima en kan het ook worden opgelost door meer spieren op te bouwen?
 
Een buikje beste sportvriend impliceert overtollig vet.. heel simpel. Duss.. Je zal dus moeten zakken in bf%,, Hoe doe je dat? Door je calorie inname te beperken.. Ga rond de 400 kcal onder je onderhoud zitten en zorg dat je macroverdeling goed is, oftewel je eiwit/vet/carbs..

Blijf lekker KT doen zoals je doet. Wanneer je minder eet dan je verbrand icm je KT en discipline komt t resultaat vanzelf.
 
Houd er rekening mee dat je tijdens dit zogeheten cutten minder goed zult herstellen en waarschijnlijk geen of nauwlijks progressie zult maken qua kracht. Daarvoor is immers een calorie overschot nodig.
 
Houd er rekening mee dat je tijdens dit zogeheten cutten minder goed zult herstellen en waarschijnlijk geen of nauwlijks progressie zult maken qua kracht. Daarvoor is immers een calorie overschot nodig.
Hij is nog redelijk nieuw in de sportschool, dus zelfs als die gaat afvallen, kan hij gewoon vooruitgang in zijn kracht blijven merken. En sinds wanneer is er een calorie overschot nodig om progressie te merken qua KRACHT???
 
Hij is nog redelijk nieuw in de sportschool, dus zelfs als die gaat afvallen, kan hij gewoon vooruitgang in zijn kracht blijven merken. En sinds wanneer is er een calorie overschot nodig om progressie te merken qua KRACHT???
Tuurlijk, je kunt sterker worden zonder massa aan te zetten doordat je techniek verbeterd en je zenuwstelsel efficiënter wordt, maar dat was allemaal potentiële kracht die je al kon produceren, je moest het alleen aanleren. Je bent niet 'echt' sterker geworden, gewoon vaardiger en efficiënter. Ik probeer hem er op te wijzen dat je tijdens een cut geen enorme groei moet verwachten. Als hij nieuw is zal hij vanzelf wel merken dat hij in het begin vooruit gaat, maar als hij daarna vastloopt en niet snapt waarom lijkt het mij handig dat hij van tevoren weet dat het er aan komt en dus niet op het moment zelf gaat tweaken met zijn schema omdat hij denkt dat er iets fout zit.

Had misschien beter verwoord kunnen worden, maar verlicht mij eens over hoe ik allemaal krachtgains kan maken in mijn cut? Dan hoef ik nooit meer te bulken ;)
 
Had misschien beter verwoord kunnen worden, maar verlicht mij eens over hoe ik allemaal krachtgains kan maken in mijn cut? Dan hoef ik nooit meer te bulken ;)

Nou bijvoorbeeld door een beginner te zijn. Maar ook getrainde mensen kunnen tijdens hun cut nog krachtgains maken, alleen is dit een stuk moeilijker/minder voorkomend.
 
In je vorige post breng je het alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat dit gebeurt, ik ben zelf ook wel eena in gewicht omhoog gegaan tijdens een cut omdat ik mijn techniek verbeterde, maar uiteindelijk ben je altijd beperkt tot je beschikbare motor units in de spieren , en die zullen alleen toenemen in een kcal overschot.
 
In je vorige post breng je het alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat dit gebeurt, ik ben zelf ook wel eena in gewicht omhoog gegaan tijdens een cut omdat ik mijn techniek verbeterde, maar uiteindelijk ben je altijd beperkt tot je beschikbare motor units in de spieren , en die zullen alleen toenemen in een kcal overschot.
In geen van mijn posts breng ik het alsof het de normaalste zaak, dus weet ook niet precies waar je dit vandaan haalt. Maar ik denk dat ik dit gesprek ga stoppen, omdat het niet meer nuttig is voor de vraag van OP en ik geen zin heb om te gaan discussiëren over niks ;)
 
En sinds wanneer is er een calorie overschot nodig om progressie te merken qua KRACHT???
Dit bedoelde ik.
Ik probeer geen ruzie te maken, ik ben alleen benieuwd waarom jij dit zo ziet, een goede discussie kan ons allemaal wat leren toch :) Mijn idee is dat kracht en massa intrensiek verbonden zijn wanneer je techniek perfect is, en jij hebt daar een ander idee over, ik ben benieuwd aan welk mechanisme jij denkt want daar leer ik ook weer van.
 
Back
Naar boven