AndroidHealthClinic

Wat moet ik doen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

SindaCate

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 feb 2011
Berichten
326
Waardering
18
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
13%
Voor het eerst in quad geïnjecteerd.

Nu na 4 dagen.

boven been en knie vol met vocht.

Huid erom staat gespannen, is heel gevoelig.

Is dit normaal lijkt me niet ?

Hulp, advies is welkom ik ben ten einde raad
 

Bijlagen

  • IMG_20211108_215848.jpg
    IMG_20211108_215848.jpg
    95,7 KB · Weergaven: 146
Ik kan me been niet eens aanspannen.
Ben er meer mee geholpen met wat ik moet doen in zo een situatie en die spot heb ik miss niet goed aangeduid maar ik heb iemand dat laten doen en dat opzicht niet verkeerd gegaan.
Maar oke ervan uitgaande ik heb verkeerd geprikt wat zijn dan handelingen om het te verminderen?
 
Laatst bewerkt:
Duidelijke taal wat kunnen ze hier aan doen of wat gaan ze doen enig idee ?
 
-
 
Laatst bewerkt:
I’m no expert, maar op YouTube zijn heel veel filmpjes te vinden van echt zorg personeel die je vertellen waar en hoe veilig intramusculair te injecteren.(doctoren en verplegers) Voor betreft benen zie ik ze dat altijd in het bovenbeen doen, ongeveer twee handbreedtes van de knie vandaan. Correct me if wrong.

Daarnaast bij lichamelijk ongemak of twijfel van schade, altijd een arts consulteren. Desnoods anoniem, daar zijn volgens mij wel mogelijkheden voor.

Ik heb een lange tijd innohep moeten injecteren, een anti stollingsmiddel, en soms had ik na injectie ook zo een bult zitten. Maar dat was subcutaan en vaak het injectie middel zelf wat de bult veroorzaakte. Dat was dan enkele dagen een pijnlijke plek en trok weer weg.

Dit is slecht een aanname, maar heb je niet misschien per ongeluk subcutaan geïnjecteerd?

Ik zie in je andere topic veel meer klachten waaronder al meerdere dagen flinke pijn. In dat geval: zet je erover heen en pleeg dat belletje met je huisarts. Zij zitten daar om je te helpen, niet om je een kut tijd te bezorgen. Meerdere dagen pijn is voor mij altijd een indicatie om te bellen. Ongeacht de reden achter die pijn.
 
Laatst bewerkt:
Heb dit ook gehad maar mijn knie was net zo dik als mijn bovenbenen elke x wanneer ik quads prikte (rechter quad, linkerquad nagenoeg geen last.) Ging na een week weer weg bij mij, kon er helemaal niet meer op lopen. Ook de reden waarom ik quads niet meer pak.
Ja ik hoop dat het bij mij ook weer bij trekt vannacht geslapen met 2 kussens onder me been zodat vocht niet ook in me scheenbeen ging zitten. Het voelt vandaag is beter aan.
Maar de pijn waar je het over heb dat ervaar ik dus net zo hopen dat het bij mij ook vanzelf weg trekt
 
Voor het eerst in quad geïnjecteerd.

Nu na 4 dagen.

boven been en knie vol met vocht.

Huid erom staat gespannen, is heel gevoelig.

Is dit normaal lijkt me niet ?

Hulp, advies is welkom ik ben ten einde raad
Waar in je quad en hoe heb je geïnjecteerd en met welke naald?
Ik wilde eerst quads gaan pinnen maar ga maar gewoon lekker glutes doen gezien je al de zoveelste ben die ik nu zie met problemen met quad pinnen
 
Waar in je quad en hoe heb je geïnjecteerd en met welke naald?
Ik wilde eerst quads gaan pinnen maar ga maar gewoon lekker glutes doen gezien je al de zoveelste ben die ik nu zie met problemen met quad pinnen
Blauwe naald op de foto waar de witte ronding zit daar ongeveer geprikt
 
Goed ingelezen.
Ik heb iemand laten prikken. Mannen het is wel goed geprikt zet anders is een stip waar ik volgens jou had moeten prikken ?
Of wou je zeggen dat de naald de verkeerde is want antwoorden als deze mooi dat er een reactie staat maar als ik er nu iets aan heb.

Zeg dan op ze minst wat je vind dat er fout gaat
 
Ik heb iemand laten prikken. Mannen het is wel goed geprikt zet anders is een stip waar ik volgens jou had moeten prikken ?
Of wou je zeggen dat de naald de verkeerde is want antwoorden als deze mooi dat er een reactie staat maar als ik er nu iets aan heb.

Zeg dan op ze minst wat je vind dat er fout gaat
06x25 (blauw) zal meestal niet diep genoeg gaan in quad althans, tenzij je echt lean bent 06x30(ook blauw) wel als je 'm er volledig in steekt. niet diep genoeg of te snel eruit trekken = kans dat er olie vlak onder de huid blijft zitten en dat kan zwelling veroorzaken. Maar dat zijn allemaal speculaties :D
 
06x25 (blauw) zal meestal niet diep genoeg gaan in quad althans, tenzij je echt lean bent 06x30(ook blauw) wel als je 'm er volledig in steekt. niet diep genoeg of te snel eruit trekken = kans dat er olie vlak onder de huid blijft zitten en dat kan zwelling veroorzaken. Maar dat zijn allemaal speculaties :D
06x25 is wel prima voor glutes toch? Anders moet ik ff andere naalden halen 😂
 
06x25 is wel prima voor glutes toch? Anders moet ik ff andere naalden halen 😂
glutes te doen, quads ook wel als je niet te vet bent :p

edit: net een foto van je benen gezien, 06x25 zal wel lukken tenzij je onder dat broekje een boterkontje hebt zitten.
 
Pak wat ibuprofen. Als het na 2 a 3 dagen nog niet wegtrekt naar huisarts. 1e keer in quads was bij mij ook een drama kon niet lopen. Zet nu probleemloos een quad injectie.

Maargoed het kunnen verschillende oorzaken zijn:

Niet goed geprikt.
Niet steriel geprikt.
Je gear niet steriel.
Je olie onder de huid en niet in de spier.
Onsteking in je spier.

Ga er van uit omdat het je 1e quad injectie is je spier hier aan moet wennen en een lichte onsteking heeft opgelopen. Neem sochtends en savonds een ibuprofen en waarschijnlijk trekt het met een dag of 2 weg

Greetz
 
Geen voorzorgsmaatregelen in huis en weet niet wat te doen bij mogelijke ontsteking oid. Goed ingelezen en verstandige keuze om te kuren. Hoop dat je trt doet want met die benen ben je er anders iets te vroeg bij
 
Back
Naar boven