AndroidHealthClinic

wat moet ik hier nou mee?

Bezoekers in dit topic

Peppino

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
18 feb 2005
Berichten
1.175
Waardering
0
Ik was vandaag gaan trainen in een andere gym aangezien mn eigen gym een paar weekies dicht is.

dus ik praatje maken met die instructeur en vroeg m of ie eens een schema wil opzetten. Het volgende kwam eruit:

2x 30 situps
3x 10 BP
3x 10 lat mach
3x 10 neck press
3x 10 cable pushdown
3x 10 cable curl

ik stond echt met open ogen te kijken :| en hij maar volhouden dat dit het beste is... want dan kun je de gewichten zwaarder pakken.. als je meerdere oefeningen per spiergroep doet kun je het minder zwaar doen en is het dus slechter.

normaal gesproken train ik Biceps/borst, Triceps/rug, schouders/benen.

welke methode is nou het beste? hoewel ik t eigenlijk wel kan raden :D
 
Peppino zei:
Ik was vandaag gaan trainen in een andere gym aangezien mn eigen gym een paar weekies dicht is.

dus ik praatje maken met die instructeur en vroeg m of ie eens een schema wil opzetten. Het volgende kwam eruit:

2x 30 situps
3x 10 BP
3x 10 lat mach
3x 10 neck press
3x 10 cable pushdown
3x 10 cable curl

ik stond echt met open ogen te kijken :| en hij maar volhouden dat dit het beste is... want dan kun je de gewichten zwaarder pakken.. als je meerdere oefeningen per spiergroep doet kun je het minder zwaar doen en is het dus slechter.

normaal gesproken train ik Biceps/borst, Triceps/rug, schouders/benen.

welke methode is nou het beste? hoewel ik t eigenlijk wel kan raden :D

Die instructeur natuurlijk, hij heeft diploma's Peppino, jij niet.
Gewoon goed luisteren als hij iets uitlegd en dan precies doen wat hij zegt.
:rolleyes:
 
nofear train! zei:
Die instructeur natuurlijk, hij heeft diploma's Peppino, jij niet.
Gewoon goed luisteren als hij iets uitlegd en dan precies doen wat hij zegt.
:rolleyes:

dus splitschema is bullshit volgens jou :eek:

alle spiergroepen van je bovenlichaam in 1 training lijkt met nogal raar...vooral als het maar 1 oefening is...
 
Allebei de schematjes zijn 3 keer niks..
 
Peppino zei:
dus splitschema is bullshit volgens jou :eek:

alle spiergroepen van je bovenlichaam in 1 training lijkt met nogal raar...vooral als het maar 1 oefening is...


dit------> :rolleyes:
geeft aan dat het niet serieus bedoeld is chef!!!
natuurlijk is dat een bull schema van die nep sportman, maar dat snap je toch zelf ook wel :cool:
 
Brutez zei:
Allebei de schematjes zijn 3 keer niks..


en hoe moet het dan wel volgens jou?
 
Peppino zei:
en hoe moet het dan wel volgens jou?

Om te beginnen kun je volgens mij beter eerst een grote groep trainen en daarna een kleine. Dus bijv rug triceps inplaats van triceps rug..
 
Brutez zei:
Om te beginnen kun je volgens mij beter eerst een grote groep trainen en daarna een kleine. Dus bijv rug triceps inplaats van triceps rug..

doe ik ook.... mijn excuses als ik het scheef neerzet hier :D ik neem altijd eerst de grote spiergroep.
 
dus splitschema is bullshit volgens jou
Ik denk dat hij maar een grapje maakt.... hij bedoelde het cynisch...

Maar het schema zou kunnen werken. Ik zeg niet dat het beter is, maar als afwisseling zou je het wel eens kunnen doen. Maar wat ik niet helemaal begrijp: als jij toch weet wat je moet doen, waarom vraag je dan een schema aan zo een instructeur?

Gr,
Saint
 
saint zei:
Ik denk dat hij maar een grapje maakt.... hij bedoelde het cynisch...

Maar het schema zou kunnen werken. Ik zeg niet dat het beter is, maar als afwisseling zou je het wel eens kunnen doen. Maar wat ik niet helemaal begrijp: als jij toch weet wat je moet doen, waarom vraag je dan een schema aan zo een instructeur?

Gr,
Saint

om eens te kijken wat hij ervan vindt... er leiden meerdere wegen naar rome... maar dit leek me toch wel een raar schema... daarom dat ik om jullie feedback vraag.
 
Ik kom (bijna) nooit in een sportschool, maar het valt me op dat die insructeurs er vaak werkelijk geen zak van snappen.
 
Peppino zei:
om eens te kijken wat hij ervan vindt... er leiden meerdere wegen naar rome... maar dit leek me toch wel een raar schema... daarom dat ik om jullie feedback vraag.

Oke duidelijk. Het is inderdaad een vreemd schema. Maar ik zou het niet direct tot zinloos verklaren. Ik zou zelf ook een splitschema aanraden, maar ik heb wel eens een soortgelijk schema gedaan. Gewoon om te kijken hoe het voelde.
 
zoals hij het in zn hoofd heeft train je elke spiergroep dus 2x per week met 2 oefeningen per week... is dit niet wat weinig?

normaal gesproken doe ik 4 oefeningen per grote spiergroep en 6 tot 8 sets voor de kleinere. dan heb je ook het gevoel dat je gewerkt hebt.
 
practice what you preach, ik zou alleen wat van die knakker aannemen als ie zelf een grote bber is
 
een dergelijk schemaatje zou voor een newbe misschien werken de eerste paar maanden...maar de winsten houden al gauw op...Gewoon veel lezen op dit fiorum Bro..iedereen reageert weer anders op een bepaalde manier van trainen...niet elke lichaam is het zelfde, en vereist dus een individuele aanpak
 
RobertHosper zei:
een dergelijk schemaatje zou voor een newbe misschien werken de eerste paar maanden...maar de winsten houden al gauw op...Gewoon veel lezen op dit fiorum Bro..iedereen reageert weer anders op een bepaalde manier van trainen...niet elke lichaam is het zelfde, en vereist dus een individuele aanpak

ik ben al een paar maanden bezig... dus ik denk niet dat ik er nog veel op zal reageren.

ikzelf vind het splitschema beter aanvoelen... natuurlijk moet er gevarieerd worden maar dit leek me iets teveel van het goeie :p
 
Ervan uitgaande dat je een beginner bent, vind ik dit splitschema eigenlijk helemaal zo slecht nog niet, onder voorwaarde dat het wel maar voor een korte periode wordt aangehouden.
 
Centaur zei:
Ervan uitgaande dat je een beginner bent, vind ik dit splitschema eigenlijk helemaal zo slecht nog niet, onder voorwaarde dat het wel maar voor een korte periode wordt aangehouden.


ik zit er maar tot 1 augustus.... misschien toch maar eens proberen hoewel ik er niet kapot van ben...
 
Peppino zei:
ik zit er maar tot 1 augustus.... misschien toch maar eens proberen hoewel ik er niet kapot van ben...
Met de juiste gewichten zou je hier toch wel enige resultaat mee moeten boeken, tenslotte is het ook een verandering van schema, wat meestal positief uitpakt.
 
Back
Naar boven