Fitness Seller

wat moet ik hier nou mee? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Centaur zei:
Met de juiste gewichten zou je hier toch wel enige resultaat mee moeten boeken, tenslotte is het ook een verandering van schema, wat meestal positief uitpakt.

is 1 oefening per spiergroep dan wel genoeg?
 
Zelfs geen benen in zijn schema!!!!!
 
Peppino zei:
dus splitschema is bullshit volgens jou :eek:

alle spiergroepen van je bovenlichaam in 1 training lijkt met nogal raar...vooral als het maar 1 oefening is...

Hans Kroon, stond een keer op Ergogenics, heeft ook zo'n manier van trainen.
 
Het feit dat je je schema's nog door een ander laat maken vertelt mij dat je een beginner bent. Voor een beginner is het een prima schema.
 
Fitness instructeurs zijn leuk om boven op de legpress of calvemachine te zetten voor wat extra gewicht...
 
Dani zei:
Het feit dat je je schema's nog door een ander laat maken vertelt mij dat je een beginner bent. Voor een beginner is het een prima schema.

inderdaad.. zo kunnen al je spieren even snel wennen zonder direct 6weken spierpijn te hebben... om zo vervolgens over te gaan naar een hardcore splitshema...
 
eddycaminos zei:
inderdaad.. zo kunnen al je spieren even snel wennen zonder direct 6weken spierpijn te hebben... om zo vervolgens over te gaan naar een hardcore splitshema...

eeh... ben al 5 maanden bezig :p dus daar hoef ik het niet voor te doen...

ik was eens benieuwd wat die instructeur te vertellen had... ik ga dit maar eens doen voor de afwisseling in de 3 weken dat ik daar zit.

vanavond iig benen doen :D
 
Peppino zei:
eeh... ben al 5 maanden bezig :p dus daar hoef ik het niet voor te doen...

ik was eens benieuwd wat die instructeur te vertellen had... ik ga dit maar eens doen voor de afwisseling in de 3 weken dat ik daar zit.

vanavond iig benen doen :D

ik bedoel dus ook net als dani... dat dit shema goed is voor beginners ... als je al 5maanden traint ben je dit dus duidelijk niet meer :p

maar ik zie regelmatig instructeurs die niet weten waar ze mee bezig zijn... af en toe heb ik echt de neiging om naar zo'n mongool te lopen en te schreeuwen: WAAR BEN JE MEE BEZIG...IDIOOT... EN NU ERUIT!!

maar dan denk ik gewoon .... och chill :cool: :D
 
KaLe zei:
Fitness instructeurs zijn leuk om boven op de legpress of calvemachine te zetten voor wat extra gewicht...


Hahaha :D

Ik snap het trouwens niet hoor dat ze zo weinig er vanaf weten....die opleidingen moeten dan gewoon heel erg slecht zijn en niet up to date.
 
Gekke Gijs zei:
Hahaha :D

Ik snap het trouwens niet hoor dat ze zo weinig er vanaf weten....die opleidingen moeten dan gewoon heel erg slecht zijn en niet up to date.

ik snap het zelf ook niet aangezien hij niet de kleinste is...
 
Ik zal het je dan maar even uitleggen. De opleidingen zijn niet 'heel erg slecht' maar erg breedt georienteerd en vooral gericht op het gemiddeld publiek. En jongens, wij, zijn GEEN gemiddeld sportschoolpubliek. Kan je je voorstellen dat een instructeur een huisvrouwtje een hardcore splitschema geeft?!

Nee dus. Ik doe zelf cios en in geen enkele les daar wordt aandacht besteed aan bodybuilding, en ook het keuzevak fitness is gericht op mensen die naar een sportschool komen voor FITNESS. Zoals hier ook zo vaak gezegd rekenen wij bodybuilding niet als fitness.. we voelen onszelf dan zelfs beledigd. Of niet soms?

Zeur dan ook niet als een FITNESS-instructeur niet veel van bodybuilding afweet. Ik ben voor stage ook fitness-instructeur en verdiep me toevallig ook nog in bodybuilding, daarom kan ik mensen wat verder helpen met krachttraining. Maar andere jongens die bij ons stage lopen weten er ook echt geen klote van af. Waar moeten ze het in godsnaam leren dan?!

Ik hoop dat het eeuwige gezeik op fitness instructeurs een keer kan ophouden want jullie moeten dat soort jongens niet vergelijken met jezelf qua kennis en al het andere.
 
Giuliano zei:
Ik zal het je dan maar even uitleggen. De opleidingen zijn niet 'heel erg slecht' maar erg breedt georienteerd en vooral gericht op het gemiddeld publiek. En jongens, wij, zijn GEEN gemiddeld sportschoolpubliek. Kan je je voorstellen dat een instructeur een huisvrouwtje een hardcore splitschema geeft?!

Nee dus. Ik doe zelf cios en in geen enkele les daar wordt aandacht besteed aan bodybuilding, en ook het keuzevak fitness is gericht op mensen die naar een sportschool komen voor FITNESS. Zoals hier ook zo vaak gezegd rekenen wij bodybuilding niet als fitness.. we voelen onszelf dan zelfs beledigd. Of niet soms?

Zeur dan ook niet als een FITNESS-instructeur niet veel van bodybuilding afweet. Ik ben voor stage ook fitness-instructeur en verdiep me toevallig ook nog in bodybuilding, daarom kan ik mensen wat verder helpen met krachttraining. Maar andere jongens die bij ons stage lopen weten er ook echt geen klote van af. Waar moeten ze het in godsnaam leren dan?!

Ik hoop dat het eeuwige gezeik op fitness instructeurs een keer kan ophouden want jullie moeten dat soort jongens niet vergelijken met jezelf qua kennis en al het andere.


Keuzevak DBB.com surfen? lijkt me wel wat studiepunten waard
 
Ja zo doe ik het inderdaad. Maar niet iedereen is zo erg geinteresseerd in BB. Ik denk dat je je snel vergist in de kennis die nodig is om iemand van goed advies te voorzien. Je moet maar net goed inschatten op welk niveau die persoon zit. Welke kennis die zelf al heeft en wat ie dus van je wil. Daarnaast zijn er natuurlijk heel veel verschillende opvattingen over schema's, oefeningen enz. Dus mischien heeft hij je wel geadviseerd in de veronderstelling dat je een beginner bent. Dan is zo'n semi-fullbodyschema toch niet eens zo gek?

Heb hier ook een post gelezen waarin de allom geprezen 3XL zijn manier van aanpak gaf. En hij liet mensen ook eerst een periode fullbody doen om langzaam over te gaan op een splitschema.
 
alle spiergroepen van je bovenlichaam in 1 training lijkt met nogal raar...vooral als het maar 1 oefening is...

ik vind het niet zo raar. (al is er ruimte voor verbetering)
 
wazzup zei:
ik vind het niet zo raar. (al is er ruimte voor verbetering)

ik wil het op deze manier eens doen om af te wisselen met wat aanpassing.. maar wat zou jij er nog aan veranderen?
 
Peppino zei:
ik wil het op deze manier eens doen om af te wisselen met wat aanpassing.. maar wat zou jij er nog aan veranderen?

zo iets:

Onderlichaam:
Squat: 3-4X6-8/3' (3-4 sets of 6-8 with a 3' rest)
SLDL or leg curl: 3-4X6-8/3'
Leg press: 2-3X10-12/2'
Another leg curl: 2-3X10-12/2'
Calf raise: 3-4X6-8/3'
Seated calf: 2-3X10-12/2'

Bovenlichaam:
Flat bench: 3-4X6-8/3'
Row: 3-4X6-8/3'
Incline bench or shoulder press: 2-3X10-12/2'
Pulldown/chin: 2-3X10-12/2'
Triceps: 1-2X12-15/1.5'
Biceps: 1-2X12-15/1.5'
 
Giuliano zei:
Ik zal het je dan maar even uitleggen. De opleidingen zijn niet 'heel erg slecht' maar erg breedt georienteerd en vooral gericht op het gemiddeld publiek. En jongens, wij, zijn GEEN gemiddeld sportschoolpubliek. Kan je je voorstellen dat een instructeur een huisvrouwtje een hardcore splitschema geeft?!

Nee dus. Ik doe zelf cios en in geen enkele les daar wordt aandacht besteed aan bodybuilding, en ook het keuzevak fitness is gericht op mensen die naar een sportschool komen voor FITNESS. Zoals hier ook zo vaak gezegd rekenen wij bodybuilding niet als fitness.. we voelen onszelf dan zelfs beledigd. Of niet soms?

Zeur dan ook niet als een FITNESS-instructeur niet veel van bodybuilding afweet. Ik ben voor stage ook fitness-instructeur en verdiep me toevallig ook nog in bodybuilding, daarom kan ik mensen wat verder helpen met krachttraining. Maar andere jongens die bij ons stage lopen weten er ook echt geen klote van af. Waar moeten ze het in godsnaam leren dan?!

Ik hoop dat het eeuwige gezeik op fitness instructeurs een keer kan ophouden want jullie moeten dat soort jongens niet vergelijken met jezelf qua kennis en al het andere.
Prima uitleg :thumbs:
 
Back
Naar boven