XXL Nutrition

Wat moet ik zeggen als iemand creatine sterk afraadt? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Twigg

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
17 mrt 2008
Berichten
488
Waardering
28
Lengte
2m30
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Hallo,

Een vriend die zegt altijd dat ik geen creatine moet nemen want het is bijzonder slecht.

Hij zegt dat creatine een lichaamsstof is die alleen vrij komt wanneer de spieren kapot gaan en dat het eigenlijk slecht is voor je spieren.

Praat hij nu hondenpoep of heeft hij gelijk?

PS: Hij zegt ook dat aspartaam een natuurlijke stof is die geen kwaad kan...
 
Zeg maar dat ie zo gek als een deur is
 
Hoezo weet je niet wat je moet zeggen dan? Ik neem aan dat je creatine gebruikt, dan weet je toch vooraf wat je elke dag inneemt of..? Of je zag t paar x voorbij komen in de fora zonder in te lezen en dacht : hee dat koop ik ook
 
Ik weet zeker wat het is. Hij heeft echter op de hoge school biochemica gestudeerd. Hij denkt dat hij alles weet en hij sprak met zoveel overtuiging, dat ik ging twijfelen.

Maar bedankt voor de link Nelis, ik zal t helemaal doorspitten.
 
Hoezo weet je niet wat je moet zeggen dan? Ik neem aan dat je creatine gebruikt, dan weet je toch vooraf wat je elke dag inneemt of..? Of je zag t paar x voorbij komen in de fora zonder in te lezen en dacht : hee dat koop ik ook

dit en zeg dat het een ezel is, hij weet duidelijkniet waar die over praat
 
Volgens mij bedoelt die vriend creatinine en geen creatine ;)
 
Hallo,

Een vriend die zegt altijd dat ik geen creatine moet nemen want het is bijzonder slecht.

Hij zegt dat creatine een lichaamsstof is die alleen vrij komt wanneer de spieren kapot gaan en dat het eigenlijk slecht is voor je spieren.

Praat hij nu hondenpoep of heeft hij gelijk?

PS: Hij zegt ook dat aspartaam een natuurlijke stof is die geen kwaad kan...

Zeg dat het een homo is.

Hij bedoelt waarschijnlijk dreft.
 
Hij studeerde biochemica en weet het verschil tussen creatine en creatinine niet ? :p

---------- Post toegevoegd Sat 12 Jan 2013 om 13:54 ----------

Zeg dat het een homo is.

Hij bedoelt waarschijnlijk dreft.

:roflol:
 
Laatst bewerkt:
Of hij (de vriend) heeft het over het enzym creatine kinase, dan zat OP een beetje goed door het woord creatine te noemen. Creatine kinase komt vrij bij afbraak van een spier en als OP dus aangeeft dat die vriend zegt: "bij het kapotgaan van een spier" doelt hij wellicht op de verhoogde afgifte van CK zodra een spier bijv. scheurt (hogere CK-waarde dan normaal in het bloed).

Maar dan zit die vriend nog fout want het wordt verhoogd afgegeven als een spier "kapot gaat", niet "alleen" als een spier kapot gaat.
 
Aspartaam is prima, creatine echter ook.
 
Back
Naar boven