XXL Nutrition

Wat nu?

Bezoekers in dit topic

mayomerkt

Novice
Lid geworden
9 apr 2017
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
67kg
Ik ben sinds kort begonnen met trainen. Train nu ongeveer 8 weken lang met het stronglift 5x5 schema. Ben van 67.5 kg naar 74 gegaan. Merk aan me Zelf dat ik steeds dikker begin te worden. Zie vooral bij de chest heel wat vet. Iemand tips wat nu de beste stap is? Starten met de cut, of toch verder bulken? Door gaan met stronglift of switchen naar een Ub/lb schema?

Foto's van boven zijn vandaag gemaakt.

Alvast bedankt!

IMG_0986.JPG
 
Je heel goed gaan verdiepen in voeding. Je hebt duidelijk je verbranding verkeerd ingeschat en eet teveel kcal. Even opnieuw voor gaan zitten en toch maar cutten!
 
Je heel goed gaan verdiepen in voeding. Je hebt duidelijk je verbranding verkeerd ingeschat en eet teveel kcal. Even opnieuw voor gaan zitten en toch maar cutten!

De bedoeling was ook om eerst te bulken. Ben 173 lang en wou minimaal de 74 kg aantikken.
 
Bulken is in dat geval wel gelukt. Alleen moet je nu erg ver terug in vet en daarmee is het wel zonde dat je twee maanden zo hard gewerkt hebt.ik praat uit ervaring want ik ben ook bezig met terug cutten vanaf 20%
 
Bulken is in dat geval wel gelukt. Alleen moet je nu erg ver terug in vet en daarmee is het wel zonde dat je twee maanden zo hard gewerkt hebt.ik praat uit ervaring want ik ben ook bezig met terug cutten vanaf 20%

Klopt idd, het idee achter de bulk was eerst een beetje massa opbouwen en dan bij de volgende cut in iedergeval proberen zoveel mogenlijk massa verlies te minimaliseren. Vond het zonde om te gaan cutten zonder geen enkele vorm van massa. Heb je misschien enige tips hoe ik de cut het best kan aanpakken?
 
Klopt idd, het idee achter de bulk was eerst een beetje massa opbouwen en dan bij de volgende cut in iedergeval proberen zoveel mogenlijk massa verlies te minimaliseren. Vond het zonde om te gaan cutten zonder geen enkele vorm van massa. Heb je misschien enige tips hoe ik de cut het best kan aanpakken?


Ligt volledig aan het tempo waarin je wilt cutten! Wat voor het een werkt werkt misschien niet voor een ander.

Wat ik zelf doe is mijn onderhoud berekenen aan de hand van de keren kracht training die ik in de week doe. Hier ga ik zelf maar 250 kcal onder zitten en vervolgens voeg ik een hiit sessie per week toe en wandel ik dagelijks tussen de 4-7 kilometer.

Ik probeer om de 5-6 dagen te wegen om dezelfde tijd en bepaal hiermee of ik mijn kcal inname verlaag of dat ik nog meer cardio/hiit toevoeg.
 
En uiteraard meet ik eens per twee weken met huidplooimeter
 
En uiteraard meet ik eens per twee weken met huidplooimeter

Ik ben van plan om in de eerste week van mij cut 200 kcal onder mijn onderhoud te zitten. Vervolgens gooi ik er elke week 50 kcal bij tot ik tot de 500 kom. Verder wil ik ongeveer 3keer in de week een simpele cardio sessie er door heen gooien. Twijfel alleen of ik vast moet blijven houden aan mij 5x5 schema
 
Ik ben van plan om in de eerste week van mij cut 200 kcal onder mijn onderhoud te zitten. Vervolgens gooi ik er elke week 50 kcal bij tot ik tot de 500 kom. Verder wil ik ongeveer 3keer in de week een simpele cardio sessie er door heen gooien. Twijfel alleen of ik vast moet blijven houden aan mij 5x5 schema

Waarom twijfel je over het voortzetten van 5x5?

Als je nog stappen zet en elke training je gewichten kunt verhogen dan zou ik nog verder gaan hiermee en progressie maken.
 
Back
Naar boven