Fitness Seller

Wat raden jullie mij aan? (met foto's)

Bezoekers in dit topic

Bart1989

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
9 mei 2010
Berichten
17
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
62kg
25 juni (1,5 maand na opening van deze topic)

Beste (nieuwe) lezer,

Er is een hoop gebeurd. Hier een korte samenvatting om het overzicht te behouden:
Op 9 mei kwam ik op jullie forum terecht en vroeg ik om persoonlijke tips om een gespierd lichaam te krijgen (zie onderstaande post).
Inmiddels heb ik veel van jullie tips meegenomen en merk ik een verschil in mijn lichaam (en dat al na 3,5 week, hoera!).

Bedankt voor de interesse!
Hallo allen,

Dit is mijn eerste post op jullie forum. Ik hoop dat ik geen fouten maak door dit topic te openen of door stomme vragen te stellen die 100x per dag gevraagd worden. Ik heb wat rondgekeken en ben niet tot die conclusie gekomen. Sorry als dat wel zo is, ik wil niemand tot last zijn.

Al 3 jaar heb ik niet gesport, tot zeer weinig. Ik heb misschien 2x per jaar een keer hardgelopen. In die jaren daarvoor heb ik "veel" gesport, 4-5 keer per week (2x fitness en 2-3x squash). Toch ben ik in deze 3 jaar van niet-sporten dun gebleven en eet ik regelmatig fastfood, dus dat zit me mee.

Foto's van hoe ik er nu uit zie (een uur geleden geschoten):

(spieren voorkant)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


(spieren achterkant)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]



Ik heb sinds enkele weken geleden besloten om wat aan mijn lichaam te doen. Nu heb ik dit nog niet ontzettend serieus genomen, maar de eerste stappen zijn gezet. Ik ben benieuwd of jullie mij tips kunnen geven betreffende mijn persoonlijke situatie. Ik vraag niet om een schema (heb jullie FAQ gelezen), hoewel het altijd mag natuurlijk. Ik zal zoveel mogelijk informatie verschaffen en hopelijk hebben jullie een aantal nuttige tips.

Wat ik wil bereiken en behouden:
Foto 1 (Zac Efron)
Mijn ultieme idee van het perfecte lichaam: Foto 2. Maar ik denk dat dit vele malen meer training vereist dan foto 1, is dat correct?

Wat heb ik gedaan tot nu toe?
Ook heb ik 2x hard gelopen (1x per week). Ik weet dat dit te weinig is maar 3 jaar lang niet sporten heeft mijn conditie geen goed gedaan. Ik word misselijk na het hardlopen en steken treden redelijk snel op. Ik doe 15 minuten over, wat zou het zijn, 2,5 kilometer (ruwe gok, echt geen idee). Ik stop 1 keer in die 15 minuten en dan loop ik een stuk van 100-150 meter.

Sit ups. Ik volg sit ups op deze site (week 2, dag 3 ben ik vandaag) maar dat gaat me erg moeilijk af. Dat mag ook wel, 3 jaar lang heb ik niets met m'n buik gedaan behalve eten en drinken opslaan. Ik loop hier dan ook een week achter met het push up programma.

Persoonlijke gegevens:
Volgende week 21 jaar oud
189 centimeter
62 kilo (net gewogen, met ontbijt is dat, zonder kleding)
Lichaamsvet: Geen idee.
Zit op de universiteit maar hoef slechts 2 keer per week naar school. Dus ik kan vaak trainen. Ik wil echter niet op een sportschool, of nog niet. Het probleem is dat die mij veel te duur zijn. In mijn dorp/stad betaal ik bij een sportschool 40 euro per maand voor 12 maanden, of 60 euro voor 1 maand los... Dat is mij veel te veel.

Eten routine:
Ontbijt met 2-3 bruine boterhammen met appelstroop, thee + limonade.
's Middags 2 bruine boterhammen met appelstroop, 2 koppen koffie, afgewisseld met limonade/yogho als ik dorst heb. 6 van de 7 dagen 1 of 2 stukken fruit (appel, sinaasappel of banaan).
's Avonds een normale maaltijd met 1-2 glazen melk. 's Avonds vaak nog 1 kop koffie of thee en regelmatig nog een boterham, appel, sinaasappel of banaan 1-2 uur voor het slapen gaan.

Snoep eet ik nooit. Koek ook vrij weinig. McDonald's en snackbars kom ik niet vaak meer tegenwoordig, 1 keer in de 2 weken.

Dus: 4-5 bruine boterhammen met appelstroop per dag, vaak 2 stukken fruit per dag (appel, sinaasappel of banaan), 3 glazen limonade of yogho, 2-3 koppen koffie en vaak 1 of 2 koppen thee.





Ik hoop jullie hiermee genoeg geïnformeerd te hebben. Nogmaals, ik wil niemand tot last zijn of vragen stellen die al 100 keer eerder gevraagd zijn (wat ik wellicht doe, excuses als dat zo is). Ik zoek vooral persoonlijke tips, welke oefeningen en wat jij ook maar ziet dat beter kan.

Nog een vraag. Als je naar hoe ik er nu uit zie en wat ik wil bereiken, hoeveel maanden/jaren zou ik dan nodig hebben met regelmatig trainen?

Vraag gerust om meer als je iets wilt weten!

Groeten,
Bart
 
muhahahaha en dan zeker klikken op al die linkjes! (zal niet bashen)

die site staan vol met google ads die je post. Iets te doorzichtig.
 
Laatst bewerkt:
muhahahaha en dan zeker klikken op al die linkjes! opoute

die site staan vol met google ads die je post. Iets te doorzichtig.

Ik weet niet waar jij het over hebt:P maar volgens mij zoekt die jongen gewoon hulp om opweg te komen naar een bepaald ideaal lichaam;) geen reden om hem te gaan bashen ofzo :S
 
Denk dat je beter naar [Link niet meer beschikbaar] kan gaan.

Daar zal je wel beter adviezen krijgen voor je doelen. Aangezien de volgende 10 in iedergeval dit bevatten:

1. Meer eten
2. Ga naar een sportschool
3. Ga squatten
4. Ga deadliften
5. Eet meer
6. Train zwaarder
7tm10. Eet meer
 
Hallo Simsonleeuw,

Waar doel je precies op? Als je er niet op wilt klikken, ik houd je niet tegen. Ik link enkel om te informeren waar ik de afgelopen weken mee bezig ben. Ik vind het, zonder provocerend over te komen, een ietwat kromme opmerking. 95% van de websites op internet heeft reclame. Ja, ook dutchbodybuilding.com (zie de banner bovenaan de website).

En daarnaast beheer ik geen websites (op een Facebook pagina na!) dus zou ik er geen inkomsten uit halen.

Gegroet! Even goede vrienden.
 
Vreten en keihard trainen het lijkt wel alsof je rechtstreeks uit auzwitz komt man. En scheer dat schaamhaar op je buik weg man.
 
Wauw, comments gaan snel hier.

Bedankt Bosshogg. Ik ga nu wederom een poging tot hardlopen wagen, later op de dag zal ik het tevens daar proberen.

Als mensen suggesties hebben, ik hoor ze graag. Bedankt voor de getoonde inzet tot zover!

Groeten,
Bart
 
jij moet vreten en squatten. Laat dat lopen in ieder geval maar vallen: je bent ondervoed en je kan elk nodeloos calorieverbruik nu missen.
 
Ik heb je hele post wel gelezen en je linkies bekeken :)
Wat mij betreft denk ik dat het slim is om een paar dumbbells te halen voor 20 euro en om thuis wat oefeningen te gaan doen.
Ook zou ik wat meer boterhammen gaan eten en niet alleen maar appelstroop.. probeer ook een kipfilet of iets in die richting.
Verder zou ik een vast moment van de dag inlassen om een uur te gaan trainen en daar je eten op afstemmen.
Hoop je een beetje op weg geholpen te hebben. :)
Later.
 
Wauw, comments gaan snel hier.

Bedankt Bosshogg. Ik ga nu wederom een poging tot hardlopen wagen, later op de dag zal ik het tevens daar proberen.

Als mensen suggesties hebben, ik hoor ze graag. Bedankt voor de getoonde inzet tot zover!

Groeten,
Bart

Hardlopen is nu echt niet belangrijk. Wat je wil je er mee bereiken? Nog lichter worden. Je weegt nu 62kg bij 1m89 dat is echt ondervoed je moet veel meer gaan eten.
 
Hardlopen is nu echt niet belangrijk. Wat je wil je er mee bereiken? Nog lichter worden. Je weegt nu 62kg bij 1m89 dat is echt ondervoed je moet veel meer gaan eten.
idd dat dacht ik ook al waarom wil je nu cardio gaan doen je weegt haast niks :P
 
jij moet vreten en squatten. Laat dat lopen in ieder geval maar vallen: je bent ondervoed en je kan elk nodeloos calorieverbruik nu missen.
Bedankt voor de tips. Ik zit met het probleem dat het vet dat ik heb (weinig), zich ophoopt op mijn buik. Ik merk dat ik een licht buikje heb vergeleken met 2-3 jaar geleden (het is geen buikje, dat weet ik, maar toentertijd was het helemaal glad en nu zit er toch grijpbaar vet). In jullie FAQ las ik dat een sixpack pas goed naar voren komt bij minder dan 10% lichaamsvet. En ik heb het idee dat mijn buik daar hoger bij zit.

Alsnog squats + eten? Moet ik dat laagje niet tegelijkertijd wegwerken?
 
Denk dat je beter naar [Link niet meer beschikbaar] kan gaan.

Daar zal je wel beter adviezen krijgen voor je doelen. Aangezien de volgende 10 in iedergeval dit bevatten:

1. Meer eten
2. Ga naar een sportschool
3. Ga squatten
4. Ga deadliften
5. Eet meer
6. Train zwaarder
7tm10. Eet meer

11. Ga benchen

---------- Toegevoegd om 16:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:43 ----------

Bedankt voor de tips. Ik zit met het probleem dat het vet dat ik heb (weinig), zich ophoopt op mijn buik. Ik merk dat ik een licht buikje heb vergeleken met 2-3 jaar geleden (het is geen buikje, dat weet ik, maar toentertijd was het helemaal glad en nu zit er toch grijpbaar vet). In jullie FAQ las ik dat een sixpack pas goed naar voren komt bij minder dan 10% lichaamsvet. En ik heb het idee dat mijn buik daar hoger bij zit.

Alsnog squats + eten? Moet ik dat laagje niet tegelijkertijd wegwerken?

Plaatselijk vetverbranden is niet mogelijk, en als je genoeg massa op hebt gebouwd kan je gaan cutten ;).
Succes!
 
Hardlopen is nu echt niet belangrijk. Wat je wil je er mee bereiken? Nog lichter worden. Je weegt nu 62kg bij 1m89 dat is echt ondervoed je moet veel meer gaan eten.
Oh haha, ben blij dat te horen. Ik dacht omdat ik, vergeleken met 2-3 jaar geleden grijpbaar vet heb gekregen, dat eerst weg zou moeten werken om een sixpack te zien (die er waarschijnlijk nog niet is na 3 jaar niets doen). Ondervoed, ik merk er eigenlijk niets van. Ik eet wat ik wil eten, ik eet alleen vooral gezond denk ik.

Ik begin nu langzaam tot een conclusie te komen. Ik heb 9 maanden op fitness gezeten waarin ik elke week standaard 2 keer ging (17-18 jaar), maar heb nooit een significante spiermassa toename gemerkt. Natuurlijk wel verschil maar het was er gewoon niet zoals ik gehoopt had. Nu lijkt het wel alsof ik toendertijd meer had moeten eten om er iets van te merken. Nouja weet ik het in ieder geval voor nu!
 
Lees de stickies, vreet zoals een gek, en train zoals een beest.

Ik suggereer Starting Strength van Rippetoe en Kilmore met aanvulling: chin ups.
 
Als je echt massa wil kweken moet je, naast veel eten, toch echt naar een sportschool gaan.. Daar kan je goede begeleiding krijgen bij het uitvoeren van je oefeningen en ook daadwerkelijk de juiste oefeningen doen. Dus smeek je ouders wat geld of ga meer werken..
 
Beste Bart.

1. Ga veel meer eten. Als je grotere maaltijden niet op krijgt, eet je meer maaltijden. In het beste geval bereken je je behoefte, daar doe je ong. 500 kcal bij. Vergelijk dat maar eens met wat je nu eet, en je schrikt je rot.
2. Zoals ook gezegd koop dumbbells. Train dan niet een beetje je biceps en een beetje je borst o.i.d, maar een keer goed je borst trainen en een keer goed je biceps. (en natuurlijk de rest van je lichaam.)
3. Jou vet percentage is niet te hoog voor een sixpack (lol), echter een sixpack terwijl je net zo mager bent is ook geen gezicht.
4. Hou een logboek bij! Kijk hoeveel setjes je kan maken, met hoeveel gewicht e.d. Dan zie je progressie.
5. Wees geduldig! Niet na 4 weken in de spiegel kijken en denken ik zie geen verschil, maar na 4 weken in je logboek kijken en denken "hey ik kan al meer setjes en meer gewicht omhoog krijgen."

Succes.
 
Back
Naar boven