Fitness Seller

Wat raden jullie mij aan? (met foto's)

Bezoekers in dit topic

eet gerust nog wat meer fastfood, je had dit beter in de ''post je foto's'' sectie kunnen plaatsten trouwens

good luck!

Kzou zeggen gooi er 4 liter melk per dag in = goedkope eiwitten
Die groeihormonen die er in zitten kunnen wel van pas komen

Laatst bewerkt:
Hele goede tip, dat ga ik zeker doen. Geef me echter een paar weken voordat ik hier terug zal reageren, tegen die tijd heb ik mijn loon en kan ik de eerste maand betalen.

Zoek een deftige gym. €60 per maand is best veel. Zoek, of vraag, hier op het forum naar een goede betaalbare gym in je buurt. Vergeet niet dat een dure gym meestal een healthcenter is en je dus vaak gewoon betaalt voor de fancy toestellen en vooral voor het cardio gedeelte waar je zelf miniem gebruik van zal maken.

Je moet echt gaan eten en dat vele cardio achterwege laten.
Je bent in feite TE licht voor je LENGTE !
Kan je ook goed zien op je fotos.

Ga veel, ik herhaal veel eten, zie voedingsschema sectie, bouw je cardio uren nu al af.
Neem de juiste eiwitten, train hard, over een jaar nog eens posten met nieuwe fotos.

Nogmaals, je bent te licht voor je lengte, er MOET meer gewicht aankomen.

Ga je niet volproppen met afvaleten van Mac of BKing en dergelijke.
Begin met een boterham of 3 tot 6 sochtends met pindakaas of zo, eetom de 2 a 3 uur, spoel de zooi weg met gemiddeld 3 tot 4 liter gratis water per dag.....

Succes man.

Laatst bewerkt:
zonder dollen, volgens mij heb jij een milde niet-gediagnoseerde vorm van anorexia als ik zo je posts lees (en pics zie)

Vreten, vreten, vreten, trainen, slapen.

Nog een tip : laat je hier niet ontmoedigen door de vele, ingewikkelde en vaak ook tegenstrijdige adviezen die je krijgt. Als beginner hou je het best nu simpel. Samenvattend wat je moet doen, in volgorde van belangrijkheid :

- VRETEN : veel eiwitten, veel koolhydraten (gewoon geen rommel)
- Een degelijk spier-programma (en nee geen hardlopen, wil je nog magerder worden ?)
- Als je voeding-en trainingschema op orde is, en je een tijdje bezig bent, zou ik een weightgainer shake overwegen, of op z'n minst een whey shake. Als je de sticky's hebt gelezen, zal je wel weten wat die doen.

En tenslotte, zoals ook al eerder gezegd, laat je niets wijs maken door de gemiddelde fitness-instructeur. Velen (maar niet allemaal) hebben hoogstens een diploma lichamelijke opvoeding en kennen niets van voeding en bodybuilding. Van zodra je je schema's hebt, post ze hier dan !

• Like
Waarderingen: McMetronome
Ik zeg 5/3/1 omdat je vanaf het begin af aan leert evalueren wat je kan. Er zit een duidelijke lijn van progressie in, verhogingen met standaardgewichten; de progressie bij Starting Strength is niet echt duidelijk. De ondersteunende oefeningen bij 5/3/1 maken het denk ik ook een leuker programma voor een beginner. Die 1 RM kan bepaald worden binnen een week, dat is het probleem niet.

Starting Strength kan overigens wel, de uitleg in het boek is goed te gebruiken. Als ik zou moeten kiezen tussen de twee zou ik wel zeggen 5/3/1

alleen is 5/3/1 duidelijk niet voor een beginner.
logisch dat als je wat gevorderd bent dat je kiest voor 5/3/1........

• Like
Waarderingen: UnCompress
1: je hebt geen vet.. dus dat valt ook niet weg te trainen
2: ik lees dat je naar een sportschool van 60e per maand wilt gaan? Dat is wel erg duur, maar als je dit ervoor over hebt is dat natuurlijk geen probleem. Maar is miss wel een evengoede goedkopere gym in de buurt?
3: GEEN cardio doen. Niet gaan hardlopen en dat soort geintjes. Steek al je energie in kracht training. Ga je extra dingen doen als hardlopen/squashen zal je extra veel moeten eten omdat je energie verbruikt tijdens die activiteiten
4: eet alles wat je tegenkomt. je hebt echt ondergewicht.
5: stel een voeding schema samen.. veel koolhdyraten, veel eiwitten. Laat het hier controleren als je een schema hebt

en finally, veel succes en hou fotos bij van je progressie. Als je goed je best doet zie je er binnen 6 maanden echt compleet anders uit al

Goed dat je hebt besloten om iets aan je lichaam te gaan doen.
Lees zeker en vast de stickies hier op het forum.
Als het TE veel info is: hier een heel korte samenvatting wat je vanaf vandaag moet doen, om goed op weg te zijn.:
basis: eten, trainen, rusten.

Eten:
Je moet meer eten, metabolisme moet omhoog.
Concreet: twee weken lang ga je ELK uur eten. Moet niet eens veel zijn, maar zorg gewoon dat je echt op ELK uur iets binnenhebt. Desdenoods is het maar een boterhammeke met kaas, of een boterham en een glas melk. Je at toch praktisch niet meer als dat :).

Na twee weken zal je veel vaker honger hebben.
Schroef dan wat terug op vlak van frequentie, maar zorg dat je in hoeveelheid nog altijd evenveel (en liefst meer) eet.

Doe dit nog eens twee weken. Tegen dan ben je een maand verder, heb je tijd gehad om de stickies hier te lezen. Dan kan je een voedingsschema zoeken op dit forum of heel vriendelijk vragen ;).

Trainen:
Direct gaan trainen. De eerste 3 weken zal je merken dat je direct in kracht toeneemt. Dit komt doordat je centraal zenuwstelsel gewend raakt aan de belasting en je spieren beter kan "sturen". Werkt ook heel motiverend :). Lees ondertussen wat van de stickies op het forum. Vraag zo snel mogelijk een schema aan in de gym en post het hier. De kans is groot dat het op niets trekt:p

Ga 2 tot 3 keer per week in begin. Kracht is nog niet belangrijk. Zorg gewoon dat je al wat routine hebt: die dag om dat uur ga ik naar de gym. Afspraakjes met het vriendinnetje of zuippartijen met de vrienden moeten maar wachten. Trainen doe je voor minstens 50percent mentaal.
Belast je de eerste maand niet te hard. Zorg dat je een goede techniek aanleert. (neem bv een gewicht dat je rond de 15 keer kan heffen) Naar bodybuildtermen is dit vrij hoog, maar denk eraan dat je de eerste maand toch progressie zult maken en dat het laatste wat je wilt een blessure is. De eerste maand is vooral om jezelf te motiveren. Als je merkt dat je meer gewicht pakt zal je meer gemotiveerd raken.

Rust:
2 tot 3 keer per week trainen in het begin, en niet meer. Gun jezelf wat rust. Zowel mentaal als fysiek.

Zo, doe dit en post je trainingsschema van de gym. Binnen een maand bumpt ge dit nog maar eens en dan zie je weer verder. Dan kan je echt beginnen met massa te bouwen door een goed voedings- en trainingsschema.

Em

Bedankt allen voor de uitgebreide en vriendelijke reacties!

Ik had gister 10 boterhammen op en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik dat ooit eerder heb gedaan haha. Ik blijf eten, train hier thuis dmv push ups/sit ups/squats (zonder gewichten want die heb ik (nog) niet) en als ik geld heb ga ik naar de sportschool. Ik heb gister gebeld en ze hebben helaas geen voeding adviseur.
Er zijn goedkopere alternatieven waar ik woon (Alphen aan den Rijn) maar Global Fit wordt door meer vrienden als "de beste" of in ieder geval als zeer fijn beschouwt. Oh en er werkt een vriendin van mij die ik erg mag, dat is eigenlijk nog wel de belangrijkste reden om daar heen te gaan.

Embryo, bedankt voor de uitgebreide response. 3 keer trainen per week ga ik zeker volhouden. Ik heb vroeger 9 maanden op fitness gezeten en daar deed ik 2 keer per week 2 uur oefeningen. Het stomme is dat ik niets van voedsel afwist in combinatie met spieren kweken en even mager bleef als dat ik nu ben. Ik heb ook eigenlijk nooit het effect gezien dat ik verwacht had..

Er resteert mij op dit moment nog één vraag. Hoe komt het dat er vetjes op mijn buik zitten? Het zijn er genoeg om over m'n boxer te "kruipen", hoewel het niet hangt (als ik zit bedoel ik). Als ik sta en voorover buig merk ik dat er genoeg vet zit om vast te pakken, en naar mijn idee dus ook hindert bij het showen van een sixpack. Ik heb die nog niet, dat weet ik, ik ben bezig met sit ups maar het gaat me nog erg moeilijk af (in 3 jaar geen buikspier training gedaan, helemaal niets). Je zou verwachten dat als ik ondergewicht heb dat ik die vetjes niet zou hebben, omdat andere jongens/meisjes dat ook niet hebben.

Ach ik denk eerlijk gezegd dat ik overdrijf. Ik weet dat het geen buikje is en nee ik ben zeker niet geobsedeerd door dat ik dat wel heb, ik heb alleen dat hangende vet en ik wil zo graag een sixpack!

Ik ga nu eerst een paar boterhammen eten, ga wat stickies lezen (voornamelijk met betrekking tot een sixpack) en zal, als dat nodig is na het lezen van die stickies, een foto maken van dat vet en dan mogen jullie mij uitlachen (omdat het onzin is) of supporten met eventuele tips.

Echt ontzettend bedankt voor de reacties, ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Ik ga hier vaker komen, dat staat vast.

Bedankt allen voor de uitgebreide en vriendelijke reacties!

Ik had gister 10 boterhammen op en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik dat ooit eerder heb gedaan haha. Ik blijf eten, train hier thuis dmv push ups/sit ups/squats (zonder gewichten want die heb ik (nog) niet) en als ik geld heb ga ik naar de sportschool. Ik heb gister gebeld en ze hebben helaas geen voeding adviseur.
Er zijn goedkopere alternatieven waar ik woon (Alphen aan den Rijn) maar Global Fit wordt door meer vrienden als "de beste" of in ieder geval als zeer fijn beschouwt. Oh en er werkt een vriendin van mij die ik erg mag, dat is eigenlijk nog wel de belangrijkste reden om daar heen te gaan.

Embryo, bedankt voor de uitgebreide response. 3 keer trainen per week ga ik zeker volhouden. Ik heb vroeger 9 maanden op fitness gezeten en daar deed ik 2 keer per week 2 uur oefeningen. Het stomme is dat ik niets van voedsel afwist in combinatie met spieren kweken en even mager bleef als dat ik nu ben. Ik heb ook eigenlijk nooit het effect gezien dat ik verwacht had..

Er resteert mij op dit moment nog één vraag. Hoe komt het dat er vetjes op mijn buik zitten? Het zijn er genoeg om over m'n boxer te "kruipen", hoewel het niet hangt (als ik zit bedoel ik). Als ik sta en voorover buig merk ik dat er genoeg vet zit om vast te pakken, en naar mijn idee dus ook hindert bij het showen van een sixpack. Ik heb die nog niet, dat weet ik, ik ben bezig met sit ups maar het gaat me nog erg moeilijk af (in 3 jaar geen buikspier training gedaan, helemaal niets). Je zou verwachten dat als ik ondergewicht heb dat ik die vetjes niet zou hebben, omdat andere jongens/meisjes dat ook niet hebben.

Ach ik denk eerlijk gezegd dat ik overdrijf. Ik weet dat het geen buikje is en nee ik ben zeker niet geobsedeerd door dat ik dat wel heb, ik heb alleen dat hangende vet en ik wil zo graag een sixpack!

Ik ga nu eerst een paar boterhammen eten, ga wat stickies lezen (voornamelijk met betrekking tot een sixpack) en zal, als dat nodig is na het lezen van die stickies, een foto maken van dat vet en dan mogen jullie mij uitlachen (omdat het onzin is) of supporten met eventuele tips.

Echt ontzettend bedankt voor de reacties, ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Ik ga hier vaker komen, dat staat vast.

In het stuk dat je nu schrijft maak je een grote fout. **** DE SIXPACK! Sixpack is niet belangrijk, en al helemaal niet voor jou. Je hoeft ze niet eens apart te trainen, maar traint ze straks wel met behulp van de grote compounds(squat, bench press, deadlift). Lees alle stickies. Die zijn juist gemaakt om onwetende mensen als jij te informeren of zulke dingen.

En dude, het is onzin inderdaad dat je een dikke buik hebt. Als je spieren groter worden is dat iniminie buikje ook wel weg. Als ik normaal zit, kan ik mijn vet ook vastpakken. Ik ben dan ook wel eenstuk grote dan jij, maar dat is helemaal niet erg. Dat verdwijnt over een tijd wel. Ga gewoon eten, en veel oefeningen doen.

Tip; chin up, en de pull up. Als je dat 3 setjes van 8 doet, en je hangt na een tijdje bijvoorbeeld een boekentas vol met boeken aan je lichaam, train je je lichaam ook. Even een tijdelijke oplossing natuurlijk!

Je moet niet vergeten dat je ook wel een sixpack moet hebben onder je "vetje"... Hij zal er vast al zitten maar dan heel heeeeel ongetraint... Met jouw vetpercentage zou je zoiezo al een sixpack moeten zien... het probleem is ook niet dat je een laagje vel over je buik hebt, het probleem is dat je er massa mist...

Gewoon gaan trainen, Eiwitten/KH's eten dan bouw je massa op, je zal zien dat je dan steeds meer van je Sixpack zult zien.

Tis net zoals bijvoorbeeld een ongetrainde en ongevormde borst(heb ik last van gehad)... Je ziet dan niet eens de scheidingslijn tussen de 2 borstspieren... dit is ook het geval bij je buik... je blokjes moeten nog voller worden...

Maar dat geldt voor alles in je body! Gewoon je eetskills trainen en gaan voor veel eiwitten en koolhydraten...

Gr,
Haye

^^
Juist ja. Sixpack is dikke onzin voor jou. ALs je op massa gaat trainen zal vanzelf die sixpack komen. compounds. zwaar trainen/ en (vr)eten.
Jouw spieren zijn gewoon helemaal weg omdat je ondervoed bent. De sixpack topics gaan hier voornamelijk over mensen die al duidelijk spiermassa hebben en die hun abs willen zien door vet weg te werken. En daar val jij dus niet onder.

Laatst bewerkt:
Snap ook niet waarom je blijft doordrammen over die sixpack. Laten we eerlijk zijn, je lijf ziet er voor de moment maar redelijk schamel uit. Zet daar een sixpack op en het wordt nog belachelijker ... Je moet groeien groeien groeien. En daarmee bedoelen we heel je lijf. Die armen, schouders, borst en rug moet gespierd worden. Je buik, is eigenlijk net hetgene wat, moest er nu 1 spiergroep zijn die voor jou nu even niet superbelangrijk is, ik zou laten vallen.

Het spijt me zeer, maar ik vind je er zelfs lichtelijk ongezond uitzien.
Je gewicht is veel te laag tov je lengte.

Verder gewoon alle tips volgen die hier al vaak zijn herhaald.
Veeel eten, trainen en nog meer eten.

Succes met je doelen.

Ik snap niet dat sommigen hem het advies geven 500 boven z'n onderhoud te gaan zitten???. Heb het niet vaak zoooo dun gezien. Hou rekening met je eiwit inname: lichaamsgewicht x 3 en vreet verder alles wat los en vast zit. Wees niet bang om wat hamburgers of pizza's naar binnen te werken.

Edit:
En die "vetjes" is gewoon vel.

Laatst bewerkt:
Het is hier stil ... Update van de TS : wat ben je aan het uitvoeren ?

Terug
Naar boven