MuscleMeat

Wat 'specifieke' vragen

Bezoekers in dit topic

Cardio is vooral gericht op vet verbranding. Je ontwikkeld veel meer spieren als je aan het ijzer gaat trekken.

ik zou beginnen met 3x per week en je lichaam laten wennen aan het fitnessen. een rippetoe schema zou ik aanraden. dat is een goed schema waar vele mee beginnen
 
aa
 
Laatst bewerkt:
Ik was een beetje onduidelijk: ik begin met een licht schema 3x per week. Dat ga ik een 3 a 4 weken doen en dan wat ik hierboven zeg 3 tot 5. :)

Ik zou rippetoe schema pakken als ik jouw was. dat is perfect voor beginners. zitten goede oefeningen in.

Ook goed eten dat is belangrijk.
 
aa
 
Laatst bewerkt:
ga maar gewoon lekker trainen.
voor voeding de stickies lezen
maar je gaat er nu van uit dat je beetje blijft feesten,zuipen,patat eten en paar uurtjes per dag slapen..tjaaaaaa

ik zou je 3x per dag rijst/pasta laten eten..dat is dan al te extreem zeker..........
bruine boterham met pindakaas of kipfilet dan maar de hele dag ..dat lukt je wel
wat bakkies kwark en blik tonijn
 
aa
 
Laatst bewerkt:
Kan je ook al beginnen met veel te eten als je nog maar een licht schema volgt? Ga je dan niet moddervet worden? En is het slecht om 2 dagen na elkaar te trainen? Er is mij verteld dat spieren moeten herstellen en dat kort na elkaar trainen een averechts effect heeft.

Als het goed is volg je geen licht schema omdat je altijd elke training hoort te knallen ook als beginner. Zolang je zo'n 3 uur per week totaal traint en niet overdreven veel en clean eet word je echt niet vet. Dit wel zou gebeuren als je veel zou eten en de hele dag op je luie reet zou zitten, maar dit is niet het geval. Twee dagen na elkaar trainen kan wel als je verschillende spiergroepen pakt, bijvoorbeeld de ene dag train je rug en de andere dag erna borst. Omdat dit verschillende spiergroepen zijn herstellen ze apart van elkaar.
 
Train gewoon zo hard als je kan :)


Lichte schema's dienen om te deloaden na een aantal weken superzware training als rust.
 
Moet je ook zoveel eten op dagen dat je niet traint? En is het best dat ik stop met lopen (of cardio in het algemeen)?

Cardio kan er natuurlijk gewoon bij, maar dan moet je dat wel compenseren door middel van meer voedsel. Het is belangrijk om een overschot te creëren. En ja, zoveel eten op een niet trainingsdag hoort erbij.

Voor de rest kun je (als je je een beetje aan het schema houd) wel gespierder worden. Of dat snel gaat is een tweede.. :)
 
2800 is volgens mij veel te weinig voor jou lengte / gewicht.

Gewoon BMR uitrekenen.
 
Back
Naar boven