MuscleMeat

wat te bestellen?

Bezoekers in dit topic

nofear train!

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
28 mrt 2005
Berichten
2.711
Waardering
3
ik wil een aantal dingen gaan bestellen via xxl maar ik had nog een aantal vragen:

1. af en toe mis ik een maaltijd kan ik die vervangen door weightgainer,heb het in principe niet nodig om aan te komen dus zou puur als maaltijdvervanger zijn?

2 wat kan ik beter aanschaffen: BCAA"s of L-Glutamine? hebben zoals ik het lees op die site allebei ongeveer dezelfde werking.

3. op de site staat een multivitamine voor 15 euro voor 120 caps. is deze in kwaliteit dan ook een stuk beter dan de multi die ik nu heb van het kruidvat (kost een paar euro voor 120caps)?

4. kan proteine80 gezien worden als langzaam opneembaar eiwitmix? en dus geschikt om voor slapen te nemen?
 
Laatst bewerkt:
1. als je een flinke insuline dip wilt zou ik weightgainers aanraden m.a.w af te raden. en tenzij je hartstikke meso of ecto bent en boel suiker (want daar bestaan ze grotendeels uit) geen effect heeft op je vetrandjes. conclusie : neem een normale eiwitshakeje met wat fruit
2. geen ervaring met bcaa's
3. yep . kruitvat multivit is stukken minder geconcentreerd
4. nee. als het langzaam opneemt staat er 'timed released' bij en voegt naar mijn mening geen ene **** toe, wel een paar euro'tjes xtra. prot80 (= 80% eiwit per dosering van +/- 30gr) is normale proteine. je hebt ook prot90 of 95.
 
Laatst bewerkt:
nofear train! zei:
ik wil een aantal dingen gaan bestellen via xxl maar ik had nog een aantal vragen:

1. af en toe mis ik een maaltijd kan ik die vervangen door weightgainer,heb het in principe niet nodig om aan te komen dus zou puur als maaltijdvervanger zijn?
Kan als het om slechts 1 van de 6 maaltijden gaat. Neem er wel 1 die dus minder suikers en meer langzamere koolhydraten en meer eiwit en een beetje vet bevat. Zoals de betere op xxlnutrition.

2 wat kan ik beter aanschaffen: BCAA"s of L-Glutamine? hebben zoals ik het lees op die site allebei ongeveer dezelfde werking.
Niet dezelfde werking, L-glutamine is 1 aminozuur dat niet essentieel is. Het is wat mij betrefd weggegooid geld tenzij tijdens een dieet. BCAA's hebben een bewezen positieve werking als je ze net voor de training neemt icm koolhydraten.

3. op de site staat een multivitamine voor 15 euro voor 120 caps. is deze in kwaliteit dan ook een stuk beter dan de multi die ik nu heb van het kruidvat (kost een paar euro voor 120caps)?
Kruidvat is op zich wel goed, heb ik ook vaak gebruikt. Maar uiteraard zal er een verschil opzitten, de dosis kan variëren of het kan gaan om kunstmatige vs natuurlijke vitaminen. Best dat je de ingrediënten zelf even vergelijkt.

4. kan proteine80 gezien worden als langzaam opneembaar eiwitmix? en dus geschikt om voor slapen te nemen?
Eerlijk gezegd zou ik liever aanraden vast(er) voedsel te nemen voor het slapen. Maar protein80 is idd een relatief langzaam verterend eiwit.
 
Big_T zei:
Kan als het om slechts 1 van de 6 maaltijden gaat. Neem er wel 1 die dus minder suikers en meer langzamere koolhydraten en meer eiwit en een beetje vet bevat. Zoals de betere op xxlnutrition.


Niet dezelfde werking, L-glutamine is 1 aminozuur dat niet essentieel is. Het is wat mij betrefd weggegooid geld tenzij tijdens een dieet. BCAA's hebben een bewezen positieve werking als je ze net voor de training neemt icm koolhydraten.


Kruidvat is op zich wel goed, heb ik ook vaak gebruikt. Maar uiteraard zal er een verschil opzitten, de dosis kan variëren of het kan gaan om kunstmatige vs natuurlijke vitaminen. Best dat je de ingrediënten zelf even vergelijkt.


Eerlijk gezegd zou ik liever aanraden vast(er) voedsel te nemen voor het slapen. Maar protein80 is idd een relatief langzaam verterend eiwit.

bedankt voor de reacties, naar aanleiding van je antwoord kan ik concluderen dat ik beter voor de bcaa's kan gaan ipv de glutamine.
kwaliteitsverschil van die multivitamine zal ik dan gaan vergelijken.
weightgainer laat ik maar voor lief, ik ging ervanuit dat het een en al complex carbs was.
nu neem ik 300gram kwak plus 10ml lijnzaadolie voor slapen gaan, kan ik mss beter zou laten, zolang ik geen bak per keer pak is kwark in verhouding nog goedkoper.
 
nofear train! zei:
bedankt voor de reacties, naar aanleiding van je antwoord kan ik concluderen dat ik beter voor de bcaa's kan gaan ipv de glutamine.
kwaliteitsverschil van die multivitamine zal ik dan gaan vergelijken.
weightgainer laat ik maar voor lief, ik ging ervanuit dat het een en al complex carbs was.
nu neem ik 300gram kwak plus 10ml lijnzaadolie voor slapen gaan, kan ik mss beter zou laten, zolang ik geen bak per keer pak is kwark in verhouding nog goedkoper.

Als je echt een maaltijd vervanger zoekt moet je Profi Whey mass van Olimp eens bekijken. per 100gram 45gr kh (mix enkelvoudig en complexe), 45gr eiwit, 5 gram mct olie.
 
kan ik beter BCAA's in poeder of in capsule vorm nemen?
5gram poeder is 5000mg BCAA's maal2=10000mg BCAA's per dag
5capsules maal 784mg BCAA's= ongeveer 4000mg BCAA's per dag

capsules doe je langer mee dus goedkoper en is makkelijk in gebruik, maar met het poeder krijg je 2,5x zoveel binnen.

wat zal ik doen? heb ik genoeg aan die 4000 of kan ik beter voor 10000mg gaan?
 
kan ik beter BCAA's in poeder of in capsule vorm nemen?
5gram poeder is 5000mg BCAA's maal2=10000mg BCAA's per dag
5capsules maal 784mg BCAA's= ongeveer 4000mg BCAA's per dag

capsules doe je langer mee dus goedkoper en is makkelijk in gebruik, maar met het poeder krijg je 2,5x zoveel binnen.

wat zal ik doen? heb ik genoeg aan die 4000 of kan ik beter voor 10000mg gaan?
 
ik zou voor de poeder gaan. die heb ik zelf ook via xxl besteld. je hoeft natuurlijk niet perse 5gram te nemen voor en na. je kan ook iets minder nemen zodat je opdezelfde hoeveelheid als de pillen uitkomt en dan doe je langer met die pot dan met je pillen!
je moet de bcaa poeder alleen ef mixen met een sapje want het is echt super goor!
 
extra bcaa's heb je niet nodig, in whey zitten al genoeg bcaa's
 
Rond een training zou ik zeker wel BCAA's nemen. Heeft z'n nut wel degelijk bewezen..


En over die multivit, die van xxl zijn een stuk hoger gedoseerd dan Kruidvat, met name vitamine B.
 
Back
Naar boven