AndroidHealthClinic

Wat te doen... Cutten? of doorbulken

Bezoekers in dit topic

Steph@n

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
3 jan 2005
Berichten
1.519
Waardering
3
Heren,


Ik zit even met een probleempje, ik ben nu ongeveer anderhalf jaar flink in de bulk, eet me helemaal gek eigenlijk.. maar het resultaat is er dan ook gelukkig naar.

Ik ben van 63 a 65 (ongeveer zoiets) naar 90 kilo gegaan in deze tijd, en mijn vetpercentage toen ik begon was rond de 6 procent en zit nu op ongeveer 12 procent. Het probleem is dat ik het idee heb dat ik een beetje blijf hangen qua gewicht. De spiegel zegt hele andere dingen maar die klote weegschaal blijft het zelfde staan... (of deze is kapot natuurlijk, maar daar gaan we even niet van uit).

Ik weet even niet zo goed wat ik moet doen....
Is het nu verstandig om eens een tijdje te cutten?(nooit gedaan) en daarna weer flink te gaan bulken, of moet ik gewoon nu doorgaan ?? of of?
Ik heb ook al geprobeerd om nog meer te gaan eten, bijna onmogelijk zo onderhand, maar toch, het lijkt niet meer zo hard te gaan.... Loop ik nu al tegen mijn genetische grens aan ofzo? Moet ik gewoon zwaar aan de anabolen gaan en is er verder geen hoop meer voor mij? ;)

Of moet ik gewoon niet zeuren en flink door bulken om mijn doel van 95 kilo aankomende zomer te gaan halen ... :)

Misschien kunnen jullie mij wat advies geven.

bvd

Stephan
 
Volgens mij kan je best nog wel even doorbulken als je nog maar op 12% zit. Misschien moet je een andere manier van trainen gaan zoeken.
Wat ik persoonlijk doe als ik in de bulk zit is bijna powerliften en helemaal geen nadruk leggen op definitie. Mijn spieren groeien daar goed en en mijn BF% helaas ook. Momenteel zit ik op de 20% en om dat voor de zomer weer weg te krijgen ben ik sinds kort in de cut gegaan omdat dat % naar beneden te halen en meer nadruk te gaan leggen op definitie.
 
Hoe lang zit je al op 12% bij een gewicht van 90?
 
Mighty zei:
Hoe lang zit je al op 12% bij een gewicht van 90?

nu ongeveer 3 a 4 weken.

Ik heb het alleen een beetje verkeerd neer gezet, het is niet zo dat ik al een tijd op 90 zit en niet er overheen ga.. Het is meer dat het lijkt alsof het allemaal met een factor 30 vertraagd is...
Vanaf het begin was het elke maand wel een kilo of meer er bij..
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat je aan je genetische grens zit binnen 1,5 jaar. Heb precies hetzelfde gehad, ik begon alleen met 69 kg. Bij mij lag het echter niet aan het eten, maar aan het trainen. Toen ik van een splitschema naar HST ging, zit het weer in de lift :cool: Hoe lang train je al op de manier die je nu doet??

En 12%? Ik zou doorgaan met bulken
 
Eigenlijk vanaf het begin een splitschema...

Ik zal idd eens iets anders proberen :)
 
Uiteraard gaat je progressie naarmate de tijd vordert langzamer. Je stagnering vind ik geen reden om te cutten, zeker niet nu je pas op 12% staat en daar geen moeite mee lijkt te hebben.
Trainingsmethode veranderen is een optie, rustweek is misschien ook wel een idee of je zou je voeding verder kunnen opschroeven.
 
Doorgaan met bulken uiteraard.. Tot minimaal 15%. En dan mooi in april/mei volgend jaar gaan cutten!
 
tuurlijk gaat het nu niet meer zo snel anders woog je al gauw 150kg:rolleyes:
 
Ok duidelijk, dus eigenlijk moet ik niet zeuren, gewoon door vreten, manier van trainen veranderen...

Nou, moet lukken. :)
 
ik zou nog ff doorgaan met bulken zeker tot in maart en daarna gaan cutten
Ik zelf heb zitten te bulken tot 18% en ik ben nu net 1maand met cutten begonnen en ik wil doorgaam tot 12%....
Dat is mijn doel tot in het voorjaar....
 
Back
Naar boven