Fitness Seller

Wat te doen na Crashdieet?

Bezoekers in dit topic

Princessx

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 jul 2007
Berichten
1
Waardering
0
Ok, ik weet dat iedereen me hier gelijk de volle lading gaat geven over hoe ongezond crashdieeten wel zijn en blablabla! Dat weet ik nu ook.. Maar nu is het wel een beetje te laat. Ik heb dus een tijdje zitten crashen, Gwn heel weinig eten. Ik viel af maar.. Kreeg ontzettende eetbuien en heb er ondertussen al terug zo'n 3 kilo aangegeten. Dus resultaat: Minder spiermassa en meer vet als toen ik starte. Omdat ik dus nu wil overschakelen naar een gezond eetpatroon vroeg ik me af.. Ga ik bijkomen? Als ik nu overschakel naar zo'n 1200 kcal en daarbij sport ga ik dan afvallen of bijkomen? Ben bang dat mijn stofwisseling nog vertraagd is of zou ze terug versneld zijn na mijn gigantische eetbuien?
 
Geef is wat meer info ,

lengte , gewicht , verperc.

wat eet je nu aan Kcal. verdeeld in perc. koolhydr. eiwit. vet


;)
 
Ik zit met precies hetzelfde probleem, dus ik ben heel benieuwd wat de oplossing is..
 
heeey, ik heb dat probleem ook een hele tijd gehad, echt irritand is dat en je sloopt eigenlijk alleen maar je lichaam :s

Ik ben toen begonnen met gewoon een goed voeddingsschema van 1200 kcal, 6 keer per dag eten, low fat.
En en elke week 100 kcal meer in je voeddingsschema stoppen zodat je lichaam rustig kan wennen aan normale hoeveelheden eten zonder dat je vet aankomt.
En natuurlijk gewoon lekker door blijven trainen, je zult zien dat dit echt een positief effect heeft op je lichaam en je je jojo effect tegen gaat ;)
En als je het gevoel hebt dat je wel aankomt gewoon een weekje je kcal niet verhogen.

ohw ja, en 1200 kcal, is echt het minimale hoor, ik zou niet lager gaan want dan verpest je helemaal je stofwisseling en is de kans dat je je eigen spiermassa als brandstof gaat gebruiken erg groot.

Ik hoop dat jullier er wat aan hebben, succes!!!
Xx
 
Welkom beide op dit Forum :)
 
Ik ben al een tijdje aan het afvallen door minder calorieën binnen te krijgen, maar niet mijn hele verbranding/stofwisseling stil te leggen.
Zoals al eerder gesteld is het belangrijk om meerdere malen (max. 7x) per dag kleine beetjes te eten, zonder jezelf uit te hongeren! Ik ben hier al 12 kilo mee afgevallen, zonder spiermassa te verliezen.
vb. 's morgens havermout of brinta, 2 uur daarna appel, daarna lunch (meergranenbroodje), om 14 uur banaan, 16 uur cup a soup, 18 uur gewoon avondeten (genoeg, maar niet teveel), 20 uur bakje magere kwark en eventueel 22 uur een kiwi of bakje druiven...
Geen hongergevoel, gewoon functioneren én afvallen!
 
Ik ben al een tijdje aan het afvallen door minder calorieën binnen te krijgen, maar niet mijn hele verbranding/stofwisseling stil te leggen.
Zoals al eerder gesteld is het belangrijk om meerdere malen (max. 7x) per dag kleine beetjes te eten, zonder jezelf uit te hongeren! Ik ben hier al 12 kilo mee afgevallen, zonder spiermassa te verliezen.
vb. 's morgens havermout of brinta, 2 uur daarna appel, daarna lunch (meergranenbroodje), om 14 uur banaan, 16 uur cup a soup, 18 uur gewoon avondeten (genoeg, maar niet teveel), 20 uur bakje magere kwark en eventueel 22 uur een kiwi of bakje druiven...
Geen hongergevoel, gewoon functioneren én afvallen!

Jij ook welkom nekkie ;)
 
1200 en nog sporten? En dat is dan geen crash dieet meer? ;)

Je stofwisseling vertraagd als je lichaam merkt dat er heel onregelmatig eten binnenkomt en je eigenlijk constant veel energie tekort komt. Dat er dan af en toe een grote eetbui was doet er eigenlijk niet veel toe. Om je lichaam weer normaal te doen functioneren moet je gewoon zo snel mogelijk op regelmatige tijdstippen gaan eten, en niet teveel per keer.

Je zal trouwens in begin wel wat bijkomen, maar na een tijdje (als je weer normaal energie gaat verbranden) moet dat veranderen en ga je vet verliezen (als je genoeg beweegt).
 
@porterhouse; dankjewel, als oud-bodybuilder toch maar eens deze site opgezocht.

@ BIG-T; met 1200 cal kun je nog gewoon sporten. Ik kan rustig met deze calorieën de hele dag zwaar fysiek werk doen (verhuizen)... dus...
 
Ik heb een dieet gevolgd van 800 kcal en zit inmiddels op de 700....wat kan ik doen?
Hoe kan ik het langzaam weer gaan opbouwen? En moet ik ook beginnen met krachttraining?
Leuk dat ik zulke dingen pas achteraf bedenk..
 
Dan heb je een lage BMI hoor nekkie, zelfs voor vrouwen vind ik 1200 kcal + sporten + werken bijzonder weinig. Ik raad zelf trouwens uit ondervinding aan om per week nooit meer dan 800 gram - 1 kg gewicht (hopelijk vet) te verliezen.
 
Dan heb je een lage BMI hoor nekkie, zelfs voor vrouwen vind ik 1200 kcal + sporten + werken bijzonder weinig. Ik raad zelf trouwens uit ondervinding aan om per week nooit meer dan 800 gram - 1 kg gewicht (hopelijk vet) te verliezen.

Ben nieuw op dit forum, weet dus niet of je met BMI hetzelfde bedoelt als dat ik denk (Quatelet Index), die staat bij mij op 30.
Toen ik nog fanatiek trainde met gewichten was dit trouwens wel een stukje hoger...;-) Wat mij opvalt is dat minder sterke collega's gek genoeg meer moeten eten om dit werk vol te houden. Mijn spieren kunnen waarschijnlijk met minder energie even veel werk (of zelfs meer) verrichten.

Met trainen viel mij op dat ik ook sneller groeide dan anderen, kreeg al vrij snel meer massa, zonder hier al teveel voor te doen. Frustrerend voor mijn trainingsmaatjes, die zich helemaal ongans at aan allerlei eiwitpreparaten en andere hulpmiddelen. Ik ging van 79 kilo naar 97 kilo en dan zonder extra vet!
Helaas qua proporties bleven mijn benen achter bij de rest, mijn schouders gingen super en mijn buik en rugspieren groeiden ook flink. Maar dat is weer een ander verhaal...
 
Wat te doen na een crashdieet?
Je VERSTAND laten checken
 
Wat te doen na een crashdieet?
Je VERSTAND laten checken


De topicstartster bedoelt het serieus.
En heel veel mensen weten niet wat een crashdieet met je lichaam doet, zouden die dan allemaal dom zijn?
Arrogant om zo te denken.
 
1200 kcal over de hele dag :eek: moet er niet aan denken, staat gelijk aan mijn ontbijt man.
 
De topicstartster bedoelt het serieus.
En heel veel mensen weten niet wat een crashdieet met je lichaam doet, zouden die dan allemaal dom zijn?
Arrogant om zo te denken.

Beetje wel hé ;) Ik bedoel als je iets gaat uitproberen en je hebt geen flauw idee wat het doet ...
 
Back
Naar boven