XXL Nutrition

Wat te doen voor langdurig vet afvallen?

Bezoekers in dit topic

Onderhoud berekenen heb je sowieso weinig aan imo. Blijft een matige benadering. Beter houdt je gewoon een weekje je kcal inname en lichaamsgewicht bij.

Dit, niks berekenen, gewoon kijken wat je nodig hebt door het te doen. (geen weekje overigens, 2-3 weken is beter).
 
Hier komt progressieve overload weer bij kijken Martin. Als je je lichaam niet uitdaagt gebeurt er niks martin easy As that


We komen tot conclusie dat het altijd een combinatie is van factoren. Je kan niet een ding los zien want ditgene heeft sowieso wel altijd op iets anders impact.

Yep. dat is 'm.
Dat is dus waar niemand verder rekening mee houdt.
 
Yes, de expert is het met me eens :).
 
Onderhoud berekenen heb je sowieso weinig aan imo. Blijft een matige benadering. Beter houdt je gewoon een weekje je kcal inname en lichaamsgewicht bij.

Ik gebruik nog wel eens een onderhoudsbehoefte als nulpunt.
Van daaruit per periode evalueren en aanpassen tot het punt wat naar mijn mening redelijk optimaal is.
Volgens mij is dat de enige methode om exact uit te vogelen hoeveel je nu werkelijk nodig hebt en om te zien wat welke verandering zal doen voor je.

---------- Toegevoegd om 14:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:39 ----------

Yes, de expert is het met me eens :).

Ben nog geen expert hoor .... moet nog zat bij leren. Je bent nooit uitgeleerd. ;)
 
Waar en hoe is dat bepaald dan? Hogere VVM vs bf% is hogere onderhoudsbehoefte lijkt mij. Dus is variabel.

En onderhoud was toch de behoefte waarop alles hetzelfde blijft? Vetmassa en spiermassa blijven gelijk.
Zou je dan niet ook moeten stoppen met trainen om alles hetzelfde te kunnen houden? Tenzij je al als een krant traint natuurlijk en in feite gewoon niets aan het doen bent.

Zoals je al eerder zei kost een gram vet minder dan een gram spier. Daarom heb je ook verschillende modellen die een schatting geven.

En correct, als je een hoger VVM hebt bij gewicht x zal je een hogere onderhoud hebben dan bij een hoger BF% bij dat zelfde gewicht x.

En als je niet vet bent gaan die paar kilo vet geen significante invloed hebben. Maar als Mr Buff uitgaat van VVM voor het onderhoud en advies geeft aan Mr Obesitas gaat er ergens een verschil zitten waardoor de resultaten anders worden dan verwacht.

Om alles hetzelfde te houden op lange termijn moet je wel wat doen. Je moet 2x per week je spieren even een tik geven. Dat is in principe wat je met cutten doet. If you dont use it you will loose it.

Maar dat soort training zie jij zeker weten als trainen als een krant. Maar goed als je niet wilt groeien en ook niets wilt verliezen is dat genoeg.
 
Damascus het moet niet perse 2 keer dit mag ook drie keer of een keer per week zijn.
 
ik train gemiddeld 6 x per week .... zeer intensief

KleinVetje geeft al opties 3 x of een x

dammas andere optie 2 x

imo allemaal variabelen en allemaal een andere mate van impact op het lichaam en je fatburn, metabolisme en groei.

---------- Toegevoegd om 15:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:17 ----------

Zoals je al eerder zei kost een gram vet minder dan een gram spier. Daarom heb je ook verschillende modellen die een schatting geven.

En correct, als je een hoger VVM hebt bij gewicht x zal je een hogere onderhoud hebben dan bij een hoger BF% bij dat zelfde gewicht x.

En als je niet vet bent gaan die paar kilo vet geen significante invloed hebben. Maar als Mr Buff uitgaat van VVM voor het onderhoud en advies geeft aan Mr Obesitas gaat er ergens een verschil zitten waardoor de resultaten anders worden dan verwacht.

Om alles hetzelfde te houden op lange termijn moet je wel wat doen. Je moet 2x per week je spieren even een tik geven. Dat is in principe wat je met cutten doet. If you dont use it you will loose it.

Maar dat soort training zie jij zeker weten als trainen als een krant. Maar goed als je niet wilt groeien en ook niets wilt verliezen is dat genoeg.

yep mee eens.
 
Het gaat erom dat hij het woordje MOET gebruikt. :D
 
Het gaat erom dat hij het woordje MOET gebruikt. :D

owokee. Die had ik gemist.
Moeten is dwang .... :(

Ik geloof meer in lekker doen wat je zelf het prettigste vindt en waar iemand persoonlijk het beste op gaat.
Je MOET dit of je MOET dat is weinig waard voor mij.
 
Bwahahah de fak did I just read? Mag ik bij je komen trainen Floppert? 4 kg gains in 4 weken lijkt mij ook wel wat. Kan ik een hoop leren over andere kleuren dan zwart wit en intussen meteen monstergains maken, net zoals jij!
 
Back
Naar boven