XXL Nutrition

wat te doen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Joshua15

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
30 apr 2008
Berichten
8
Waardering
0
heey,

Ik ben een jongen van 15 jaar, 61 kg, 1.81 m en een ectomorf. Ik wil echt graag een beetje breder eruitzien. Ik heb 2 dumbbells gekocht die je zelf kan veranderen van zwaarte. Verder druk ik ook wel op enzo. Maar wat moet je doen als ectomorf om er een beetje breder uit te zien????? Niet zo als een bodybulder hoor maar gewoon wat meer spiermassa en vet enzo snap je.

En welke spiergroepen is het beste om te trainen om er breder uit te zien?
En nog wat, is 3 sets van 15 keer opdrukken s'ochtens en s'avonds ook goed om te doen of denken jullie dat dat niet de moeite waar is????

Ik hoop dat ik antwoorden op mijn vragen krijg.

alvast bedankt
mvg Joshua15
 
Hoe zwaar zijn die dumbbells.

Je wilt er breder uitzien, meer spiermassa en meer vet. Hoe te doen?

Meer vet---> Elke dag naar de Mac....

geintje.

1. train je hele lichaam om de dag (fullbody)
2. eet goed, genoeg (check voedingsforum)
3. rust goed en genoeg (advies: zo'n 8 uur als het kan)
 
Hey Joshua15!

Het beste wat je kunt doen is je inschrijven bij een fatsoendelijke sport school. Daar heb je meestal immers alles wat je nodig hebt. Daar kun je tenminste nog vragen om begeleiding want, als je nu ineens uit jezelf gaat trainen thuis is de kans groot dat je oefeningen verkeerd uit zult voeren. En je moet erbij rekenen dat je alleen met dumbbells er niet komt je hebt barbels nodig voor de compound oefening bijvoorbeeld. Hier gaat veel geld in zitten.

Verder is het belangrijk om je hele lichaam te trainen want, denk nou eens zelf na... is het mooi om alleen grote borst schouders en armen te hebben? Als je alleen die spiergroepen traint word je echt niet sneller breed. Ik raad je daarom aan om alles te trainen incl. je benen & rug. Doe niet moeilijk joh en schrijf je gewoon ergens in scheelt hoop gedoe.
 
Benen: Lunges
Buik: Crunches, sit-ups, legraises
Onderrug: crunches maar dan als je op je buik ligt.
Lats: One Arm Dumbbell Row, optrekken
Borst: Opdrukken, dumbbell bench press

Biceps en triceps hoef je niet speciaal te trainen, kan evt wel...
 
Maar als het kan, beter naar sportschool inderdaad, goed dat je dat post Torrid Chill
 
het zijn 10 kilo dumbbells. Maar je kan ze ook tot 5 kilo en 7,5 kilo veranderen.

ok ik ga wel ff een kijkje nemen op ut voedingsforum. maar ik hoop wel wat te vinden want k heb al heel veel gezocht overal..!

danke
 
Daar zul je het helaas niet mee redden ben ik bang. Waaorm schrijf je je niet gewoon in een sportschool?
 
jah dat mag nie van me ouders en als ik het echt wil dan moet ik dat zelf betalen en daar heb ik niet genoeg geld voor ... :P

owja ik wil geen bodybulder worden hoor.. gewoon wat breder eruitzien is genoeg. !
 
gym is 20-45e per maand...krantewijkje kan wel toch?
 
vinden ze duur.. K zelf weet niet hoe duur ut is maar weet iemand hoe duur het gemiddeld is om op fitness te gaan ????
 
Informeer anders even hoe duur het is. En misschien kun je dit argument gebruiken: Wat hebben jullie liever dat ik sport en wat aan me gezondheid doe of wat achter de pc blijf hangen?
 
@macB

ik snap die getalletjes van jou niet en is gym en fitness hetzelfde ?? :P

mvg
 
ja natuurlijk is dat hetzelfde :P

afhankelijk van welke gym je kiest, sommige grote commerciële sportscholen zijn maar 20 euro per maand. maar de gyms in kleinere steden kunnen wel eens oplopen tot 45euro ofzo.
 
ok dus 20 tot 45 euro p maand eigenlijk??

als dat het alleen is..
 
ja natuurlijk is dat hetzelfde :P

afhankelijk van welke gym je kiest, sommige grote commerciële sportscholen zijn maar 20 euro per maand. maar de gyms in kleinere steden kunnen wel eens oplopen tot 45euro ofzo.
Ik denk toch ook dat je er wel mee ens bent dat Joshua15 beter in een sportschool kan beginnen vooral omdat hij net begint en daarom de kans op blessures wat hoger liggen of niet?
 
Ik denk toch ook dat je er wel mee ens bent dat Joshua15 beter in een sportschool kan beginnen vooral omdat hij net begint en daarom de kans op blessures wat hoger liggen of niet?

mwaa, weetniet, bij mij de gym weten de instructeurs niet wat een deadlift is en dat is juist de 1. meest effectieve oefening imo en 2. de meest blessure gevoelige oefening.

dus hangt vd gym af.
 
ok ik ga informeren bij de sportscholen!! maare ondertussen is het toch wel handig om gewoon elke dag te blijven opdrukken en trainen enzo??
 
Back
Naar boven