MuscleMeat

Wat te doen?

Bezoekers in dit topic

BeefyMeat

Novice
Lid geworden
11 apr 2019
Berichten
6
Waardering
2
Lieve dbbers

Ik ben een 29 jaar en heb nu vijf jaar train ervaringen waarin ik van 80kg naar 60kg ben gecut en daarna veel moeite heb gedaan om aan te komen. Niet dat ik niet aankwam maar ik schoot direct lijp hoog in gewicht (10kg in 4 maanden op 3000kcal+/-)......... Dit resulteerde dat ik steeds van september tot Jan-feb bulkte en dna onzeker werd en begon te kutten en daarna te cutten. Hierdoor heb ik tot op heden niet echt veel massa gepakt. Ik weeg nu 70kg op 172cm met 13%. Nu zit ik dus weer in een cut met de gedachte om tot 10% door te gaan en dan een keer gecontroleerd te bulken. Echter merk ik dat nu ik lager dan 13% probeer te gaan dat ik er niet beter uit begin te zien (wsl te weinig massa?). Ik heb geprobeerd om niet meer dan 1.5kg per maand te verliezen afgelopen 2 maanden.

Krachtstats atm op 70kg zijn
bench press 105
Squat 150
Front squat 110
Deadlift 160 (2 jaar terug ik doe het niet meer op 1rm)


Mijn vraag: Wat is wijsheid:
door cutten tot 10% dan rustig aan bulken
beginnen met recompen in de zin dat ik 250-300kcal meer eet en heel rustig aan aankom met het proberen om mijn huidige bf te behouden.
 
Waarom is *** naam doorcutten naar 60 kg op jouw lengte... Dan is het nogal logisch dat je niets over hebt... Je bent gewoon aan het crashdieten geweest. En dan arna zo snel willen bulken...
Wat maakt dat je in extremen wil werken?

Weet je je onderhoud? Wat je eet en hoeveel je boven (e onder) je onderhoud zat met je cut en bulk cyclussen?
Wat voor soort trainingen deed je erbij.

Het komt allemaal neer op het goed afstemmen van voeding - training - en rust.
Als jij icht boven onderhoud eet en een goed trainingsschema hebt met voldoende rust kan je langzaam bulken.
Maar je moet wel weten wat je eet.. Dus onderhoud en macro's afstemmen op elkaar.

Lees onderstaande eens door
Voeding op orde krijgen:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

trainingsschema.
https://forum.bodybuilding.nl/fora/trainingsschemas-en-programmas.141/
 
Bedankt voor je reactie!

Op dit moment zit ik op 2200 kcal met 150 gram eiwit, 280 koolhydraten en 55 gram vet.
Ik val nu gemiddeld 300 gram per week af.
Op basis hiervan zou mijn behoefte rond de 2500 zitten? Wellicht ietjes hoger als ik wat meer eet.

Destijds toen ik bulkte at ik rond de 3200. Wat vaak gebeurde is dat ik aankwam en dacht ooh dat is vocht dus niet omkeek van paar kg erbij en voor ik het wist was ik 84kg

Dus 2700 pdag eten langzaam opbouwen van huidige 2200, 1e maand verwachten dat ik 2 kg aankom en daarna voor de 1kg pmaand gaan?
 
Nogmaals de vraag ... Waarom wil je uberhaupt cutten op 70 kg ?
 
Goed wat kracht!
Ik denk dat als je licht boven onderhoud eet, zodat je weinig vet aanzet maar wel wat massa pakt, je het effect krijgt wat je wenst, met meer spieren gaan je verhoudingen beter zijn dus ga je niet dikker lijken.
 
Waarom is *** naam doorcutten naar 60 kg op jouw lengte... Dan is het nogal logisch dat je niets over hebt... Je bent gewoon aan het crashdieten geweest. En dan arna zo snel willen bulken...
Wat maakt dat je in extremen wil werken?

Weet je je onderhoud? Wat je eet en hoeveel je boven (e onder) je onderhoud zat met je cut en bulk cyclussen?
Wat voor soort trainingen deed je erbij.

Het komt allemaal neer op het goed afstemmen van voeding - training - en rust.
Als jij icht boven onderhoud eet en een goed trainingsschema hebt met voldoende rust kan je langzaam bulken.
Maar je moet wel weten wat je eet.. Dus onderhoud en macro's afstemmen op elkaar.

Lees onderstaande eens door
Voeding op orde krijgen:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

trainingsschema.
https://forum.bodybuilding.nl/fora/trainingsschemas-en-programmas.141/

Ik denk dat deze jongen qua voeding en schema wel weet wat hij doet hoor. Voor iemand van zijn gewicht is hij nogal sterk. Dat komt ergens vandaan natuurlijk. Je hoeft je schema niet naar elk nieuw lid te werpen.
 
Goed wat kracht!
Ik denk dat als je licht boven onderhoud eet, zodat je weinig vet aanzet maar wel wat massa pakt, je het effect krijgt wat je wenst, met meer spieren gaan je verhoudingen beter zijn dus ga je niet dikker lijken.
Bedankt!
Zou ik dan een overschot van 250 aanhouden? Is het dan noodzakelijk om lang door te bulken of is het mogelijk om 3 maanden te bulken en dan 1-2 weken even licht cutten?


Ik denk dat deze jongen qua voeding en schema wel weet wat hij doet hoor. Voor iemand van zijn gewicht is hij nogal sterk. Dat komt ergens vandaan natuurlijk. Je hoeft je schema niet naar elk nieuw lid te werpen.

Jaa het is niet dat ik niet weet hoe het in zijn werking gaat, maar bij mij laat het nogal te wensen.
Dus ik hoopte dat er hier ook mensen zijn die zich herkennen in het probleem en wellicht tips hadden.
Zou sowieso ook komen dat ik mijzelf te veel flexibiliteit geeft gedurende de bulk ...
 
Ik zou gewoon bulken op jouw gewicht. Dan maar een zomer iets ""dikker"". Volgende zomer loop je er dan veel beter bij ;)
 
Je kan inderdaad beginnen met een kcal overschot van 250 en als je niks bijkomt rustig aan verhogen. Dan is de kans dat je veel vet aanzet echt miniem.
Ik vind het best een goed plan :) onnodig veel vet aankomen is natuurlijk ongewenst als je traint voor esthetische doelen.
 
Ik denk dat deze jongen qua voeding en schema wel weet wat hij doet hoor. Voor iemand van zijn gewicht is hij nogal sterk. Dat komt ergens vandaan natuurlijk. Je hoeft je schema niet naar elk nieuw lid te werpen.
Zo was t ook niet bedoeld :)

Maar ook als je al weet hoe alles gaat kan er mogelijk wat instaan wat je nog niet wist of niet helemaal duidelijk was. Dus was meer bedoeld voor extra info. Never too old and experienced to learn denk ik dan ;) :o
 
Bedankt voor je reactie!

Op dit moment zit ik op 2200 kcal met 150 gram eiwit, 280 koolhydraten en 55 gram vet.
Ik val nu gemiddeld 300 gram per week af.
Op basis hiervan zou mijn behoefte rond de 2500 zitten? Wellicht ietjes hoger als ik wat meer eet.

Destijds toen ik bulkte at ik rond de 3200. Wat vaak gebeurde is dat ik aankwam en dacht ooh dat is vocht dus niet omkeek van paar kg erbij en voor ik het wist was ik 84kg

Dus 2700 pdag eten langzaam opbouwen van huidige 2200, 1e maand verwachten dat ik 2 kg aankom en daarna voor de 1kg pmaand gaan?
700 kcal boven onderhoud is ook wel veel.
Heb je dat overschot ook opgebouwd en gekeken wanneer je aan ging komen?

Bouw t op. Eerst 250 boven onderhoud en kijk of en hoe snel je aankomt.
Kom je niet aan dan 200 kcal erbij. Maar rustig aan en in kleine stappen.

Je vetintake zit wel redellijk laag. op zich is 0.8 gr per kg bw al genoeg. Meestal wordt min. 1 gr per kg bw aangeraden.
Vetten heb je nodig voor je hormonen en vetstofwisseling. Dus misschien dat wat spelen met macro's je ook kan helpen.
 
700 kcal boven onderhoud is ook wel veel.
Heb je dat overschot ook opgebouwd en gekeken wanneer je aan ging komen?

Bouw t op. Eerst 250 boven onderhoud en kijk of en hoe snel je aankomt.
Kom je niet aan dan 200 kcal erbij. Maar rustig aan en in kleine stappen.

Je vetintake zit wel redellijk laag. op zich is 0.8 gr per kg bw al genoeg. Meestal wordt min. 1 gr per kg bw aangeraden.
Vetten heb je nodig voor je hormonen en vetstofwisseling. Dus misschien dat wat spelen met macro's je ook kan helpen.

Jaa, wel opgebouwd maar ik denk veel te snel.
Okee dan ga ik vanaf maandag beginnen met 2500 p/dag eten en dit dan nauwegelet bijhouden.
Vanaf maandag gaat het dan worden: 160 eiwit, 300 koolhydraten & 60 vet

Product Kcal Eiwit Kool Vet

Ontbijt Kcal Eiwit Kool Vet

Havermout - 180 kcal 6 29 3.5
Pindakaas - 200 kcal 6 3 18

Middageten Kcal Eiwit Kool Vet
Pasta - 350 kcal 13 73 0.4
Kipdijfilet - 300 kcal 38 0 18
Saus - 50 kcal 0 12 0

Tonijn olie - 234 kcal 35 0 10.5
Boterham - 82 kcal 4 13.7 1
Knoflooksaus - 50 kcal 0 3 4

Avondeten
Maaltijd van rond de 500-700kcal normale portie eiwit (20gram +/-), koolhydraat (50-70), vet (10-15)
Kcal Eiwit Kool Vet
Protein isolate - 100 kcal 22 2 0
Eiwit kwark - 138 kcal 20 13 1


Geeft mij
kcal 2432 Eiwit 167 Koolhydraten 286 Vet 66
als ik hoger in mijn vet ga krijg ik last van mijn buik vandaar de low fat high carbs aanpak



Bedankt iedereen :)
 
Ziet er prima uit. Gewoon proberen.

Giet je de olie van de tonijn af? De voedingswaarde op het product is (volgens mij) nl met de olie erbij gerekend (tenzij er echt op het blikje staat "uitgelekt gewicht"). Giet je het af dan heb je dus minder vetten in je schema dan je denkt. ;)
 
Ziet er prima uit. Gewoon proberen.

Giet je de olie van de tonijn af? De voedingswaarde op het product is (volgens mij) nl met de olie erbij gerekend (tenzij er echt op het blikje staat "uitgelekt gewicht"). Giet je het af dan heb je dus minder vetten in je schema dan je denkt. ;)
Vond het al zo veel hehe, dan pak ik gewoon mijn tonijn in water en doe hier zelf olie bij. Thank you!
 
Back
Naar boven